شروع فروش بلیت هواپیما بر بستر بلاک چین برای اولین بار در ایران

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، به گزارش خبرنگاران، یک ایرلاین داخلی به منظور توسعه خدمات نوین در جهت تحول دیجیتال و حرکت به سوی اقتصاد دیجیتالی، فناوری بلاک چین را به خدمت گرفت تا برای نخستین بار در دنیا، نسل فناورانه بلیت های پرواز را بر بستر توکن صادر کند.

شروع فروش بلیت هواپیما بر بستر بلاک چین برای اولین بار در ایران

یکی از مسائل فروش بلیت هواپیما، مسائل پیش بینی نشده برای اشخاص بوده که همین موضوع باعث می گردد تا برنامه ریزی دقیق برای سفرهای چند ماه آینده و خرید بلیت زودهنگام بسیار سخت باشد؛ از سوی دیگر، مسافران هواپیما ترجیح می دهند تا بلیت پرواز خود را قبل از نزدیک شدن به ایام تعطیلات یا مناسبت ها که احتمال زیادی برای کمیاب شدن بلیت وجود دارد، خریداری نمایند اما در سیستم فروش بلیت، قابلیت خرید بلیت باز به معنای بلیت بدون زمان وجود ندارد که توکن این ایرلاین با هدف برطرف چالش های بیان شده، طراحی شده است.

در واقع با استفاده از این توکن برای کلاس پروازهای اکونومی، قابلیت خرید بلیت بدون زمان بر اساس مسافت هوایی وجود دارد که با این خدمت، مسافران می توانند مستقل از شهر مبدا و مقصد، این توکن را از قبل و به مرور زمان خریداری و متناسب با مسافت پروازهای خود استفاده نمایند؛ همچنین قابلیت مبادله این توکن با سایر مسافران نیز وجود دارد.

در فرآیند محاسبه هزینه پرواز با این توکن، میزان مسافت هوایی دو شهر یا به اصطلاح ناتیکال مایل بین دو شهر استفاده می گردد. هر واحد از این توکن، برابر منافع استفاده از یک جایگاه در پرواز اکونومی به مسافت 100 ناتیکال مایل بوده؛ به طور مثال، مسافران برای خرید بلیت در جهت تهران-مشهد که مسافت آن 410 ناتیکال مایل است، باید 4.1 توکن برای دریافت بلیت پرداخت نمایند؛ همچنین در جهتهای کمتر از 250 ناتیکال مایل، حداقل 2.5 توکن به منظور صدور بلیت پرواز دریافت می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1694

به "شروع فروش بلیت هواپیما بر بستر بلاک چین برای اولین بار در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فروش بلیت هواپیما بر بستر بلاک چین برای اولین بار در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید