آنلاین از جاکارتا ، مدال تاریخی نوشاد عالمیان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رشته های دوچرخه سواری، جودو، پینگ پنگ، سامبو، سپک تاکرا و قایقرانی به مصاف رقبای خود می روند که به نظر در این رشته ها کاروان ایران شانس زیادی برای رسیدن به مدال طلا نداشته باشد.

آنلاین از جاکارتا ، مدال تاریخی نوشاد عالمیان

به گزارش خبرنگاران ، امروز ایرانی ها در روز سیزدهم بازی های آسیایی 2018 در چند رشته به مصاف رقبای خود می روند اما از کمترین شانس برای رسیدن به موفقیت برخوردارند.

پینگ پنگ ، نتیجه تاریخی با درخشش نوشاد

نوشاد عالمیان با برتری مقابل نفر 9 رنکینگ جهان اولین مدال پینگ پنگ ایران در بازی های آسیایی را کسب کرد. عالمیان با برتری مقابل پینگ پنگ باز هنگ کنگی توانست به دیدار نیمه نهایی برسد و مدال برنز خود را قطعی کند. این مدال مهمترین مدال کاروان ورزشی ایران است که برای اولین بار در تاریخ بازی های آسیایی است که در بخش انفرادی به دست آمد.

عالمیان پیش از این در دیداری حساس و نزدیک با برتری در برابر نفر 26 جهان به یک چهارم نهایی رسیده بود. نوشاد عالمیان (رنکینگ 78 جهان) با جیونگ یونگ سیک از کره جنوبی (رنکینگ 26 جهان) رقابت کرد و در انتها با نتیجه 4بر3 (11-7، 12-10، 3-11، 8-11، 7-11 ، 13-11 و 14-12) پیروز شد. نوشاد عالمیان با این پیروزی دست به کار بزرگی زد و توانست به مرحله یک چهارم نهایی بازیهای آسیایی صعود کند که در این مرحله باید با پینگ پنگ باز اهل هنگ کنگ بازی کند.

همچنین دیگر پینگ پنگ باز ایران با شکست برابر نفر 28 جهان از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازی های آسیایی2018 بازماند. نیما عالمیان (رنکینگ 75 جهان) در جدال با جین یودا از ژاپن (رنکینگ 28 جهان) با نتیجه 4بر 1 (15-13، 11-6، 11-5 ، 11-7 و10-12) مغلوب شد و نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. عالمیان پیش از این نماینده مالزی را شکست داده بود. تا ساعتی دیگر نوشاد عالمیان رقابت خود را در مرحله یک هشتم نهایی شروع می نماید.

جودو ، محجوب 12 سال بدون مدال

نماینده وزن 100+ کیلوگرم جودوی ایران در دیدار رده بندی بازی های آسیایی 2018 برابر حریف نه چندان مطرح ازبک مغلوب شد و از رسیدن به مدال برنز بازماند. جواد محجوب چهارمین و آخرین نماینده جودوی مردان ایران و دارنده مدال های نقره و برنز آسیا در دیدار رده بندی برابر بکمراد اولتی بویف دارنده مدال برنز گرندپری هوهات چین در سال 2018 و نفر 41 رنکینگ جهانی از ازبکستان به روی تاتامی رفت و در انتها مغلوب شد و به عنوان پنجمی بسنده کرد. محجوب در سومین حضور متوالی خود در بازی های آسیایی این بار نیز از رسیدن به مدال بازماند.

جودوکای وزن 100+ کیلوگرم ایران پیش از این در دیدار نیمه نهایی بازی های آسیایی 2018 برابر حریف مغول ضربه فنی شد و از رسیدن به دیدار فینال بازماند. جواد محجوب چهارمین و آخرین نماینده جودوی مردان ایران پس از استراحت در دور نخست برابر بکوبلات توکتوگونوف از قراقیزستان به روی تاتامی رفت و در انتها با امتیاز وازاری برابر این حریف به برتری رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد.

پیش از این سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و محمد بریمانلو نیز در وزن 73- کیلوگرم به مدال برنز رسید.علیرضا خجسته نیز در وزن 66- کیلوگرم در همان دور نخست حذف شد. مبینا عزیزی و جهان آقایی دو نماینده جودوی بانوان ایران نیز از دور رقابت ها رقابت ها کنار رفتند.

واترپلو ، شاگردان چیریچ به فینال نرسیدند

تیم ملی واترپلوی ایران با شکست مقابل ژاپن در نیمه نهایی بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، راهی مسابقه رده بندی شد. تیم ملی واترپلوی ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم قدرتمند ژاپن رفت که با حساب 18 بر 7 مغلوب شد و راهی مسابقه رده بندی شد. در دیدار رده بندی ایران باید با بازنده مسابقه قزاقستان و چین مسابقه بدهد.

سامبو ،حذف نخستین نماینده ایران

ملی پوش وزن 52- کیلوگرم تیم سامبوی مردان ایران از بازی های آسیایی 2018 جاکارتا حذف شد. سهیل جمال آبادی سامبوکار وزن 52- کیلوگرم کشورمان در نخستین مبارزه خود 4 بر صفر نتیجه را به دژومی خاسانی از تاجیکستان واگذار کرد و حذف شد.

در وزن 48- کیلوگرم بانوان لیلا سیاوشی نماینده ایران در مسابقات امروز است که تا لحظاتی دیگر مقابل حریف خود قرار می گیرد.

دوچرخه سواری ، رجبلو و سهرابی هم مدال نگرفتند

ایران در ماده مدیسون دوچرخه سواری پیست بازی های آسیایی2018 نتوانست مدال بگیرد. در رقابت ماده مدیسون ایران با ترکیب مهدی سهرابی و محمد رجبلو به رقابت پرداخت و در رده هشتم نهاده شد. به این ترتیب دوچرخه سواری ایران بدون کسب مدال بازی های آسیایی 2018 را ترک کرد تا عملکرد بسیار ضعیفی را به نمایش گذاشته باشد. در اوایل مسابقه مهدی سهراب با رکابزن تایلندی برخورد کرد که خوشبختانه سهرابی توانست به کارش ادامه دهد اما رکابزن تایلندی با برانکارد به بیرون از پیست منتقل شد.

سپک تاکرا ، شکست تیم ملی مقابل سنگاپور

تیم ملی سپک تاکرای ایران در بخش کواد چهارنفره بازی های آسیایی جاکارتا برابر سنگاپور مغلوب شد. تیم ملی سپک تاکرا در بخش کواد چهارنفره در چهارمین دیدار خود در بازی های آسیایی 2018 به مصاف سنگاپور رفت که با نتیجه دو بر صفر مغلوب شد. این تیم پیش از این مقابل پاکستان و نپال به برتری رسیده بود اما مقابل ویتنام مغلوب شد.

کانو ، 2 نفره ایران به فینال رسید

تیم کانوی 2 نفره ایران در مسافت 200 متر بازی های آسیایی به فینال راه پیدا کرد. پاروزنان در کانو دو نفره 200 متر به آب زدند که تیم ایران با ترکیب عادل مجللی و پژمان دیوسالاری با ثبت زمان 42.596 در مرحله گروهی سوم شد و به فینال مسابقات راه پیدا کرد.در این ماده کانوسواران ازبکستان و اندونزی اول و دوم شدند. پیش از این در کایاک 200 متر زنان، آرزو حکیمی فینالیست شد و در بخش مردان نیز علی آقامیرزایی به مرحله نیمه نهایی رفت. مرحله نیمه نهایی مسابقات عصر امروز(جمعه) برگزار می گردد و مسابقات فینال نیز فردا برگزار می گردد.

در ادامه رقابت های آب های آرام ، آ؛رزو حکیمی ملی پوش قایقرانی ایران در رشته کایاک 200 متر راهی دیدار فینال شد. در کایاک 200 متر زنان، آرزو حکیمی در مرحله مقدماتی به رقابت با حریفان پرداخت. او در این ماده با ثبت زمان 44.170 ثانیه در رده سوم نهاده شد و راهی فینال شد. در این ماده قزاقستان و ژاپن به ترتیب اول و دوم شدند.

علی آقامیرزایی هم در مرحله مقدماتی کایاک 200 متر با ثبت زمان 38.210 به کار خود انتها داد و نتوانست به طور مستقیم راهی فینال گردد او امروز در مرحله نیمه نهایی پارو زد تا شانس حضور در فینال را به دست بیاورد. علی آقامیرزایی با ثبت زمان 38.838 کارش را تمام کرد و به عنوان قایق دوم به مرحله فینال رسید. دوچرخه سواری ، بی مدالی و وداع تلخ دانشور رکابزنان سرعتی ایران از صعود به راند دوم ماده کایرین دوچرخه سواری پیست بازیهای آسیایی باز ماندند. در ادامه رقابت های دوچرخه سواری پیست بازی های آسیایی 2018 اندونزی، محمد دانشور قهرمان بازیهای آسیایی 2014 که راهی مرحله شانس مجدد ماده کایرین دوچرخه سواری پیست بازیهای آسیایی 2018 گردیده بود، در نهایت در گروه یک چهارم شد و ازدور رقابت ها کنار رفت. احسان خادمی دیگر نماینده ایران نیز در گروه دو،در رده پنجم نهاده شد و حذف شد. به این ترتیب محمد دانشور دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2014 در جاکارتا و یکی از بخت های اصلی کسب مدال طلای این رقابت ها، نتوانست مدالی بگیرد و در سه ماده تیم اسپرینت، اسپرینت و کایرین ناکام بود.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 27

به "آنلاین از جاکارتا ، مدال تاریخی نوشاد عالمیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنلاین از جاکارتا ، مدال تاریخی نوشاد عالمیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید