گفتگوی زنگنه با وزیر انرژی روسیه در مورد کاهش فراوری نفت

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران، وزارت انرژی روسیه اظهار داشت: الکساندر نوواک وزیر انرژی فدراسیون روسیه و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در مورد اوضاع جاری بازار جهانی نفت و همکاری در چارچوب اوپک گفتگو کردند.

گفتگوی زنگنه با وزیر انرژی روسیه در مورد کاهش فراوری نفت

اوپک با بعضی کشورهای غیر عضو در این سازمان (سازمان کشورهای فراوریکننده نفت) در قالب اوپک پلاس از شروع سال 2017 برای کاهش فراوری نفت در سطح یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز توافق نموده است.

این توافق تابستان گذشته تا ماه مارس سال 2020 تمدید شد و بر اساس آن فراوریکنندگان نفت در قالب اوپک پلاس روزانه 1.7 میلیون بشکه فراوری نفت خود را نسبت به ماه اکتبر سال 2018 کاهش می دهند.

روز گذشته نیز وزیر انرژی روسیه با عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی گفت وگوی تلفنی نموده بود. دو طرف بعضی مسائل در همکاری های دوجانبه روسیه و عربستان سعودی را آنالیز کردند. علاوه بر آن در این گفت وگوی تلفنی شرایط جاری بازار جهانی نفت و همکاری در چارچوب سازمان اوپک آنالیز شد.

لازم به ذکر است نشست 178 فوق العاده وزیران نفت و انرژی اوپک و نشست مشترک اوپک و غیر اوپک با توجه به تحولات بازار نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا در تاریخ چهارم و پنجم ماه مارس سال 2020 (15 و 16 اسفندماه) برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 801

به "گفتگوی زنگنه با وزیر انرژی روسیه در مورد کاهش فراوری نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی زنگنه با وزیر انرژی روسیه در مورد کاهش فراوری نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید