معاون میراث فرهنگی: حفاظت از باغ سیب کرج براساس دو سند بالادستی لازم الاجراست

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، معاون میراث فرهنگی گفت: حفاظت از باغ سیب کرج و کاخ مروارید براساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی و ثبت ملی این اثر در فهرست میراث ملی لازم الاجراست.

معاون میراث فرهنگی: حفاظت از باغ سیب کرج براساس دو سند بالادستی لازم الاجراست

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور با بیان این مطلب اضافه نمود: آثاری که در فهرست میراث ملی به ثبت می رسند واجد ارزش هایی هستند و باید براساس قوانین مربوط به ثبت، مورد حفاظت و نگهداری قرار گیرند.

او توضیح داد: ثبت ملی آثار در فهرست میراث ملی با در نظر دریافت منافع ملی عامه انجام می گردد، باغ سیب کرج نیز از جمله آثاری است که ثبت آن با خواست و اراده مردم و براساس وظایف ذاتی سازمان میراث فرهنگی مبنی بر حفظ آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی به انجام رسیده است.

طالبیان گفت: حفاظت از این اثر طبیعی همچنین در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مورد تاکید قرار گرفته است، بنا بر این موارد و مصوبات قانونی، سازمان میراث فرهنگی از ثبت ملی این اثر دفاع خواهد نمود و بی شک دادگاه صالحه نیز منافع ملی را بر منافع دستگاهی ارجحیت خواهد داد.

معاون میراث فرهنگی اضافه نمود: اجرای مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی به عنوان یک سند بالادستی برای همه دستگاه ها لازم الاجراست و عجیب است که بنیاد مستضعفان بدون توجه به اسناد بالادستی برای خارج کردن باغ سیب از ثبت ملی اقدام نموده است.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 60

به "معاون میراث فرهنگی: حفاظت از باغ سیب کرج براساس دو سند بالادستی لازم الاجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون میراث فرهنگی: حفاظت از باغ سیب کرج براساس دو سند بالادستی لازم الاجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید