بودجه پارک های علم و فناوری 73 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران، سعید نمکی پنج شنبه شب در شورای توسعه و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سازمان برنامه و بودجه بر مبنای یک هدف تعریف شده به سراغ استان های کمتر توسعه یافته رفته و از نزدیک مسائل آنان را جویا می شویم.

بودجه پارک های علم و فناوری 73 درصد افزایش یافت

معاون سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: با توجه به خرده فرهنگ ها متعدد در کشور برنامه ریزی برای هر منطقه کشور باید به صورت مجزا و با توجه به نیازهای آن منطقه صورت گیرد.

تفاهمات سفر پیگیری می گردد

نمکی ادامه داد: پیرو سفر به خراسان جنوبی کمیته ای تشکیل خواهیم داد و تفاهمی مبنی بر اینکه توسعه استان از چه محورهایی محقق می گردد، صورت خواهد گرفت و بعد از سه ماه پیگیر نتایج و تفاهمات می شویم.

وی با اشاره به برخی از گلایه ها در زمینه سرانه دانشگاه بیرجند در مقایسه با دانشگاه های مشابه در کشور اضافه نمود: اگر بی عدالتی در توزیع منابع وجود داشته باشید بی شک با راهکارهایی چون افزایش تخصیص جبران خواهیم کرد.

معاون سازمان برنامه و بودجه با تبیین اینکه در زمینه فضاهای آموزشی در خراسان جنوبی نیز نقدهای مطرح شد، گفت: حدود 64 هزار و 800 میلیارد تومان در حوزه عمرانی نهادها و سازمان های مرتبط با آموزش در بودجه سال 98 گذاشته ایم.

ترمز پروژه های با زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی را کشیده ایم

نمکی با تأکید بر اینکه ترمز پروژه های با زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی را کشیده ایم، اظهار کرد: با برنامه هایی چون خرید تضمینی خدمت از سرمایه گذار بخش خصوصی می خواهیم انگیزه بخش خصوصی برای ورود به این پروژه ها را افزایش دهیم.

وی اعلام کرد: هر چند پرداخت نشدن پاداش خاتمه خدمت بازنشستگان در سازمان ها و اداراتی چون دانشگاه علوم پزشکی با توجه به کاهش ارزش پول باعث تأسف و ناراحتی است ولی با وجود این سه هزار و 600 میلیارد تومان در این زمینه برای بازنشستگان گذاشته شده بود.

معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: هر چند انتظارات از سازمان برنامه و بودجه بسیار است ولی با توجه به محدودیت های درآمدی و مالی در کشور نگذاشتیم حتی برای یک روز حقوق کارمند و بازنشسته به تأخیر بیفتد.

نمکی اضافه نمود: از 108 هزار میلیارد تومانی که برای رفاه اجتماعی در نظر گرفتیم حدود 83 هزار میلیارد به دو صندوق بازنشستگان کشوری و لشکری پرداخت می گردد.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری در خراسان جنوبی، گفت: معتقد هستیم که در زمینه زیر ساخت ها، کارآفرینی در حوزه گردشگری و ایجاد بازارچه های محلی کار جدی باید صورت گیرد و در این زمینه حمایت لازم را انجام می دهیم.

نظام آموزش عالی کشور دارای اشکالات جدی است

معاون سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برخی اشکالات در حوزه آموزش عالی گفت: متأسفانه آموزش عالی در کشور ما به هیچ وجه با نیازها متناسب نیست و علی غم همه پیشرفت ها اشکالات جدی در آن وجود دارد.

نمکی اظهار کرد: چرا در خراسان جنوبی 85 درصد رشته های دو دانشگاه باید مشابه همدیگر باشد و شاهد هم افزایی در عرصه های مختلف آموزشی نیستیم در حالی که با همفکری و هم افزایی می توان به موفقیت های بزرگی رسید.

وی با اشاره به لزوم تقویت پارک های علم و فناوری اعلام کرد: در بودجه سال 97 بودجه پارک های علم و فناوری حدود 73 درصد افزایش یافته است.

امکان تزریق پول بیشتر به وزارت بهداشت وجود ندارد

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: از سال 92 تا کنون 400 درصد بودجه نظام سلامت را افزایش داده ایم و دیگر امکان تزریق پول بیشتر به وزارت بهداشت وجود نداشته و باید به سمت روش هایی چون سیستم ارجاع و پرونده الکترونیک برای کاهش هزینه ها برویم.

نمکی اظهار کرد: در بودجه 98 برای وزارت بهداشت 36 هزار میلیارد تومان پول گذاشته ایم.

وی اعلام کرد: حقوق کارمندان دولت جهت جا نماندن از تورم احتمالی سال آینده در بودجه 20درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به برخی از نقدها در زمینه کمبود کلاس درس در بیرجند یادآور شد: این مشکل باید برطرف گردد ولی در کنار آن باید این نکته را در نظر بگیریم که دیگر در هیچ کجای جهان کلاسی با دو - سه دانش آموز وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 120

به "بودجه پارک های علم و فناوری 73 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه پارک های علم و فناوری 73 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید