پیشنهاد فیلم: قصه های وحشی یا Wild Tales - کمدی سیاهی که نشان می دهد انسان های تحت تنش تا کجاها می توانند سقوط نمایند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، معمولا میانه ام با فیلم های اپیزودیک یعنی فیلم هایی که چند داستان را برایمان تعریف می نمایند، خوب است. در این فیلم ها معمولا در خاتمه متوجه می شویم که آدم های داستان ها چگونه با هم پیوند می خورند یا اینکه درمی یابیم که این داستان ها چه مفهومی را می خواسته اند برایمان روایت نمایند.

پیشنهاد فیلم: قصه های وحشی یا Wild Tales - کمدی سیاهی که نشان می دهد انسان های تحت تنش تا کجاها می توانند سقوط نمایند

فکر کنم نخستین فیلم اپیزودیکی که در عمرم دیده ام، فیلمی است با عنوان Questa è la vita یا Of Life and Love که در سال 1954 ساخته شده بود و از تلوزیون ایران در دهه شصت بارها پخش شده بود.

اما امروز می خواهم دیدن یک فیلم آرژانتینی پیروز را به شما توصیه کنم. فیلمی با عنوان Wild Tales که در سال 2014 ساخته شده.

کارگردان این فیلم دامین زیفرون است و نام دارترین هنرپیشه آن رایکاردو دارین است.

فیلم در ژانر کمدی سیاه است. فیلم می خواهد منتهای سیاهی که آدم ها می توانند به راحتی و به ناگاه در آنها بغلتند را نشان بدهد و در عین حال این پلیدی را نوعی شوخ طبعی و طنز موقعیت به خورد شما می دهد.

فیلم مجموعا 6 داستانک را برای شما تعریف می نماید:

- سرنشینان یک هواپیما آشنا از آب درمی آیند. اما چرا؟

-خدمتکار رستورانی متوجه مردی می گردد که از او نفرت داشته …

-راننده یک خودروی کلاس بالا در پشت سر یک خودروی قراضه متوقف می گردد و بین او و سرنشین خودروی مزاحم، تنشی ایجاد می گردد …

-همه چیز از خرید کیک برای جشن تولد یک مهندس تخریب آغاز می گردد …

-پسری سراسیمه به خانه می آید و می گوید که تصادف نموده و زن بارداری را زیر گرفته

-در یک جشم عروسی شاد، عروس متوجه حقیقتی پنهان در زندگی همسرش می گردد …

فیلم در مجموع می خواهد بگوید که اگر مواظب نباشیم، تجمع ناگهانی تنش و فشار ممکن است هر آدم عاقلی را به سمت خشونت و جرم پیش ببرد و نباید به زندگی آرام و بی حاشیه کنونی خود زیاد مطمئن باشیم!

در عین حال فیلم سایه ای از جامعه ای غرق در بوروکارسی و فساد اداری را هم نمایش می دهد.

قصه های وحشی به گمانم به آسانی در توسط فیلمسازان ایرانی هم قابل کلون شدن است و چه بسا افرادی در حال اجرا این پروژه باشند. شاید هم قبلا انجامش داده باشند و من حضور ذهن ندارم.

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1672

به "پیشنهاد فیلم: قصه های وحشی یا Wild Tales - کمدی سیاهی که نشان می دهد انسان های تحت تنش تا کجاها می توانند سقوط نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد فیلم: قصه های وحشی یا Wild Tales - کمدی سیاهی که نشان می دهد انسان های تحت تنش تا کجاها می توانند سقوط نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید