چین سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به دنبال تحریم چند مقام چینی از سوی آمریکا، پکن سفیر واشنگتن را احضار نموده و قول پاسخ متقابل داده است.

چین سفیر آمریکا را احضار کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از رویترز، در واکنش به تحریم چند مقام چینی از سوی آمریکا بر سر مسئله هنگ کنگ، امروز (سه شنبه) پکن دیپلمات ارشد واشنگتن (سرپرست سفارتخانه این کشور بدون ذکر نام از سوی رویترز) را احضار نموده و قول پاسخ مناسب به این مسئله داده است.

بر اساس متنی که بر روی وب سایت وزارت خارجه چین منتشر شده است: معاون وزارت امور خارجه چین نماینده آمریکا در پکن را برای اعتراض جدی و محکومیت این مسئله فراخوانده است.

همچنین چین در این بیانیه بیان کرد: اقدامات متقابلی انجام خواهد داد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا شهریورماه با انتشار پیامی در توئیتر بیان کرد که تری برانستاد سفیر آمریکا در چین از سمت خود استعفا نموده است.

روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا بیان کرد 14 مقام چینی را در ارتباط با مسائل مربوط به هنگ کنگ تحت تحریم قرار داده است. تمامی افراد تحریم شده، اعضای کنگره ملی خلق چین هستند.

گزارش منابع خبری حاکی از آن است که این تحریم ها پس از آن انجام می گردد که ماه گذشته دولت محلی مورد حمایت پکن در هنگ کنگ، چهار نفر از اعضای مخالف را از سیستم قانونگذاری خود اخراج کرد.

این کار پس از آن اجرا شده بود که مجلس چین به مقامات هنگ کنگ، اختیارات تازه برای برخورد با مخالفان را داده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1360

به "چین سفیر آمریکا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سفیر آمریکا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید