لژیونر واترپلو: در صربستان توریست نیستم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ارشیا الماسی با بیان اینکه برای رفع شدن مشکل سفرش به همراه تیم ویزای شینگن گرفته است، اعلام نمود: تنها برای پیشرفت در واترپلو به صربستان آمده ام و توریست نیستم.

لژیونر واترپلو: در صربستان توریست نیستم

به گزارش خبرنگاران، پس از نتایج خوبی که تیم ملی واترپلو در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا از خود بر جای گذاشت، عملکرد تعدادی از ملی پوشان ایران مورد پسند کشورهای اروپایی نهاده شد که یکی از این واترپلوئیست ها ارشیا الماسی ملی پوش 21 ساله(متولد 8 فروردین 1376) اهل کرمانشاه است. پسری که توانست با درخشش در اندونزی مسیر جاکارتا تا صربستان را در کمتر از چند هفته طی نموده و لژیونر گردد.

الماسی حدودا یک ماهی می گردد که برای همراهی و حضور در ترکیب تیم جدیدش(کاتارو) عازم صربستان شده و ورزش قهرمانی اش را در این کشور پیگیری می نماید. از این رو مصاحبه ای را با او ترتیب دادیم تا جزئیات بیشتری از حال و هوای او در صربستان را جویا شویم که در ادامه بخشی از صحبت های او را می خوانید.

از روز اولی که به صربستان رفتی آغاز کنیم، استقبال باشگاه چطور بود؟روز اولی که به صربستان رسیدم یکی از مسئولان باشگاه به استقبالم آمد تا کارهای اولیه اقامتم را انجام دهد. از فرودگاه تا هتلی که برای من رزرو نموده اند 45 دقیقه راه بود، تجربه جدیدی است ولی امکانات و شرایطی که دارم خوب است. با توجه به تمهیداتی که باشگاه اندیشیده کار خیلی سختی برای زندگی کردن در این کشور ندارم و برای تمرین هم با بازیکنان تیم هماهنگ شده و به محل تمرین می رویم.

در هفته اولی که اینجا بودم جلسه ای را با مسئولان باشگاه داشتم تا در مورد نحوه کار با تیم صحبت کنیم و در مورد امکاناتم از من پرسیدند تا در صورت کمبود، آن ها را رفع نمایند. پس از جلسه برای باز کردن حساب بانکی جهت دریافت حقوق ماهانه ام از باشگاه به یکی از بانک های ایتالیایی که در صربستان شعبه دارد رفتیم ولی متاسفانه به دلیل تحریم ها نتوانستم به عنوان یک ایرانی در این بانک حساب باز کنم. مجبور شدم در بانک دیگری حساب باز کنم. با این حال خدا را شکر از شرایطی که هست رضایت دارم.

مسئله زبان صربستانی برای فعالیتت مشکل ساز نشده است؟خداراشکر انگلیسی من خوب است و می توانم صحبت کنم اما در مورد زبان صربستانی باید بگویم که در این یک ماه نیازهای اولیه مثل گفتن صبح بخیر، وقت تمرین چه زمانی است و ... را یاد گرفته ام. طی چند سالی هم که با چیریچ کار نموده ام مقداری با زبان صربستانی آشنایی دارم.

در یک ماهی که به صربستان رفته ای، با چیرچ در ارتباط هستی؟از وقتی که به صربستان آمده ام یکی دوبار با او صحبت نموده ام. در این مدت چیریچ مدتی را با تیم ملی جوانان ایران کار می کرد و درگیر مسابقات آسیایی جوانان بود و بعد از آن هم درگیر بستن قرار داد با فدراسیون ایران بود. من بیشتر با وحیدرضایی در ارتباط هستم و هفته ای 4 تا 5 بار با او صحبت می کنم.

هفته ای چند جلسه با تیم تمرین می کنید؟در شهر والیوو مستقر هستم. در روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه تمرین می کنیم که به دلیل چند شیفت بودن تمرینات در برخی روزها مجموعا می گردد 9 جلسه تمرین. شنبه ها مسابقه داریم و صبح روز مسابقه هم قبل از بازی تمرین کوچکی را انجام می دهیم.

تا به امروز چند بازی را به صورت فیکس در ترکیب تیم بوده ای؟از زمانی که من به صربستان آمده ام دو مسابقه را داشته ایم که در هر دو مسابقه به عنوان بازیکن فیکس وارد استخر شده ام و خوشبختانه هر دو بازی را هم با پیروزی پشت سر گذاشته ایم. بازی اول ما مقابل تیم کاتارو از مونته نگرو در خانه بود و بازی دوم هم مقابل تیم زادار از کرواسی، تا به امروز 5 گل زده ام و مربیان از عملکردم راضی هستند.

تیم ما سه مربی دارد و مربی اول یا همان سرمربی تیم آقای ایگور میلانوویچ اسطوره واترپلوی صربستان است که به عنوان یکی از 5 مربی برتر جهان در واترپلو شناخته می گردد. او واقعا انسان و مربی بزرگی است، در این چند وقت مسائل زیادی را از او یاد گرفته ام. بعد از هر بازی ایگور با بازیکنان صحبت می نماید و با من نیز تخصصی و به زبان انگلیسی حرف می زند تا بتواند موارد مد نظرش را به صورت دقیق انتقال دهد. از عملکرد من راضی است و رابطه خوبی هم داریم.

تفاوت لیگ برتر ایران با واترپلوی صربستان را چگونه می بینی؟لیگ ایران سطح کیفی خوبی دارد اما واترپلو در صربستان شرایط خاص خود را دارد. آن ها مدال طلای واترپلو را در المپیک ریو کسب نموده اند و نگاه ها به این رشته کاملا متفاوت تر از ایران است. استعدادیابی در واترپلوی صربستان خیلی با کیفیت تر از ایران صورت می گیرد و مربیان بزرگی در اینجا کار می نمایند. امیدوارم در ایران نیز واترپلو به یکی از ورزش های محبوب تبدیل گردد تا شاهد پیشرفت آن مثل رشته ای چون والیبال باشیم.

مهم ترین چیزی که هنگام اولین حضورت در این تیم صربستانی نظرت را جلب کرد، چه چیزی بوده؟تیم ما یکی از جوان ترین تیم های واترپلو در لیگ صربستان است. اختلاف سنی زیادی بین بازیکنان تیم وجود ندارد، رفتار دوستانه ای که هم تیمی هایم در اولین ملاقات با من داشتند خیلی جالب بود. همچنین نظم خاصی که در کارهای تیمی وجود دارد از دیگر مسائل قابل توجه برای من بود، خیلی خوشحال نماینده است که در جمع این گروه هستم.

کار کردن با الکساندر چیریچ در تیم ملی ایران، روی رفتارت در تیم جدید و کشور صربستان تاثیری داشته؟صد در صد این تاثیرات را احساس می کنم. چیرو انسان بزرگی است، چه در بحث تکنیکی رشته واترپلو و چه در بحث رفتارهای انسانی. از او یاد گرفتم که در تیم چطور رفتار کنم. برای کسب تجربه تازه در تیم جدیدم هم تجربه های کسب شده از همکاری با چیریچ به کارم آمده، می دانم که رفتار با مربیان صربستانی باید چطور باشد و چگونه با آن ها کنار آمد. این 4 سالی که با چیرو کار نموده ام از بهترین سال های ورزش من بوده و تجربیات ارزشمندی را در این سن و سال اندوخته ام.

به جاذبه های گردشگری شهری که در آن هستی سر زده ای؟در این یک ماه تنها سعی نموده ام تمریناتم را زیر نظر مربیان پیگیری کنم و از همان ابتدا هدفم پیشرفت در واترپلو است. برای خوش گذرانی به صربستان نیامده ام و سعی می کنم از تک تک روزهایی که در اینجا هستم به نحو شایسته استفاده کنم. با این حال دوست دارم در وقت آزاد به جاهای مختلف این شهر هم سر بزنم(با خنده)، فعلا وقت ننموده ام اما در صورت امکان قطعا این کار را می کنم. البته من قبلا هم با تیم ملی ایران برای بازی دوستانه به صربستان و شهر بلگراد آمده ام.

قرادادی که بسته ای چند ساله است؟قراداد من با این تیم یک ساله است اما سعی می کنم در این مدت هم بهترین عملکرد را داشته و از فرصت به وجود آمده بیشترین استفاده را نموده و در واترپلو پیشرفت کنم.

با خانواده چطور در ارتباط هستی؟برنامه های تمرینی ما معین است و با توجه به این موضوع برنامه ریزی خود را به خانواده اطلاع داده ام تا در زمان های آزاد به وسیله برخی نرم افزارها با هم صحبت کنیم. البته به دلیل اینکه از کرمانشاه به تهران می آمدم تا در اردوهای تیم ملی باشم به این دوری ها عادت نموده ام ولی دلتنگی همیشه وجود دارد. خانواده اصالت من است و امیدوارم نماینده خوبی برای آن ها باشم. ان شاءالله بتوانم از این فرصت به وجود آمده در صربستان بیشترین استفاده را نموده و در مسیر المپیک 2020 توکیو بیشترین یاری را به تیم ملی ایران کنم. واترپلوی ایران می تواند سهیمه المپیک را بگیرد و تنها باید روند خوبی را که طی نموده ادامه دهد.

برای ادامه تحصیل برنامه خاصی داری؟من دانشجوی سراسری تربیت بدنی در دانشگاه تهران هستم. دی ماه که زمان استراحت یا به اصطلاح نیم فصل لیگ صربستان است به ایران برمیگردم و کارهای ادامه تحصیلم را پیگیری می کنم تا ببینم شرایط به چه نحوی پیش می رود.

برای حضور در ترکیب این تیم صربستانی که در چند لیگ مختلف بین المللی هم حضور دارد باید به چند کشور سفر کنی، برای این کار مشکل ویزا نداری؟به دلیل اینکه از سربازی معاف هستم مشکل سربازی نداشتم و توانستم برای ویزای صربستان اقدام کنم و ویزای 6 ماهه موقت به من داده شد. پس از آن در صربستان مسئولان باشگاه با سازمانی تحت عنوان اداره پلیس هماهنگی هایی را انجام دادند تا اینکه اقامت یک ساله این کشور به من داده شد. به دلیل مسابقات لیگی که داریم من باید همراه تیم به سه کشور کرواسی، اسلوونی و مونته نگرو می رفتم که با مشکل ویزا روبرو شدم، از این رو یک ویزای شینگن 6 ماهه هم به من داده شد و الآن بدون مشکل همراه تیم به این کشورها سفر می کنم.

گفت و گو از خبرنگار خبرنگاران: اصغر عبداللهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 98

به "لژیونر واترپلو: در صربستان توریست نیستم" امتیاز دهید

1 کاربر به "لژیونر واترپلو: در صربستان توریست نیستم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لژیونر واترپلو: در صربستان توریست نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید