وزیر دولت هادی مذاکره محرمانه با صنعاء را تکذیب کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن ضمن اتهام زنی هایی به ایران و انصارالله اظهار داشت، بعضی خبرها مبنی بر مذاکرات محرمانه میان دولت مستعفی با انصارالله صحت ندارد.

وزیر دولت هادی مذاکره محرمانه با صنعاء را تکذیب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ،محمد الحضری وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در گفت وگویی با روزنامه سعودی عکاظ به صحبت درباره آخرین تحولات یمن پرداخت.

در حالی که ائتلاف سعودی از زمان امضای توافق استکهلم در دسامبر 2018 تا کنون هزاران بار این توافق پیرامون آتش بس در الحدیده را نقض نموده، محمد الحضرمی مدعی شد، این انصارالله است که به تعهدات خود در این توافق عمل ننموده وگرنه دولت مستعفی به صلح اصرار دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکرات محرمانه دولت مستعفی با انصارالله اظهار داشت، تنها کانال عملی برای حل بحران یمن، سازمان ملل است و وجود مذاکرات سری دولت مستعفی با انصارالله صحت ندارد.

الحضری در ادامه به توافق ریاض امضا شده میان دولت مستعفی و نیروهای وابسته به امارات برای انتها دادن به درگیری ها در جنوب یمن پرداخت و گفت، بدون اجرای توافق ریاض صلح فراگیر محقق نخواهد شد.

وی درباره زمان بازگشت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور دولت مستعفی یمن به عدن هم گفت، با اجرایی شدن محتوای توافق ریاض در واقعیت، این امر نیز انجام خواهد شد.

سوال بعدی روزنامه درباره تحریم های بین المللی علیه ایران و بعضی اعتراض های مردمی اخیر بود. الحضرمی در پاسخ به این سوال اتهاماتی را علیه ایران عنوان نمود، آن را حامی اول تروریسم در دنیا خواند و مدعی شد، با این شرایط، اعتراض مردم ایران طبیعی است.

عکاظ در سوال آخر خود از الحضرمی پرسید آیا انتخاب دوباره دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا تأثیر زیادی در محاصره نفوذ ایران در منطقه بویژه یمن خواهد داشت؟ الحضرمی در پاسخ ادعا کرد: انتخاب مجدد رئیس جمهور فعلی آمریکا موضوعی داخلی مربوط به خود این کشور است و ما تابع تصمیم ملت دوست آمریکا هستیم، اما ما دیدیم که سیاست فعلی آمریکا در قبال نظام ایران به شکل قابل توجهی، سیاستی پیروز بود. آمریکا دلیل و مشکل را شناخت و اقداماتی عملی اتخاذ کرد که جلوی قدرت نظام ایران در حمایت اقتصادی از شبه نظامیان و وکلایش در منطقه و در رأس آنها حوثی ها و حزب الله را گرفت.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 651

به "وزیر دولت هادی مذاکره محرمانه با صنعاء را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دولت هادی مذاکره محرمانه با صنعاء را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید