تور هلند ارزان: میدان دام، معروف ترین میدان آمستردام

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، میدان دام | Dam Square در آمستردام

آمستردام میدان های معروف زیادی دارد که هر کدام ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند و به راحتی با دوچرخه یا حمل و نقل عمومی قابل دسترس هستند. اما هیچ کدام از این میدان ها به پای میدان دام نمی رسند، یکی از مهمترین میدان های آمستردام و حتی هلند که در اطراف آن بناهای تاریخی، کافه ها و مغازه های زیادی وجود دارد. این میدان نمادین به خاطر نزدیکی به ایستگاه مرکزی معمولا از اولین جاذبه هایی است که گردشگران در سفر به آمستردام از آن تماشا می نمایند. می خواهیم درباره میدان دام در آمستردام حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور هلند ارزان: میدان دام، معروف ترین میدان آمستردام

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

درباره میدان دام

میدان دام قلب تاریخی شهر و محل برگزاری مرنام مختلف است و بناهای برجسته اطراف، آن را به جاذبه گردشگری تبدیل نموده است. قلب آمستردام در روز پر از انرژی و زندگی ست و امکان ندارد گردشگری به آمستردام برود و از آن دیدن نکند. این میدان از قدیم محل برگزاری مرنام و برپایی بازارهای زیادی بوده و با بازدید از آن فرهنگ هلند را از نزدیک درک و بناهای تاریخی مجذوب نماینده مشرف به میدان را تحسین کنید.

تاریخچه میدان دام

دام یعنی سد! حالا چرا این نام را بر روی این میدان گذاشته اند؟ در واقع این نام اشاره به سدی دارد که در قرن سیزدهم بر روی رودخانه دامستل ساخته شد، سدی که دو بخش را به هم وصل کرد، شهر آمستردام را شکل داد و برای مدت های طولانی نماد قدرت شهر بود.

جاذبه های میدان دام

  • قصر پادشاهی | Royal Palace

در سمت غرب میدان، قصر پادشاهی نظرتان را جلب می نماید، اقامتگاه سابق خانواده سلطنتی هلند. این قصر نئوکلاسیک در زمان ساخت آنقدر باشکوه بود که همه آن را هشتمین شگفتی جهان می دانستند. اما باید به داخل این قصر بروید تا بدانید چرا به این نام معروف شده بود. نمای سفید این قصر با گذشت زمان به رنگ خاکستری درآمده برای همین چندان مجذوب نماینده به نظر نمی رسد اما با رفتن به داخل این کاخ به زیبایی و شکوهش پی می برید. این بنا در سال در 1655 به عنوان تالار شهر آغاز به کار کرد اما در سال 1808 به وسیله برادر ناپلئون به کاخ تبدیل شد.

  • کلیسای نو | New Church

این کلیسای گوتیک قرن پانزدهمی که در سمت شمال میدان واقع شده است محل تاجگذاری سلطنتی، برگزاری مرنام عروسی و نمایشگاه های هنری است اما مرنام مذهبی در آن انجام نمی گردد.

  • بنای یادبود ملی | National Monument

این بنای یادبود در سال 1956 در گوشه ای از میدان نصب شد تا یاد و خاطره قربانیان جنگ جهانی دوم را زنده نگه دارد. شاید از اینکه مردم می توانند بر روی این بنای یادبود بنشینند تعجب کنید اما معمولا گردشگران زیادی را بر روی بنا می بینید.

  • موزه مادام توسو | Madame Tussauds

شاید فکر کنید در جایی مثل آمستردام اصلا نباید از موزه های مجسمه دیدن کنید چون هم گران است و هم شلوغ! اما اگر به این موزه رفتید می توانید از پنجره طبقه بالا، منظره مجذوب نمایندهی را از میدان دام دیدن کنید. در این موزه می توانید مجسمه افراد معروف را از نزدیک دیدن کنید، مجسمه هایی که آنقدر واقعی به نظر می آیند که شما را به شگفتی وا می دار ند.

در میدان دام چه کارهایی انجام دهیم؟

  • در گوشه ای بنشینید و رفت و آمد مردم را دیدن کنید

در آمستردام مردمانی از 170 ملیت مختلف زندگی می نمایند، از طرفی این شهر توریستان زیادی دارد که برای کشف جاذبه ها راهی این شهر می شوند. این میدان یکی از شلوغ ترین بخش های شهر و محل رفت و آمد افرادی است که در حال گذران زندگی روزمره خود هستند. اگر می خواهید فرهنگ شهر آمستردام را لمس کنید در گوشه ای از میدان بنشینید و مدتی رفت و آمد مردم را دیدن کنید.

  • سوار درشکه شوید

در روبروی کاخ و در نزدیکی کلیسای نو درشکه های زیادی را می بینید که شانس گردش در قسمت قدیمی شهر و در کنار کانال های آب را برایتان فراهم می نمایند. حتی هتل هایی که در مرکز شهر هستند گاهی برای مسافرانشان به جای تاکسی درشکه می گیرند. در هر درشکه برای 4 نفر جا هست و اگر می خواهید 20 دقیقه درشکه سواری کنید باید حدود 35 یورو پول بدهید.

  • کفش های چوبی بزرگ بپوشید!

در آنسوی میدان توریستان زیادی را می بینید که در حالی که کفش های بزرگ چوبی به پا نموده اند در حال عکس گرفتن با پس زمینه میدان هستند. در قسمتی از میدان سوغاتی های معروف هلند به فروش گذاشته شده که در میان آن ها شاید کفش های چوبی بیشتر از همه نظرتان را جلب کند.

  • به رستوران ها و کافه های اطراف میدان بروید

در این میدان کافه ها و غذاخوری های زیادی می بییند که همواره شلوغند، سری به آن ها بزنید و یک وعده غذای محلی بخورید.

  • به خیابان خرید Nieuwendijk بروید

این خیابان یکی از دو خیابان خرید معروف مرکز آمستردام است و برای عاشقان خرید مثل بهشت می ماند. این خیابان مغازه های متنوع اما گرانی دارد و هیچ وقت شما را دست خالی راهی هتل نمی نماید!

چگونه به میدان دان برویم؟

به ایستگاه مرکزی در خیابان دامراک (Damrak) بروید و با قطار در عرض چند دقیقه خودتان را به میدان دام برسایند. خطوط ترامواهای زیادی از میدان دام عبور می نمایند و در این میدان ایستگاه دارند که می توانید برای رفتن به میدان دام از آن ها بهره ببرید.

منبع: visitacity.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1937

به "تور هلند ارزان: میدان دام، معروف ترین میدان آمستردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: میدان دام، معروف ترین میدان آمستردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید