برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران

بیش از ده سال است که نمایشگاهی بین المللی در رابطه با گردشگری و صنایع وابسته به آن در ایران برگزار می گردد و امکان قرار است که دوازدهمین دوره از این رویداد بین المللی با حضور نمایندگان 10 کشور در تهران برگزار گردد. هدف از برگزاری این نمایشگاه در سال 1397 فراتر از سال های گذشته است و تقریبا می توان گفت یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت گردشگری ایران نامیده می گردد و قرار است که از 23 تا 26 بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برپا گردد. گفتنی است که تمامی استان های کشور برای حضور در این نمایشگاه بسیار پر رنگ تر و با فعالیت و برنامه هایی پربارتر از پیش در این نمایشگاه حضور خواهند داشت؛ در ادامه مطلب خبری نمایشگاه بین المللی گردشگری خبرنگاران همراه با ما باشید.

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران

مطابق با آنچه که در بالا ذکر شد این نمایشگاه هدفی فراتر از سال های گذشته دارد و تقریبا می توان گفت یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت گردشگری ایران نامیده می گردد. برای شرکت در این نمایشگاه که در تاریخ 23 تا 26 بهمن ماه برگزار می گردد می بایست به محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران بروید و تمامی استان های کشور برای حضور در این نمایشگاه بسیار پر رنگ تر و با فعالیت و برنامه های پربارتری که از پیش در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیر شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران، فرهاد امینیان گفت:

سال جاری 41 هزار متر مربع فضای سرپوشیده در قالب 13 سالن و سه هزار متر مربع فضای باز به نمایشگاه گردشگری سال جاری اختصاص داده شده که ویژگی اصلی آن در قیاس با سال های گذشته تمرکز بر حضور مقتدرتر استان ها است.

در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در سال 97 که در هتل لاله تهران برگزار گردید از حضور و اختصاص فضاهای بیشتر به استان ها سخن به میان آمد. چرا که در سال های گذشته حدود 70 درصد از فضاهای نمایشگاهی به استان تهران و تنها 30 درصد از فضای کل به سایر استان ها اختصاص می یافت اما سال جاری با هدف حضور و فعالیت و نمایش تمامی پتانسیل های گردشگری استان ها این میزان فضاها معکوس شده و لازم به ذکر است که در این زمینه هدف کمرنگ تر کردن تهران در این نمایشگاه نبوده بلکه انگیزه تقویت بخش خصوصی استان ها بوده است.

مطابق با آنچیزی که امینیان در سال های گذشته در استان ها حضوری نمادین داشته اند که با توجه به اهمیت این رویداد در صنعت گردشگری ایران برند بودن آن ترجیح بر این شد که استان ها از حالت نمایشی خود خارج شوند. در این رابطه مدیر کل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری، محمدابراهیم لاریجانی گفته است که:

مدیریت این بخش از نمایشگاه توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرا شده و آنالیز و آسیب شناسی نمایشگاه های سال های گذشته توسط تیم برجسته ای از دانشگاه علامه طباطبایی اجرا شده و حاصل نتایج نشان از این دارد که در نمایشگاه گردشگری همه ساله به جای آنالیز تخصصی گردشگری و صنعت توریسم، تبدیل به فروشگاه های بهاره و آش فروشی و مزاحمت اجرای زنده موسیقی استانی در سالن ها سرپوشیده و نداشتن برنامه های جانبی، عدم تفاهم نامه های بین المللی و بین سازمانی و برگزار نشدن تخصصی و کاربردی این صنعت در نمایشگاه است و از طرفی دیگر توجه نکردن به استان های کمتر شناخته شده با پتانسیلی بسیار بالا در صنعت گردشگری و نبود حضور شرکت ها و مهمانان خارجی و تبادل نظریات و سنجش در آن از مهم ترین نقاط ضعف این نمایشگاه بوده که سال جاری درصدد برطرف آن ها برآمده اند.

در نمایشگاه بین المللی گردشگری غرفه های خوراک که چهره نمایشگاه تخصصی گردشگری را مخدوش نموده اند سال جاری در سه سالن 18، 20 و 22 متمرکز شده اند و در کنار آن ها اجرای موسیقی هم وجود داشته باشد اگر چه اجرای موسیقی در فضای باز ممنوع اعلام شده اما سالن موقتی برای اجرای زمان بندی شده گروه های موسیقی استان ها ایجاد شده که حضور آن ها در امور تجاری نمایشگاه مزاحمتی ایجاد نکند. علاوه بر این موارد بهترین سالن نمایشگاه که هر سال به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص داشت سال جاری در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت و این گام مهم و موثری در پیشرفت صنعت گردشگری کشور ایجاد می نماید.

در نمایشگاه بین المللی گردشگری 6 کارگاه تخصصی، انعقاد چند تفاهم نامه، رونمایی از کتاب هدایت گردشگری و سایت ویزیت ایران در حاشیه این نمایشگاه اتفاق افتاده است و همچنین قرار است همزمان با این نمایشگاه شبکه شما با محور گردشگری پخش برنامه های خود را از 23 بهمن ماه شروع کند. طبق مذاکرات و تفاهم اجرا شده در ابتدا روزی 3 ساعت و نیم از برنامه های این شبکه تلویزیونی به گردشگری اختصاص خواهد داشت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری در این رابطه نیز در سخنرانی خود گفته است:

سازمان برای نمایشگاه گردشگری سال جاری هزینه ای ننموده و با توان بخش خصوصی آن را اجرا می کند، از حضور نمایندگان 10 کشور خارجی و بازدید هیات رسمی سایر کشورها در سطح وزیر و معاون وزیر در این نمایشگاه اطلاع داد. در این مراسم که سفیران و رایزنان فرهنگی کشورهایی چون افغانستان، اکوادور، ونزوئلا، یونان، برزیل و بلاروس حضور داشتند، پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران با شعار گردشگری و تحول دیجیتال رونمایی شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 133

به "برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید