نقدی بر اظهارات فتحی و خطیر، قرارداد شفر با هزینه ای نزدیک به صفر فسخ شد!

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، نگاهی گذرا به اظهارات مدیران پیشین باشگاه استقلال درباره بحث قرارداد وینفرد شفر نشان می دهد که هیچ کدام از مواردی که آنها بیان کردند، به واقعیت تبدیل نشده است.

نقدی بر اظهارات فتحی و خطیر، قرارداد شفر با هزینه ای نزدیک به صفر فسخ شد!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، یکی از پرونده های باشگاه استقلال در فیفا، شکایت و طلب وینفرد شفر، سرمربی آلمانی پیشین آبی پوشان است. طلب 550 هزار دلاری که با قیمت دلار امروز، چیزی نزدیک به 10 میلیارد تومان می گردد.

این مرد آلمانی در اواسط لیگ هفدهم، جانشین علیرضا منصوریان در استقلال شد و توانست نتایج خوبی در نیم فصل دوم بگیرد و این تیم را قهرمان جام حذفی کند. اگر چه او مهره های خوبی مانند سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، مامه تیام، سرور جپاروف، امید ابراهیمی و ... را در اختیار داشت. در سال دوم، شفر فرصت خوبی پیدا کرد تا استقلال را قهرمان لیگ برتر کند، اما شکست در دربی و در ادامه مقابل شهر خودرو، شانس قهرمانی را از آبی پوشان گرفت. به دنبال شکست برابر شهر خودرو، مدیران استقلال تصمیم گرفتند که شفر و دستیاران خارجی اش را برکنار نموده و فرهاد مجیدی را سرمربی تیم اعلام نمایند.

نوع برکناری شفر قابل توجه بود، به طوری که در نامه مسئولان استقلال به مرد آلمانی بحث برکناری قید نشد، بلکه اظهار داشتند که او فعلاً فعالیتی نخواهد داشت. شفر و پسرش ساشا، یک روز به محل تمرین استقلال رفتند، اما از ورودشان به محل تمرین جلوگیری شد تا این اتفاق، شروعی برای درگیری ها باشد. با این مقدمه، سراغ اظهارنظرهای امیرحسین فتحی و علی خطیر، مدیرعامل و معاون پیشین باشگاه استقلال درباره بحث شفر می رویم.

پس از کنار گذاشتن شفر از استقلال، فتحی مدیرعامل وقت باشگاه در تاریخ 9 اردیبهشت ماه سال 98 در گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت که قرارداد شفر با هزینه نزدیک به صفر فسخ می گردد. مدیرعامل سابق استقلال در این زمینه گفت: ما آدم های بی تجربه ای در فوتبال نیستیم و از لحاظ حقوقی همه چیز را آنالیز کردیم. با کمترین هزینه و نزدیک به صفر قرارداد ایشان فسخ می گردد. لینک گفت وگو را اینجا مشاهده کنید.

فتحی دو روز بعد در جمع خبرنگاران در واکنش به شکایت احتاقتصادی شفر گفت: ما به وسیله مسالمت آمیز و دیپلماتیک این مشکل را با کمترین هزینه مرتفع می کنیم. شفر یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد و با کمترین هزینه پیگیر هستیم تا رضایت ایشان را جلب کنیم. طرفداران و کارشناسان فوتبال مطمئن باشند که این کار با کمترین هزینه صورت می گیرد. من اگر در فوتبال هیچ کاری بلد نباشم به عنوان کسی که حقوقدان ورزشی هستم کار را مسالمت آمیز و از راه های حقوقی انجام خواهم داد. لینک گفت وگو را اینجا مشاهده کنید.

مدیرعامل سابق استقلال در تاریخ 13 اردیبهشت ماه سال گذشته در اظهارنظر دیگری اظهار داشت که شفر چاره ای جز توافق با استقلال ندارد. فتحی گفت: ما قول دادیم که با کمترین هزینه شفر از استقلال جدا گردد. باید با شفر صحبت کنیم و در جلسه ای با او به جمع بندی برسیم که با کمترین هزینه این مشکل حل گردد. به نظر من شفر چاره ای جز توافق ندارد. ایشان یا باید مربیگری را کنار بگذارد یا تکلیف قراردادش را معین کند. ما از لحاظ اخلاقی احترام خاصی برای او قائل هستیم. شفر در مدت حضورش در استقلال هیچ مورد حاشیه ای نداشت. لینک گفت وگو را اینجا مشاهده کنید.

علی خطیر، معاون سابق استقلال هم که چند ماهی با شفر اختلاف داشت، او و پسرش را به دلالی متهم کرد. اگر چه، بعدها از سرمربی آلمانی عذرخواهی کرد، اما اختلاف آنها به قدری زیاد بود که هر روز رسانه ها مطالب مختلفی را در این مورد منتشر می کردند. خطیر همچنین بعدها اظهار داشت که اوایل فروردین ماه با استراماچونی برای لیگ نوزدهم مذاکره نموده بود، در صورتی که آن موقع، شفر هنوز سرمربی استقلال بود.

با وجود صحبت های مدیران وقت استقلال برای اینکه برکناری شفر کمترین تبعات را برای استقلال خواهد داشت، اما امروز معین شد که این صحبت ها تنها برای فرار از نقدها و فریب طرفداران بوده است و باشگاه در شرایطی که مسائل اقتصادی زیادی دارد، باید چیزی نزدیک به 10 میلیارد تومان به شفر پرداخت کند. بنابراین، مدیری که مدعی بود قرارداد شفر نزدیک به صفر فسخ می گردد، درست گفت، اما فراموش کرد که صفرهای دیگری جلوی رقم قرارداد شفر بگذارد!

استقلال همچنین درگیر پرداخت مطالبات بویان نایدنوف است و اگر طلب او را ندهد و نتواند پولی برای شفر تهیه کند، با خطر کسر امتیاز روبه رو می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1062

به "نقدی بر اظهارات فتحی و خطیر، قرارداد شفر با هزینه ای نزدیک به صفر فسخ شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدی بر اظهارات فتحی و خطیر، قرارداد شفر با هزینه ای نزدیک به صفر فسخ شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید