تور هلند: حقایق جالب در خصوص هلند، 7 چیز که درباره هلند نمی دانید!

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، هلند یکی از کشورهای دوست داشتنی در قاره اروپاست و یکی از دلایل افزایش اندازه گردشگران، حقایق جالب در خصوص هلند و فرهنگ مردم هلند است که باعث تمایز این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی شده است.

تور هلند: حقایق جالب در خصوص هلند، 7 چیز که درباره هلند نمی دانید!

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

فرهنگ و آداب و رسوم هلند بسیار مجذوب نماینده و دوست داشتنی و هیچ کشوری در اروپا مانند آن نیست. با وجود شباهت های فرهنگی زیاد هلند با دو همسایه خود، یعنی آلمان و بلژیک، اما باز این کشور خود را از آنها متمایز می سازد. بنابراین علاوه بر آثار تاریخی، دانستنی های جالب در خصوص هلند هم یکی از جاذبه های گردشگری این کشور است و گردشگران بسیاری را به شرکت در تور هلند تشویق می نمایند.

در ادامه این مقاله از وبلاگ خبرنگاران شما را با تعدادی از حقایق جالب در خصوص هلند آشنا خواهیم ساخت. تا پایان با ما همراه باشید.

تعدادی از حقایق جالب در خصوص هلند

رک گویی

یکی از حقایق جالب در خصوص هلند، رک گویی و صداقت اهالی هلند است. بسیاری از افراد و گردشگرانی که به این کشور سفر می نمایند، ممکن است تصور نمایند هلندی ها گستاخ و بی ادب هستند. اما حقیقت این است که اهالی هلند نه تنها گستاخ، بلکه بسیار مودب هستند اما ویژگی اصلی آنها صداقت و راستگویی آنهاست.

اهالی هلند به صداقت و راستگویی بسیار اهمیت می دهند و ترجیح می دهند هر چیز که در فکرشان می گذرد و احساسی را که دارند بیان نمایند. به عنوان مثال هلندی ها عقیده ای به تعارف کردن ندارند و ممکن است در یک مهمانی از شما بپرسند که آیا کیک میل دارید؟ اگر طبق فرهنگ ایرانی برای بار اول جواب منفی به این سوال بدهید، هلندی ها دیگر تا آخر مجلس برای شما کیک نخواهند آورد!

پس در طول سفر به هلند، سعی کنید همواره احساس واقعی خود را بیان کنید تا با این حقایق جالب درباره هلند شگفت زده نشوید.

تولدهای کسل نماینده

یکی دیگر از عجایب کشور هلند، جشن تولدهای این کشور است. البته نه اینکه تصور کنید این تولدها بسیار هیجان انگیز و پر زرق و برق است، بلکه تولدهای هلندی بسیار کسل نماینده، حوصله سر بر و خسته نماینده است.

اگرچه امروزه، نسل نو هلندی ها تولدهای هیجان انگیزی می گیرند و حسابی جشن و شادی برپا می نمایند، اما تولدهای سنتی هلند که از عجیب ترین حقایق هلند است، کاملا با جشن های جوانان فرق دارد. هلندی ها در جشن های خود دور هم می نشینند و به تبادل نظر می پردازند. در میان نیز چای، قهوه و شیرینی می خورند. در این جشن ها خبری از موسیقی و شادی و پایکوبی نیست

اما با اینحال، هلندی ها به جشن تولد خانواده و دوستان خود بسیار اهمیت می دهند و در خانه هر هلندی یک تقویم وجود دارد که روز تولد آشنایانش را بر روی آن علامت زده است.

جشن تولد پادشاه

یکی دیگر از حقایق جالب در خصوص هلند، مراسم جشن تولد پادشاه این کشور است. اگرچه گفتیم که هلندی ها جشن تولدهایی بسیار خسته نماینده دارند، اما در روز جشن تولد پادشاه این کشور سنگ تمام می گذارند. هر سال در روز 27 آپریل، تمامی ادارات و شرکت ها تعطیل می شوند و شهرهای هلند شاهد یک جشن تمام عیار خواهند بود.

در این روز بیشتر شهروندان هلند لباس های نارنجی خود را به تن می نمایند و به جشن و شادی می پردازند. در این روز آمستردام مملو از جمعیت خواهد بود زیرا افراد بسیاری از گوشه و کنار هلند به این شهر می آیند تا در مراسم جشن تولد شاه شرکت نمایند.

یکی از رسوم و حقایقی جالب در خصوص هلند که در این روز خواهید دید، سنت قایقرانی در کانال های آمستردام است. در این روز کانال های آمستردام پر از قایق های مختلف است که افراد در آنها به جشن و پایکوبی مشغول هستند.

خاکی بودن

یکی دیگر از حقایقی درباره کشور هلند که باید پیش از سفر باید با آن آشنا شوید، خاکی بودن شهروندان این کشور است. هلندی ها یک شعار عمومی دارند که می گوید عادی رفتار کنید، همین به میزان کافی عجیب خواهد بود. هلندی ها دوست دارند در تمام زمینه های متعادل و معمولی رفتار نمایند و به هیچوجه از غرور و تکبر استقبال نمی نمایند.

ممکن است یک فرد پیروز هلندی را در حال دوچرخه سواری ببینید، یا یک چهره مطرح را در حال استفاده از مترو و اتوبوس مشاهده کنید. با این وجود هلندی های اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند.

شیفتگان فوتبال

گفتیم که هلندی ها انسان هایی بسیار خاکی و بدون تکبر هستند. اما وقتی پای فوتبال و تیم ملی هلند به میان می آید، این ویژگی ناپدید می شود و یکی دیگر از حقایق جالب در خصوص هلند را رقم می زنند.

در زمان مسابقات ملی فوتبال، مانند جام جهانی یا جام ملت های اروپا، تمام شهرها به رنگ نارنجی (رنگ لباس تیم ملی فوتبال هلند) درمی آیند و بیشتر اهالی با لباس های نارنجی در شهر تردد می نمایند. البته هواداران تیم فوتبال هلند تنها به لباس این تیم اکتفا نمی نمایند بلکه لباس های عجیب و غریبی مانند شیر، دلقک و … با رنگ نارنجی نیز می پوشند. اصلا این سنت پوشیدن لباس عجیب و غریب در بین هواداران فوتبال، اولین بار از هلند شروع شده است.

زمان هایی که تیم ملی فوتبال هلند بازی دارد، خیابان های شهرهای هلند به شدت خلوت می شود و افراد مختلف در خانه یا مکان های عمومی به تماشای مسابقه می نشینند. تقریبا در تمامی کافه ها، پارک ها و میدان های عمومی نمایشگرهای بزرگی قرار می دهند تا مردم بتوانند در کنار یکدیگر تیم ملی فوتبال کشورشان را تشویق کنن.

در زمان مسابقات ملی فوتبال، مانند جام جهانی یا جام ملت های اروپا، تمام شهرها به رنگ نارنجی (رنگ لباس تیم ملی فوتبال هلند) درمی آیند و بیشتر اهالی با لباس های نارنجی در شهر تردد می نمایند

رنگی که در پرچم نیست!

اما همین رنگ نارنجی لباس تیم ملی هلند و هواداران آن نیز یکی دیگر از حقایقی در خصوص هلند است که سوالات بسیار زیادی را در فکر شکل می دهد. لباس تیم های ملی معمولا از رنگ پرچم آن کشور گرفته می شود. اما پرچم هلند به سه رنگ آبی، سفید و قرمز دارد و هیچ نشانی از رنگ نارنجی در آن نیست. پس این رنگ نارنجی نماد هلند از کجا آمده است؟

این رنگ به تاریخ هلند و زمان پادشاهی ویلیام اورانژ (William of Orange) در سال های 1672 تا 1702 میلادی بازمی شود. وی به عنوان فرماندار هلند و بعلاوه پادشاه انگلستان، یکی از مهمترین رهبران شورش علیه امپراتوری اسپانیا بود و هوادارانش در این قیام، رنگ قرمز پرچم هلند را به افتخار او به نارنجی تغییر دادند. با اینکه این رنگ بعدها به قرمز سابق بازگشت، اما هنوز نیز نارنجی رنگ ملی این کشور است و یکی از حقایق جالب در خصوص هلند به شمار می رود.

قوانین عجیب کشور هلند

یکی دیگر از حقایق جالب در خصوص هلند که بسیاری از گردشگران را شگفت زده می نماید، قوانین عجیب کشور هلند است که حتی تا امروز نیز جریان دارد.

به عنوان مثال طبق قوانین هلند، شما در اغلب شهرهای هلند، مانند شهر Oldenzaal اجازه ندارید بر روی چمن پارک ها راه بروید یا بنشینید. این کار می تواند جریمه سنگینی برای شما داشته باشد و تنها اجازه دارید از مسیرهای معین شده عبور کنید.

بعلاوه نمی توانید هیچ چیزی را از این پارک ها و حتی جنگل های هلند با خود به بیرون ببرید. دولت هلند قوانین سفت و سختی برای حفاظت از محیط زیست دارد. شما حتی اجازه ندارید یک بلوط یا مخروط کاج را از روی زمین برداشته و با خود به منزل ببرید.

یکی دیگر از قوانین و حقایق جالب در خصوص هلند، به صدا درآمدن آژیرهای خطر در اولین روز دوشنبه هر ماه است. طبق قانون، تمامی افراد و سازمان ها موظفند آژیرهای خطر را یک بار در ماه آنالیز نمایند و بدین ترتیب اولین دوشنبه هر ماه، صدای آژیر خطر در سرتاسر کشور شنیده می شود.

منبع: ققنوس
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1905

به "تور هلند: حقایق جالب در خصوص هلند، 7 چیز که درباره هلند نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: حقایق جالب در خصوص هلند، 7 چیز که درباره هلند نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید