آشنایی با خانه آجری کوچک بسیار زیبا با متراژ 165 متر مربع

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ساخت خانه آجری کوچک از بسیاری جهات نسبت به خانه هایی که با مصالح دیگر مثل بلوک، چوب، سنگ و خشت ساخته می شوند رجحان دارد. خانه های آجری در برابر آتش سوزی، سیل، طوفان مقاومت بیشتری داشته و از لحاظ عایق گرما و صدا عمکرد بسیار بهتری نسبت به متریال های دیگر دارند. همانطور که می دانید، دیوارهای آجری در خانه هایی که در مکان های سرد سیر قرار گرفته اند، با جذب گرمای آفتاب در طول روز، این گرما را به صورت تدریجی شب هنگام به داخل خانه پس می دهند تا از سرد شدن بیش از حد داخل خانه جلوگیری گردد.

آشنایی با خانه آجری کوچک بسیار زیبا با متراژ 165 متر مربع

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

از لحاظ هزینه ای نیز با توجه به گران شدن قیمت مصالح، ساخت خانه آجری کوچک هزینه ای به مراتب کمتر یا حداقل برابر با مصالح دیگر مثل چوب یا سنگ دارند. اگر خانه آجری خود را بر طبق اصول بسازید، این خانه به هر اندازه ای که باشد، تا سال های سال زیبایی خود را حفظ نموده و در برابر شرایط بد آب و هوایی یا حتی زلزله نیز مقاوم خواهد بود. برای اینکه به زیبایی تاثیر گذاری خانه های آجری پی ببرید، در این مطلب به معرفی یک خانه ویلایی یک و نیم طبقه می پردازیم که تمام با آجر ساخته شده و علاوه بر نمای خارجی، در نمای داخلی نیز از آجر استفاده شده است.

خانه آجری کوچک مورد بحث ما در کشور آرژانتین قرار گرفته و 165 متر مربع مساحت دارد. نکته جالب در خصوص این خانه، قرار گیری آن در یک گاراژ است. این خانه قبل از ساخت یک گاراژ قدیمی و مستهلک بوده که پس از بازسازی به یک خانه مدرن و بسیار زیبا تبدیل شده است. با توجه به اینکه خانه در یک شهرک نسبتا دور از مرکز شهر قرار گرفته، رفت و آمد زیادی در محله صورت نمی گیرد و ساخت و ساز در آن نیز تازه در حال رونق دریافت است. با توجه به نبود ساختمان های بلند و ساخت و ساز در اطراف این خانه و همچنین شرقی غربی بودن آن، نور آفتاب با شدت زیادی به نمای خانه برخورد خواهد داشت. کاستن از شدت نور آفتاب که به صورت همیشگی به داخل خانه نفوذ خواهد نمود، بنوعی چالش تبدیل شده بود که با خلاقیت معمار، این مشکل به شکلی بسیار عالی حل و فصل شده است.

نمای آجری مدرن با طراحی هوشمندانه در مجتمع تجاری سرمشق

همانطور که در شکل ها مشاهده می کنید، تمام اطراف ساختمان نمای آجری دارد. اما یک قسمت از خانه بخاطر استفاده از چینش پر و خالی آجرها بیشتر جلب توجه می نماید. این دیوار کاربرد بسیار جالبی دارد. اول اینکه جلوی نور مستقیم آفتاب به داخل را می گیرد و کارکردی شبیه به یک سایبان دارد و دوم اینکه دید از بیرون به داخل خانه را محدود می نماید. درست پشت این دیوار حیاط خلوت یا همان پاسیو قرار گرفته که اجازه رفت و آمد آسان و همچنین نصب پنجره سرتاسری عظیم را می دهد. بخاطر محدودیت دید از بیرون، نصب پنجره کشویی سرتاسری هیچ مسئله ای از بابت محرمیت ایجاد نمی نماید. همچین نور به میزان کافی وارد خانه می گردد تا همزمان از حضور آفتاب و سایه در داخل خانه استفاده گردد.

باربیکیو آجری و [آنالیز 5 مدل] ساده و جمع و جور

در ابتدای مطلب اشاره شد که دیوارهای آجری عایق خوبی در برابر صدا هستند، خصوصا برای خانه هایی که لب خیابان های پر رفت و آمد قرار گرفته اند. در این خانه آجری کوچک هم دیوارهای آجری علاوه بر فراهم کردن محرمیت و کاهش شدت نور، بعنوان فیلتر صدا نیز عملنموده و از نفوذ صدای رفت و آمد خیابان شلوغ مجاور به داخل خانه جلوگیری می نماید. مشاهده می کنید که با یک طراحی هوشمندانه تمام مسائل موجود در خصوص محیط نامناسب قرارگیری منزل، بطور کامل برطرف شده است.

نکته جالب دیگر در خصوص طراحی این خانه، بازی سایه ها در فضای داخلی خانه است. با توجه به عوض شدن زاویه تابش خورشید، شکل و اندازه سایه ها نیز فرق می نماید که نشان دهنده گذر زمان می باشد. این موضوع باعث نشان دهنده توجه بیشتر معمار و همچنین صاحب خانه به فضای داخل و حال و هوای آن است.

مدل های جدید کفپوش آجری حیاط و پاسیو منزل در شکل های مختلف

آجر از جمله مصالحی است که علاوه بر طرح های کلاسیک، در طرح های مدرن و مینیمال نیز کاربرد فراوانی دارد. نمای خارجی مدرن، برای ساخت خانه آجری کوچک شاید بهترین انتخاب باشد زیرا از آنجایی که با یک فضای کم سروکار داریم، استفاده از شکل های منحنی ممکن است نما را بیش از حد پیچیده نشان دهد در صورتی که نمای مدرن، بخاطر استفاده از خطوط صاف و ساده و مستقیم به هیچ عنوان دچار بهم ریختگی و شلوغی نخواهد شد. خوشبختانه آجرهای نما نیز دارای تنوع بسیار خوبی هستند، در کنار آجر قرمز، رنگ های دیگری مثل سفید، خاکستری، طوسی، قهوه ای روشن، زرد و سبز وجود دارند که دست طراح برای انتخاب نمای خاص و منحصربفرد را کاملا باز می گذارد. شکل های زیر تعدادی طرح شیک خانه آجری کوچک در نمای کلاسیک و مدرن را نشان می دهند.

منبع: اتاق
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1123

به "آشنایی با خانه آجری کوچک بسیار زیبا با متراژ 165 متر مربع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خانه آجری کوچک بسیار زیبا با متراژ 165 متر مربع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید