از مکان های دیدنی آلمان ، قلعه هایدلبرگ (تور ارزان آلمان)

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، آیا در پی خرابه های قصری قدیمی می گشت که همواره چیزی برای شگفت زده کردنتان دارد و از جمله آثار به جای مانده ای است که بسیار مورد توجه است و قدمت تاریخی زیادی هم در دنیا دارد؟ پس به جایی جزء قلعه هایدلبرگ آلمان فکر نکنید. گفته می گردد که اینجا یکی از رومانتیک ترین مکان های دنیای غرب است که در عین حال بالای 800 سال تحولات و چالش ها را پشت سر گذاشته است، ترکیبی از رازها و فانتزی های دیوانه کننده که هر ساله بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد که همه آنها کاملا هیجان زده از اینجا بر می گردند. امروزه این قلعه، شهر قدیمی قلعه هایدلبرگ را تسخیر خود نموده است و برج های ماسه سنگ قرمز آن بر روی تپه کونیشچو (Königstuhl) در پس زمینه ای از جنگل های سرسبز و آب های زلال دره نکر (Neckar) در پایین دست آن، می درخشد. این قلعه مثل گیلاسی در بالادست تمام عکس های گرفته شده از شهر هایدلبرگ است، که به گونه دیگری، ظرافت، شکوه و جذابیت و افسون شهر پایین دست خود را به نمایش می گذارد. پس با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید برای معرفی قلعه هایدلبرگ در آلمان...

از مکان های دیدنی آلمان ، قلعه هایدلبرگ (تور ارزان آلمان)

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

قلعه هایدلبرگ در آلمان

این کاخ که اقامتگاه هیات انتخاب نماینده ولیعهد اروپا در حدود سال 1214 بود، ساخته شده بود تا هم از دید تاریخی و هم از دید ظاهری، کاخ شاهان باشد. چیزی شبیه به کاخ پاپ ها در اوینیون فرانسه، طراحی و ساخته شده بود تا عصاره ای از ارزش های دوره رنانس اروپایی آن موقع را بازتاب دهد؛ که نه تنها در دستیابی به این امر به طرز شگفت انگیزی پیروز بود؛ بلکه حتی در قرن 21 همچنان به اثرگذاری خود ادامه می دهد. قلعه هایدلبرگ آلمان طی قرن ها ساخته شده است و بازتاب دهنده تمام سبک های معماری است، به عبارتی از رنسانس تا گوتیک. و تا زمان جنگ سی ساله اروپا در قرن 17، به طور تمام و کمال این ارزش های برتر زیبای اروپایی را حفظ کرد و در قرن 17 به عنوان یکی از عجایب ساخت بشر در دنیا شناخته می شد و مورد احترام بود.

این اثر معماری بزرگ که ابتدا تنها یک بنا بود، طی قرن های 13، 14 و 15 تحت توسعه های بزرگی نهاده شد که آن را تبدیل به مجموعه ای تماشایی و خارق العاده متشکل از طبق متون قرون وسطی، گفته کتاب ها، نوشته ها و حکاکی ها حداقل یک قلعه رویی و یک قلعه زیرین، شامل یک کلیسای کوچک، مجموعه از دیوارها و برج ها و گستره ای حیرت انگیز از باغ ها کرد.

طی قرن های 17 و 18 بناهای کاخی شکل دیگری در اروپا با همان میزان و زیبایی ایده آل قلعه هایدلبرگ آلمان ساخته شد، ولی این قرن ها خود دوران بدی برای قلعه بود. نه تنها این قلعه به زیبایی خود شناخته می شد، بلکه به خرابی های حاصل از جنگ ها نیز مشهور شد: حملات مستقیم برای اولین بار طی جنگ سی ساله به این کاخ تحمیل شد و برخورد صاعقه به قلعه هم آن را تخریب کرد و بخش هایی از آن کاملا خراب شد.

اگر شما به توپ های جنگی و دیگر مهمات تخریب نماینده مورد استفاده در آن موقع فکر کنید، می توانید تصور کنید که چقدر سازه سنگی قدیمی کاخ در برابر آن های ضعیف بوده است. نویسنده کلاسیک بزرگ فرانسوی، ویکتور هوگو، کسی که با علاقه بسیار درباره این مکان نوشته است، کمی از حس شوخ طبعی خود در توصیف خرابی این مکان از طریق صاعقه استفاده نموده است، مخصوصا آن قسمتی که می گوید به نظر می رسد خود بهشت دست به کار شده تا این ساختمان زیبا را تخریب کند.

تاریخچه قلعه هایدلبرگ آلمان

در اواخر قرن 18 طبق برنامه هایی قرار بود این قلعه به طور کامل از این منظره حذف گردد، اما وقتی حاکم هایدلبرگ متوجه هزینه این کار شد، کاملا از این کار منصرف شدند، با این حال ولی از برداشت و دزدی سنگ های این قلعه جلوگیری نکردند و حتی ذره ای مانع به غارت رفتن دیگر مسالح ساختمان مثل چوب های آن نشدند، در نهایت این قصر را در باشکوه ترین حالت ویرانی آن رها کردند.

در شروع قرن 19، ارزش های رومانتیزم ظهور کرد، جامعه آن موقع ارزش درست این قلعه را تشخیص دادند و به عنوان یک میراث تاریخی مورد ارزش و احترام نهاده شد، که به طرز موثری خاتمهی بر دزدی ها و غارت های مسالح این بنا شد. عرف های زیبایی رومانتیک به ارزش معنوی این خرابه جلا بخشید و این اثر معماری بزرگ ویرانه بر طبق ارزش هایش یک مکان فوق العاده بود، که این انگیزه را ایجاد کرد که در پی داستان های پشت این قلعه و باغ های آن و مخصوصا منبع رازهای بزرگ و معماهای بیان نشده باشند.

هنرمندانی مثل هنرمند منظره بریتانیایی JMW Turner و هم عصران او، به خرابه های این قلعه رفتند و اغلب آن ها را در کارهایشان بازتاب دادند و زمان های زیادی آنجا ماندند تا این فضا را مشاهده نمایند. تمام این کارها تحت نظر چارلز گریمبرگ بود، یک اشراف زاده فرانسوی که هویت و تمامیت این خرابه را برای نسل ها بعد حفظ کرد. او با توجه به اشتیاق خود که به این کاخ داشت، به طور داوطلبانه به یکی از محافظین قلعه تبدیل شد و در توسعه و تهیه اولین کتاب راهنمای آن و البته شناساندن آن به جامعه آن موقع به عنوان یک جاذبه توریستی نقش مهمی داشت. عکاسی در اواخر قرن نوزده رخ نشان داد و این مجموعه توریستی تازه جان گرفته در آن موقع، بازار حکاکان و دیگر صنایع چاپی خرابه ها را به خود دید. با خاتمه قرن نوزدهم این قصر با توجه به بازسازی کامل دوباره آن و بازسازی برای برگردان شکوه قبلی اش موضوع بحث حاکم هایدلبرگ شد.

و نهایتا تصمیمی که گرفته شد آن بود که کل قلعه هایدلبرگ آلمان را نمی توان به طور کامل بازسازی کرد ولی تقریبا می توان آن را بازسازی کرد و شرایط آن به عنوان یک خرابه تاریخی و با ارزش های فرهنگی را ارزشمند شمرد. مفسر اجتماعی و طنزنویس آمریکایی، مارک توین در متنی بیان داشت که مهمترین بخش هر خرابه ای از دید یک توریست جایگاه آن است، و به تحسین این خرابه پرداخت. او نوشت این خرابه نمی توانست در جایگاهی بهتر از این قرار گیرد.، که نشان دهنده چشم میزانای تماشایی اطراف آن است و اضافه می نماید: بدشانسی که برای این برج قدیمی به وجود آمد، سبب بهبود آن شد، همانطور که برخی اوقات؛ این موضوع برای شخصیت انسان به وجود می آید

بازدید از قلعه هایدلبرگ در آلمان

اگر قرار است که از قلعه هایدلبرگ آلمان تماشا کنید، چیزی را که نباید از دست بدهید، بشکه بزرگ هایدلبرگ است. بزرگترین بشکه نوشیدنی در دنیا که بالای 58000 گالون ظرفیت دارد. این بشکه بزرگ در دهه 1750 ساخته شده است و افسانه های شنیدنی مختلفی درباره تعمیر و نگهداری آن و احتیاج وجود چنین خمره بزرگی در آن موقع، وجود دارد.

موزه داروسازی آلمان (Deutsches Apothekenmuseum) در درون خرابه های قلعه هایدلبرگ در آلمان واقع شده است. این موزه مکانی فریبنده و با جزئیات زیادی از تاریخ درمانی اینجاست و به شما ابزارها و داروها، بطری های شیشه ای و ماشین آلاتی بی عیب و نقص، غافلگیرنماینده و برخی اوقات ترسناکی را برای تماشا عرضه می نماید که روش های درمانی قرون وسطی را شامل می گردد، و بیشتر شبیه به کارگاه یک جادوگر است تا یک داریوسازی مدرن.

ماه های فوریه تا دسامبر هر سال، از قلعه هایدلبرگ در آلمان به عنوان یک تالار عروسی استفاده می گردد. دوستانتان را غافلگیر کنید و مراسم عروسی تان را به رویدادی خاطره انگیز و با فوق العاده ترین روش ممکن در رومانتیک ترین خرابه دنیا تبدیل کنید. هایدلبرگ امروزه از لحاظ میزبانی شهری پیشرفته است، به گونه ای که خود خرابه های کاخ دو رستوران دارد و مهمانان شما نیز در اقامتگاه های زیبا و راحت شهر اسکان داده می شوند.

باغ های کاخ هنوز منبع لذت بخش ترین و معمایی ترین تجربه از یک خرابه را به ارمغان می آرود. با توجه به اینکه طراحی و ساخت اولیه این بخش در آن موقع به طور کامل انجام نشده بود، معماری آن در چندین سبک، با دستان باغبانان مختلفی با سبک طراحی باغچه منحصر به فرد خود، طی چندین سال اجرا شده است و در نتیجه مسیر های پیاده روی و منظره های زیادی برای گردش وجود دارد که می توانید در شکوه آن ها غرق شوید.

امروزه بازدید از قلعه هایدلبرگ شامل گردشی در رودخانه راین و بازدید از یادداشت ها و نقاشی ها است، برای بازتماشامایندگانی مشتاق از سرزمین های ژاپن گرفته تا ایالات متحده آمریکا، هرکدام در گروه های مربوط به کشور خود. تورهای برنامه ریزی شده قلعه معمولا بر فضای بیرونی خرابه ها و عناصر مختلف آن و تاریخ این کاخ تمرکز دارد.

از قلم نیاندازید که حتما از چشم میزانای فوق العاده دیوارها و برج های آن تماشا کنید چون شما را به یاد روزهای با شکوه قلعه می اندازد. قلعه همه روزه به غیر از روز کریسمس به روی بازتماشامایندگان باز است و هر روز عصر ساعت 6 بسته می گردد، و به متقاضیان بعد از ساعت 5.30 هم اجازه ورود داده نمی گردد. بازدید از اینجا شامل گستره ای از تورهای همراه با راهنما به زبان آلمانی و انگلیسی است و نمایشگاهی دائمی نیز از آثار دوران رومانتیزم و قرون وسطی برقرار است که می توانید در قالب تورهای همراه با راهنما از آن ها تماشا کنید.

تورها به طور معمول قیمتی برابر با 7 یورو برای بزرگسالان دارد و برای بلیت های مخصوص گروه های مختلف دانشجویی و غیره، این مبلغ کمتر است اما بسته به طبیعت و میزان توری که شما در آن شرکت می کنید هزینه های اضافی دیگری نیز باید پرداخت کنید. مثل همواره، در تورهای اینچنینی باید آماده پیاده روی ها و بازدید های طولانی و زیاد باشید: کفش های راحت بپوشید و گام هایتان را با دقت بردارید!

اگر شما همه تورها را امتحان نموده اید و کمی از گردش در هایدلبرگ خسته شده اید و می خواهید جاهای بیشتری از منطقه را ببینید، سری به کاخ مانهایم باروک در شهر مانهایم در نزدیکی اینجا، کاخ و باغ های شواتزیگن در شهر شواتزیگن و خرابه های دژ نظامی دیلزبرگ در دره نکر بزنید.

منبع: همگردی
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2187

به "از مکان های دیدنی آلمان ، قلعه هایدلبرگ (تور ارزان آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مکان های دیدنی آلمان ، قلعه هایدلبرگ (تور ارزان آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید