واکنش آمریکا به حملات سایبری اخیر

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران : آمریکا کارگروهی را به منظور آنالیز و برخورد با حملات سایبری چند وقت اخیر تشکیل داد.

واکنش آمریکا به حملات سایبری اخیر

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، کاخ سفید اعلام نمود که دولت ترامپ کارگروهی متشکل از اف بی آی، وزارت امنیت داخلی و سازمان امنیت ملی برای برخورد با حمله سایبری تشکیل داده است.

کاخ سفید تأکید کرد که مشاور امنیت ملی آمریکا دیدارها و نشست های پیاپی با دستگاه های امنیتی برای جلوگیری از تبعات حملات سایبری انجام می دهد.

در همین حال، معاون سخنگوی کاخ سفید گفت که ترامپ موضوع حملات اخیر سایبری را پیگیری می نماید و تیم مربوط به آن با جدیت به این امر رسیدگی می نماید.

کاخ سفید در حالی به حملات سایبری گسترده به مراکز مهم دولتی آمریکا واکنش نشان می دهد که میت رامنی سناتور جمهوری خواه آمریکا از سکوت کاخ سفید در برابر حملات سایبری به شدت انتقاد کرد.

چند روزی است که مراکز و نهادهای مهم آمریکا مانند وزارتخانه های دفاع، خزانه داری، خارجه، تجارت و امنیت داخلی، هدف حملات قدرتمند سایبری هکرها نهاده شده اند.

خبرگزاری رویترز یکشنبه شب اعلام نمود هکرهای مورد حمایت یک دولت خارجی اطلاعات و ایمیل های وزارت خزانه داری آمریکا را به سرقت برده اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از جمله سازمان هایی است که چند روز پیش هدف حملات سایبری نهاده شد. به نوشته نیویورک تایمز، هکرها پیروز شدند سایت وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا را هک و اطلاعات مربوطه را در اختیار بگیرند.

هکرها در ادامه حملات سایبری خود به مراکز مهم دولتی آمریکا، به شبکه های اینترنتی زرادخانه هسته ای و سازمان ملی امنیت هسته ای آمریکا نیز نفوذ کردند.

مسئولان آمریکایی اعلام نمودند که سازمان امنیت ملی هسته ای آمریکا و شبکه های زرادخانه هسته ای این کشور جزو نهادهای مهمی هستند که اخیرا هدف حملات سایبری نهاده شده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1396

به "واکنش آمریکا به حملات سایبری اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش آمریکا به حملات سایبری اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید