تاریخچه اصلی ترین نماد جنگ سرد در موزه یادبود دیوار برلین

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، پس از سرانجام جنگ جهانی دوم و در سال 1947، چهار کشور پیروز در جنگ کشور شکست خورده آلمان را به چهار قسمت مجزا تقسیم کردند.

تاریخچه اصلی ترین نماد جنگ سرد در موزه یادبود دیوار برلین

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

اگرچه برلین در قسمت تحت نفوذ شوروی قرار داشت، اما این شهر به دلیل اهمیت و ویژگی های خاص اش به چند قسمت تقسیم شد. با حاکمیت کمونیست ها در آلمان شرقی شرایط مالی و اجتماعی مردم این قسمت از کشور آلمان به گونه ای رقم خورد که مردم ناراضی به خصوص در برلین شرقی ترجیح دادند به وسیله راه های موجود به برلین غربی مهاجرت نمایند.

بیشتر این مهاجران کارگران متخصص، کارشناسان، استادان دانشگاه و روشنفکران بودند دولت آلمان شرقی از مهاجرت آن ها رضایتی نداشت و احساس می کرد که با تداوم این فرایند نیروی انسانی ارزشمند خود را از دست خواهد داد پس تصمیم گرفت تمام راه های ارتباطی بین برلین شرقی و برلین غربی را مسدود کند.

دولت آلمان شرقی در راستای اجرایی کردن این تصمیم دیوار برلین را به عنوان دیوار حافظ ضد فاشیست به طول 155 کیلومتر و به ارتفاع 3/6 متر ساخت.

دیوار برلین اصلی ترین نماد جنگ سرد بود. این دیوار به مدت 28 سال برلین را به 2 بخش شرقی و غربی تقسیم کرد، خاتمه در سال 1989 فروریخت، اما ردپایش هنوز در برلین دیده می گردد و یادش چنان با تاریخچه این شهر درآمیخته است که موزه ای از موزه های شهر برلین به آن اختصاص یافته و گردشگران زیادی را جذب خود می نماید.

موزه یادبود دیوار برلین در اصل یک کیلومتر از آن دیوار تاریخ ساز است که پس از فروریختن دیوار به خاطر فراموش نشدن دوران ساختن دیوار و مشقت های مردم در آن دوران، باقی ماند.

دیوار یادبود از 3 بخش تشکیل شده است. اولین بخش این دیوار، یک جشنواره فضای باز است که تصاویر و موارد صوتی حول تاریخ دیوار، زمان ساخت و سپس تخریب آن را به بازدیدنمایندگان ارائه می دهد.

بخش دوم دیوار یادبود با استناد به اسناد و حقایق مختلف اطلاعات بیشتری را درباره نحوه ساخت و ساز دیوار برلین به بازدیدنمایندگان می دهد.

بازدیدنمایندگان موزه یادبود دیوار برلین می توانند در سومین بخش این موزه با حضور در کلیسای صلح و آشتی به طور معنوی به قربانیان دیوار برلین، احترام بگذارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1039

به "تاریخچه اصلی ترین نماد جنگ سرد در موزه یادبود دیوار برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه اصلی ترین نماد جنگ سرد در موزه یادبود دیوار برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید