دستپاچگی مدیران تیروکمان برای معرفی سرمربی

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، غلامرضا شعبانی بهاررییس فدراسیون تیروکمان پس از استعفای پارک کره ای، مجیداحمدی و مجیدمیررحیمی را بعنوان سرمربیان جدید رشته های کامپوند و ریکرو تیم ملی ایران معرفی کرد.

دستپاچگی مدیران تیروکمان برای معرفی سرمربی

به گزارش خبرنگاران ، غلامرضا شعبانی بهار، رییس فدراسیون تیروکمان در احکام جداگانه ای مجید احمدی را به عنوان سرمربی تیم ملی کامپوند و مجید میررحیمی را به عنوان سرمربی تیم ملی ریکرو و به مدت یکسال منصوب کرد. این جایگزینی قابل پیش بینی در حالی رخ داد که دبیر فدراسیون تیر و کمان اعلام نموده بود هفته آینده کادر فنی جدید معرفی می گردد. اما به یکباره بعد از مصاحبه کیارستمی فدراسیون تیروکمان اسامی سرمربیان جدید تیم های ملی کامپوند و ریکرو را منتشر کرد تا این موضوع ناهماهنگی بین مسئولان فدراسیون تیروکمان را نشان دهد.

همین چند روز پیش بود که غلامرضا شعبانی بهار، رییس فدراسیون تیر و کمان در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام نمود با تمام توانش به دنبال جذب جانشینی شایسته و سرشناس در دنیای مربیگری بجای پارک کره ای است. رییس فدراسیون تیروکمان اتفاقا از علاقه فراوان خود برای به خدمت دریافت و عقد قرارداد همکاری با همتایان خارجی پارک اطلاع داد اما گفت به خاطر مسائل مالی، فعلا نمی توانند برای مذاکره نهایی با یک مربی خوب خارجی دست به کار شوند.

شعبانی بهار، رییس فدراسیون تیر و کمان حتی می گفت: فعلا زود است بخواهیم خیلی جدی در این مورد بحث کنیم. اما باز هم روی علاقه زیادی که به عقد قرارداد همکاری با مربیان کاربلد خارجی دارد، تاکید داشت.

رییس فدراسیون تیر و کمان معتقد بود که مربیان ایرانی اگر چه در بخش کامپوند شایستگی قرار دریافت در صندلی سرمربی گری را دارند اما در رشته ریکرو این توانمندی فعلا در مربیان داخلی احساس نمی گردد. بنابراین حداقل انتظار از مدیریت فدراسیون تیروکمان بعد از ایراد یک چنین مواردی در کنفرانس مطبوتی این بود که بعد از تامل و نگاه کارشناسی گردیده در خصوص به کار گماردن سرمربی جدید تیم های ملی ریکرو و کامپوند تصمیم گیری نمایند. اما واگذاری حکم سرمربیگری به دو مربی امتحان پس داده داخلی که کارنامه قبلی آنها تقریبا برای اهالی این رشته ورزشی روشن و شفاف است بار دیگر ثابت کرد که مدیریت تیر و کمان به جای دوراندیشی خیلی سطحی و پیش پا افتاده روی این موضوع حساس و سرنوشت ساز تمرکز داشته است. زیرا به نظر می رسد پشت این انتخاب بیش از اینکه تامل و تفکر نقش داشته باشد، دستپاچگی و تکرار روش های ناکام قبلی نهفته است.

هر دو مربی معرفی گردیده، در دوره ای که به عنوان بال های فنی سرمربیان قبلی فعالیت داشتند، خیلی رزومه قوی فنی ثبت نکردند که حالا بخواهیم بعد از خداحافظی پارک کره ای به یکباره سراغ آنها برویم و این مسئولیت سنگین را روی دوش آنها بگذاریم. قطعا علایق شخصی مدیریت کنونی تیروکمان بیش از تمایل به همکاری با مربیان داخلی، به خدمت دریافت پتانسیل خارجی های اسم و رسم دار است. اما چطور می گردد که بعد از آنهمه مسائل ریز و درشتی که در بازی های آسیایی بر سر این رشته آوار شد، رییس فدراسیون تیروکمان راهنمایی تیم های ملی ریکرو و کامپوند را به دست مربیان داخلی می دهد؟

بدون شک به بازی دریافت مربیان داخلی اتفاقی خوب برای ورزش کشور در رشته های مختلف به شمار می رود اما فارغ از یک برداشت احساسی باید گفت که در یکسری رشته های ورزشی مثل تیر و کمان خصوصا در بخش ریکرو، هنوز مربیان ما به شرایط استاندارد و ایده آلی از لحاظ علمی و فنی نرسیدند که بخواهیم راهنمایی تیم ملی بزرگسالان را در اختیار آنها قرار دهیم. به همین دلیل اینکه بخواهیم حتی برای مدتی کوتاه راهنمایی تیم را دست یک مربی داخلی بدهیم و بعد از اینکه شرایط برایمان مهیا شد برویم سراغ گزینه های خارجی بجز وقت تلف کردن و زمین زدن دوباره این رشته در میادین مهم آتی چیزی برای ما بدنال ندارد.

750،5

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 7 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 42

به "دستپاچگی مدیران تیروکمان برای معرفی سرمربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستپاچگی مدیران تیروکمان برای معرفی سرمربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید