8 گزینه از گران ترین و ارزان ترین خودروهای بازار
به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، اگر بالا و پایین بازار را خوب بگردید، به این هشت خودرو می رسید که از گران ترین، خاص ترین، ارزان ترین و زشت ترین انتخاب های ممکن بوده و کسی چندان خبری از آنها نمی گیرد. برای بررسی دقیق تر فاصله قیمت ها در بازار خودرو، صرفا بالا پایین کردن سایت های فروش آنلاین کافی نیست. باید از محله ها و راسته های مشهور خرید و فروش خودرو خبر داشت و با گالری دارهای پایتخت و کلانشهرها رفیق بود. آن وقت می شود به راحتی آمار یک رنجروور که تازه به شکلی عجیب پلاک ملی گرفته یا فلان مدل پورشه که قیمت گزافی دارد را درآورد و بعد فهمید چقدر همه چیز عجیب است. مثلا در حالی که در بازار خودرو برخی خودروها قیمتی کمتر از 10 میلیون دارند، خودروهایی داریم که پرداخت 10 و حتی 15 میلیارد تومان برای خرید شان کافی نیست. گزارش را بخوانید، متوجه منظورمان می شوید.

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.
مرسدس بنز SLS AMG - مدل 2013
قیمت : 8 میلیارد تومان
اگر خیلی خوش شانس باشید شاید سالی یک بار با این کوپه وحشی آلمانی روبه رو شوید. خودرویی که به طراحی نسل اول و دوم سری SL بسیار وفادار است و ملغمه ای بین مدل پاگودا با مدل مشهور گالوینگ است. این خودرو که طبق برخی شواهد تنها به تعداد شش دستگاه وارد کشور شده، از هر نظر محصولی خاص است و همین حالا هم بعد از هشت سال کماکان در بازار خودرو اروپا قیمتی بالاتر از 100 هزار دلار دارد. از نکات جالب درباره این خودرو، موتور بسیار قدرتمند، حداکثر سرعت 315 کیلومتری و طراحی کلاسیک کابین آن است که بسیاری را در اولین نگاه شیفته خود می کند.
پیکان - مدل 1380
14 میلیون تومان
خب یار قدیمی مردم ایران که بیش از نیم قرن از حضورش در جاده های کشور می گذرد، کماکان برای برخی اقشار جامعه جذابیت دارد. پیکان خودرو راحتی نیست مخصوصا برای آنها که امروز دیگر به فرمان های برقی و هیدرولیکی عادت کرده اند. خودرو جاداری هم نیست و فرم خاص بدنه و اتاق و صندوق بارش مانع از آن می گردد که با ابعاد بزرگ بدنه ، خدماتی همسطح و هم اندازه به مسافران بدهد. البته خب با این قیمت خرید یک پیکان مدل 1380 که هزینه نگهداری بالایی ندارد و آرام و تاحدی بی دردسر کار می کند، یک گزینه برای افرادی است که قدرت خرید بالایی ندارند.
جیپ هامر H2 - مدل های 2007
4 میلیارد تومان
هامر نخستین بار در سال 1391 به کشور وارد شد آن هم برای مصرف اداری و امنیتی اما به دلیل هزینه نگهداری بسیار بالا، سال 95 تعداد 15 دستگاه از آنها به مزایده گذاشته شد و هم اینک یکی از گران قیمت ترین خودروهای بازار ایران است. این غول سیاه رنگ آمریکایی که امکانات چندانی در کابین خود ندارد، در زمینه آفرود حرف های بسیاری برای گفتن داشته و از هر مانعی به راحتی عبور می کند. با اینکه مصرف سوخت برای خریداران مولتی میلیاردر هامر اچ2 ابدا موضوع مهمی نیست ولی شنیدن رکورد مصرف 24 لیتر سوخت در یکصد کیلومتر مسافت شهری برای مردم عادی خالی از لطف نیست!
دوو اسپرو - مدل 1994
15 میلیون تومان
خب از آن سدان برجسته و پیشرو که زمانی نقش هیوندای سوناتا را در بازار ایران ایفا می کرد چیزی باقی نمانده و شعله های نبوغش خاکستر شده اند. اسپرو که فرم مدرنی دارد، بعد از 25 سال کار ظاهری خسته و نسبتا غمگین به خود گرفته ولی همچنان با اختلاف یکی از بهترین سطوح سواری و رانندگی را در این سطح نازل از پرداخت ارائه می کند. ضمنا برای پنج سرنشین هم جای کافی دارد و صندوق بارش هم بزرگ است. کافی است کمی تمیز شوید و مکانیک خوب معاینه اش کند. آن وقت است که می فهمید دود از کنده بلند می گردد. حتی 25 سال بعد از تولیدش.
مازراتی کواتروپورته GTS - مدل 2013
3 میلیارد و 650 میلیون تومان
واقعا چیز عجیبی است. یک هیولای تمام عیار ایتالیایی که باید از آن ترسید. برای این ادعا ما چند دلیل می آوریم قضاوت با خود شما. اول اینکه موتور این خودرو را شرکت فراری ساخته و همین برای برتری بلامنازع اش بر سدان های چهاردر و اسپورت مرسدس، پورشه و ب.ام.و کافی است. از آن سو عالی ترین سطح رانندگی را از نظر هیجان و صدایی که دارد با کمک سیستم دیفرانسیل عقب به شما هدیه می کند. در کابینش هم تا بخواهید چوب و چرم و بعضا حتی فیبرکربن یافت می گردد. دقت کنید موتور خودرو هشت سیلندر و توربو بوده که مالکش می تواند با کمک آن از هر مدل خودرو دیگری نسق بگیرد.
پراید 141 - مدل 1385
18 میلیون تومان
نسخه ناچ بک پراید که بخش عقبش با الهام از نمای عقب اوپل آسترای 2000 ساخته شده بود و فروش بالایی را هم در طی یک دهه حضور در خط تولید تجربه کرد. 141 که عمدتا به واسطه صندوق حجیمش بین خریداران محبوبیت داشت، در عقب سنگینی دارد که کار را برای استفاده از آن سخت می کند و این مخصوصا بین خانم ها به یک دردسر جدی تبدیل شده بود اما در مجموع این خودرو فرق چنانی با پراید نداشته و فرم اتاق بدون تغییر فاصله محوری، کماکان برای چهار سرنشین بزرگسال جا دارد. این خودرو سطح استهلاک بالایی نسبت به نسخه عادی پراید دارد.
مرسدس بنز CLS 500/ مدل 2013
3 میلیارد تومان
با وجود قیمت گزاف، در حد اعلای ظرافت ساخته شده است. به غیر از طراحی خودرو که نمی توان جز تحسین آن چیزی گفت، سواری این سدان فست بک چیزی درست مثل سوار شدن به یک قایق تفریحی است. لیست بلندبالای امکانات خودرو هم که نیاز به چند پاراگراف شرح دارد، در کنار مجموعه فنی و البته سطح پرداخت کابین خودرو دلایل بسیار خوبی برای یادآوری این موضوع است که CLS500 چه ارزش هایی دارد. طرح داخلی اتاق که علاوه بر راحتی و ظرافت، حسی کاملا باشکوه را مخصوصا باتوجه به چوب کاری گسترده داشبورد یادآوری می کند.
ام وی ام 110- مدل 1395
22 میلیون تومان
واقعا خودرو بی دردسر و کم هزینه ای است و به غیر از بحران ایمنی که مستقیما به عملکرد شما در بخش رانندگی مربوط می گردد، در باقی موارد خودرو شهری قابل اعتمادی است. 110 که در بازه 20 تا 25 میلیون قیمت دارد، بعد از 60 هزار کیلومتر کارکرد کیفیت رنگ و کابینش دوام خوبی داشته و برخلاف بسیاری از محصولات چینی، تو زرد از آب درنیامده است. گرچه با این پرداخت و سطحی از قدرت و کشش که 110 ارائه می کند نباید به فکر گاز دادن یا ویراژ دادن باشید. این خودرو نسخه بسیار ارزان کیا پیکانتو است، خیلی هم مثل پیکانتو زشت نیست!
منبع: دیوار