تورنتو شهر مهاچرپذیر و پایتخت مالی کانادا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، شهر تورنتو مرکز استان انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کانادا است. با جمعیت 2٬731٬571 نفر در سال 2016، تورنتو چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی پس از مکزیکو سیتی، نیویورک و لس آنجلس است . در این مقاله به آنالیز کامل تورنتو، ویژگی های مالی، سیاسی و... میپردازیم.

تورنتو شهر مهاچرپذیر و پایتخت مالی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مسافرتی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کلان شهر تورنتو (تورنتوی عظیم)

این شهر در منطقهٔ جنوب انتاریو و در شمال غرب دریاچهٔ انتاریو واقع شده است. تورنتو با جمعیتی بیش از 2.5 میلیون نفر، پنجمین شهر آمریکای شاقتصادی از حیث جمعیت است و ناحیهٔ شهری تورنتو با جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر، هفتمین ناحیهٔ شهری پرجمعیت آمریکای شاقتصادی محسوب می گردد. تورنتو قلب منطقهٔ تورنتوی عظیم که به اختصار GTA یاد می گردد است و بخشی از ناحیهٔ متراکم نعل اسب طلایی با جمعیتی بیش از 8.1 میلیون نفر است که 25 درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می دهد. طبق سرشماری سال 2006، ناحیهٔ شهری تورنتو دارای 5٬113٬149 نفر جمعیت و تورنتوی عظیم دارای 5٬555٬912 نفر جمعیت بوده است.

تورنتو از نظر اقتصادی

تورنتو به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا و یکی از مراکز اقتصادی عظیم جهان، یک شهر جهانی محسوب می گردد. بازار بورس تورنتو هفتمین بازار بورس عظیم جهان از حیث ارزش بازار است. در تورنتو بیش از هر شهر دیگری در کانادا، شرکت های عظیم حضور دارند؛ همچنین این شهر مقر پنج بانک عظیم کانادا است. تورنتو توسعه دهندهٔ بخش های اقتصادی شامل امور اقتصادی، خدمات تجاری، ارتباطات، هوافضا، حمل و نقل، رسانه، هنر، فیلم، ساخت برنامه های تلویزیونی، انتشارات، فراوری نرم افزار، تحقیقات پزشکی، آموزش، گردشگری، مهندسی و صنایع ورزشی است.

بخش های مختلف تورنتوی عظیم

به طور کلی، تورنتو به سه قسمت تقسیم شده است: Downtown, Midtown, Uptown .

داون تاون تورنتو : این منطقه قلب شهر و منطقه تجاری شهر است و حجم عمده ای از شرکت ها و کسب و کارها و همچنین مراکز خرید و رستوران ها در این منطقه واقع شده است.

مید تاون تورنتو : این منطقه بهترین پیشنهاد برای سکونت است زیرا آرامش بیشتری نسبت به داون تان دارد و و شلوغی زیادی در آن وجود ندارد و همچنین به داون تان نزدیک است.

آپ تاون تورنتو : شامل مناطق بالایی شهر می گردد که منطقه محبوب ایرانی ها و آسیایی ها نیز هست. مناطق نورث یورک، تورن هیل، ریچموند هیل، قسمت هایی از مارکهام و وان همه در آپ تاون واقع شده اند. جمعیت این بخش را بیشتر مهاجرین تشکیل داده است.

معرفی محله های ایرانی نشین تورنتو

معرفی تورن هیل

حال که فهمیدیم تورن هیل در منطقه آپ تاون تورنتو قرار گرفته است، کمی بیشتر با آن آشنا می شویم.

به طور کلی تورن هیل، ریچموند هیل و نورت یورک، ایرانی های زیادی را در خود جای داده است. از این رو ممکن است با سکونت در این مناطق با مشکلاتی از قبیل عدم پیشرفت زبان و دیر جذب شدن در جامعه میزبان روبرو شوید.

Thornhill در منطقه یورکِ تورنتوی عظیم و در شمال شهر تورنتو واقع شده است. افراد زیادی به دلیل مزایای خوبی که تورن هیل دارد از جمله مکا های تفریحی ، اجتماع محبت آمیز و نزدیکی به شهر تورنتو ، این منطقه را به عنوان محل سکونت خود انتخاب می نمایند.

ریچموند هیل تورنتو

محله ریچموند هیل در فاصله 25 کیلومتری تورنتو و در منطقه یورک در استان انتاریو واقع شده است. این محله نیم ساعت با مترو یک ساعت با ماشین از شمال تورنتو فاصله دارد. این محله دارای بیش از 160 پارک است و امکاناتی نظیر مسیرهای طبیعی، زمین های بازی، ورزشی و مناطق تفریحی دارد.

تاریخچه ریچموند هیل

ریچموند هیل تا اواخر قرن نوزدهم روستای کوچکی بود اما بعد از جنگ جهانی اول رشد کرد. در ادامه و پس از جنگ جهانی دوم توسعه بیشتر باعث شد ریچموند هیل شکوفا گردد و امروزه در بین شهرک های نسبتا مدرن استان انتاریو واقع شده است.

جاذبه های ریچموند هیل

محله ریچموند هیل تورنتو به دلیل دسترسی به خیابان یانگ و عظیمراه 404، وجود مدارس و دبیرستان های عالی، مراکز خرید مجهز، فروشگاه های ایرانی و پارک های متعدد، فرصت های کسب و کار، برگزاری فستیوال های گوناگون نظیر Heritage Village Festival و وجود ساکنین از اقوام و ملل مختلف خصوصا فارسی زبان، محله مورد علاقه ایرانیان به شمار می رود. این محله رصد خانه و تلسکوپ David Dunlap، عظیمترین استخر سرپوشیده کانادا و ریچموند هیل سنتر را برای هنرهای نمایشی در خود جای داده است.

محله نورث یورک (North York) تورنتو

نورث یورک / North York در شمال تورنتو بین Etobicoke و Scarborough ، واقع شده است و یکی از محبوب ترین مناطق حومه شهر تورنتوی کانادا است. این منطقه که از یک تاریخ چشمگیری برخوردار است دارای مردمانی با فرهنگ های مختلف نیز میباشد و این امر باعث شده تا این منطقه به یک منطقه چند فرهنگی تبدیل گردد. North York یکی از شهرهایی است که در سال 1997 شهر تورنتو به بخشی از مگا شهر تورنتو تبدیل شد. North York جذابیت های منحصر به فردی دارد که باعث شده جمعیت بسیاری از تورنتو را در خود جای دهد .این محله دارای دانشگاه ها، اماکن تاریخی و محلات مختلف منحصر به فرد زیادی میباشد. ایرانی ها بیشتر در شمال خیابان یانگ سکنا دارند.

محله های لوکس تورنتو

محله Yonge and Eglinton

باتوجه به اینکه این منطقه در دو سال گذشته دچار رونق توسعه شده است، اما از قبل نیز یک مکان محبوب در شهر بوده است. این محله علاوه بر داشتن کافه های مشهور بسیار در خیابان های خود دارای مکان های دیگری که شما نیاز دارید از جمله مراکز پزشکی، فروشگاه های مواد غذایی، بارها، مترو و رستوران های عالی نیز می باشد. بسیاری از آپارتمان های مسکونی و محل استقرار آن و نزدیک بودن به ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی این مکان را به یکی از مکان های مناسب برای زندگی در تورنتو تبدیل نموده است.

محله Church and Wellesley

Church and Wellesley یک محله محبوب در تورنتو است. اگر شما به دنبال شلوغی هستید این محله برای شما مناسب است چون این محله در مرکز شهر قراردارد و با توجه به امکانات در دسترسی که دارد شما دیگر نیاز به ماشین شخصی خود برای تردد در این محله نخواهید داشت. این محله که جزوه محله های قدیمی این شهر میباشد دارای قدمت و تاریخ زیادی است. در تابستان ها میتواند در رژه ها، کارناوال ها، مهمانی ها و جشن های این محله شرکت کنید.

محله The Harbourfront

The Harbourfront یکی از محله های زیبای تورنتو است که در مجاورت دریاچه قراردارد و برای کسانی که علاقه به پیاده روی دارند محله مناسبی میباشد تا در اطراف دریاچه قدم بزنند و از سرگرمی های موجود در اطراف آن از جمله چرخ فلک قدیمی و عظیم آن ، تئاتر ، گالری ، شهربازی بچه ها ، رستوران ها و کافه ها استفاده نمایند و لذت ببرند. این منطقه دارای عظیمترین سالن های کنسرت و استادیوم های بیس بال نیز میباشد. همچنین این محله به ایستگاه راه آهن و فرودگاه نزدیک است و شما میتوانید به راحتی با هواپیما و قطار سفر کنید.

محله Liberty Village

محله Village Liberty پر است از افراد خلاق جوان که در تورنتو کار می نمایند این محله فوق العاده زیبا و مدرن که دارای معماری بسیار خوبی میباشد متاسفانه فضای سبز عظیم و عظیمی ندارد و شما برای رفتن به یک پارک کوچک میتوانید به پارک دهکده لیبرتی در نزدیکی خیابان کینگ استر وست و خیابان استراچان بروید. این محله باتوجه به اینکه از ایستگاه مترو دور است اما به ایستگاه اتوبوس نزدیک میباشد.

محله Cabbagetown

Cabbagetown که از یکی از فقیرنشین ترین مناطق تورنتو به یکی از منحصر به فرد ترین و جالب ترین مناطق این شهر تبدیل شده است. این محله دارای بازار عظیمی از میوه های تازه کشاورزان است که شما می توانید میوه و سبزیجات خود را از آنجا تهیه کنید. همچنین دارای جشنواره های محلی بسیار است که این فرصت را به شما می دهد که با افرادی که در یک محله زندگی می کنید آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. یک نقاشی معروف نیز در این محله هست که به قول افراد آن منطقه یک نقاشی با انرژی مثبت است.

محله The Annex

the annex یک محله دانشجویی و قدیمی است این بدان معناست که شما گزینه های غذایی ارزان زیادی در اطراف خود دارید ، کافه هایی با غذاهای عالی و نوشیدنی عالی در مرکز شهر ، خانه های این محله نیز بسیار زیبا است. همچنین این محله دارای کنسرت راک ، سینما و موزه هنر و.... است.

محله Kensington Market

این محله دارای خانه های منحصر به فرد و زرق و برق داری است و وسایل نقلیه عمومی در اطراف آن کمتر یافت میگردد و باید یا پیاده روی کنید یا از ماشین شخصی خود بهره ببرید. همچنین در این محله رستوران ها با غذاهای خوشمزه ، مغازه و بازارهای چینی ها با قیمت های ارزان و کافه های مجلل و بازار میوه و سبزیجات نیز یافت میگردد.

محله Queen St. West

Queen St. West یکی از جالب ترین محله های تورنتو است و یکی سرگرم نماینده ترین خیابان ها برای پیاده روی را دارد که شما می توانید بعضی از بهترین خریدهایتان در فروشگاه هایی با هر سبک و مد را در این محله انجام دهید، و در بعضی از کافه های معروف آن نوشیدنی بنوشید و در هنگام پیاده روی در این خیابان یک غذای عالی بخورید.

محله Yorkville

Yorkville یکی از محله های گران و پولدارنشین تورنتو است. این محله به مناطق سرگرم نماینده تورنتو بسیار نزدیک است و دارای کافه ها و رستوران های معروفی نیز میباشد.

محله The Beaches

این محله برای کسانی که دوست دارند که کنار آب زندگی نمایند بسیار مناسب است این محله که دارای آرامش زیادی میباشد خانه های ارزان تری نسبت به مناطق دیگر تورنتو دارد چون مقداری از شهر فاصله دارد اما دارای خیابان های زیبا همراه با کافه رستوران های خوب میباشد.

مقایسه زندگی در تورنتو و ونکوور

یکی از عوامل معین نماینده جهت انتخاب یک شهر برای مهاجرت، هزینه های آن شهر است؛ از این رو در این مقاله به آنالیز هزینه های دو شهر تورنتو و ونکوور در کانادا می پردازیم.

قیمت اجناس برای مصرف نماینده در تورنتو 4.82٪ بالاتر از ونکوور است.

هزینه های مصرفی از جمله اجاره در تورنتو 2.43 درصد بالاتر از ونکوور است.

هزینه اجاره در تورنتو 1.35٪ پایین تر از ونکوور است.

قیمت رستوران ها در تورنتو 6.85٪ بالاتر از ونکوور است.

قیمت های مواد غذایی در تورنتو 1.22 درصد پایین تر از ونکوور است.

قدرت خرید محلی در تورنتو 12.50٪ پایین تر از ونکوور است.

خرید خودرو صفر در تورنتو کانادا

معمولا از نمایندگی ها انجام می گردد و نرخ مشخصی دارد. می توان خودرو را نقد یا اقساطی تهیه کرد. اگر دارای اعتبار قابل قبول باشید می توانید وام خرید خودرو بگیرید. البته نمایندگی ها نیز در دریافت وام یاری می نمایند.

خرید خودرو دست دوم در تورنتو کانادا

خودرو های دست دوم از قیمت های بسیار کم حدود 500دلار آغاز می گردد . بهترین روش برای یافتن خودرو دست دوم به وسیله روزنامه ها و اطلاعیه های شخصی است. اما ضروری است خودرو به طور کامل بازدید گردد.در زمینه خرید خودرو دست دوم حتما از تجربیات دوستان خود بهره ببرید. معاینه فنی خودروهای دست دوم سخت و هزینه بر است. دانشجویان بین المللی معمولا در تورنتو خواستار خرید خودروهای دست دوم هستند.

نرخ بیکاری در تورنتو

علیرغم هزینه های نسبتا بالای زندگی، تورنتو شهری پویا از لحاظ اقتصادی است. این شهر، یکی از مراکز اقتصادی آمریکای شاقتصادی و حتی جهان محسوب می گردد و نرخ رشد فراوری ناخالص داخلی اش از کل کشور پیشی گرفته است. نرخ بیکاری در تورنتو طبق آخرین سرشماری 5.4 درصد بوده و نشان گر وضع خوب این شهر از لحاظ اشتغال زایی می باشد.

مقایسه مونترال و تورنتو

آب و هوای مونترال و تورنتو

تورنتو

در تورنتو شما پنج یا شش ماه از سال را در دمای بسیار پایین (به طور متوسط زیر ده درجه) می گذرانید، بنابراین برای زندگی در تورنتو به پوستی ضخیم و پالتو و کت های زیادی نیاز دارید! با این حال، خبر خوب این است که در ماه های باقی مانده سال هوا بطور متوسط بالای بیست درجه و در تابستان بالای بیست و پنج درجه خواهد بود. اما نکته دیگر در خصوص آب و هوای تورنتو این است که تورنتو یکی از بادی ترین شهرهای کانادا است که در فصل زمستان، وزش بادهای زیاد می تواند تا حدی آزاردهنده باشد.

مونترال

بطور کلی مونترال یک شهر واقعاً سرد است، بطوری که در ماه های فصل زمستان دمای متوسط هوا به طور مداوم زیر صفر است و بهار و پاییز هوا کمی بهتر می گردد و میانگین دمای هوا بین 2 تا 15 درجه خواهد بود.

دمای هوا در ماه های فصل تابستان در مونترال به شدت تغییر می نماید؛ بطوری که تمام این سه ماه میانگین دما 26 درجه و هوا در بیشتر روزها به دلیل کمبود بادهای ناهمسو، شرجی است. درنتیجه این دوره های طولانی هوای سرد و گرمای شدید برای شما مدتی زمان می برد تا به آب و هوای مونترال عادت کنید!

فرهنگ مردم مونترال و تورنتو

مونترال در واقع عنوان پایتخت فرانسوی کانادا نامگذاری شده است؛ درنتیجه انتظار خواهید داشت که اختلافات فرهنگی عظیمی بین دو شهر مونترال و تورنتو وجود داشته باشد. از طرفی تورنتو شهر بسیار مدرنی است و ظاهر، احساس و سبک زندگی کلاسیک آمریکای شاقتصادی را دارد؛ در حالی که مونترال سبک اروپایی دارد.

مونترال با وجود اینکه یک شهر عظیم است، تمرکز بیشتری روی ایجاد تعادل بین کار و زندگی دارد اما مردم ساکن این شهر اغلب رفتارهای خونسرد و آرام و هنرمندوارانه ای دارند؛ در حالی که مردم تورنتو زندگی روزمره پر جنب و جوشی دارند و به نظر می رسد همه در تنش هستند یا شغلشان به نوعی هدف و کانون اصلی زندگیشان است.

بنابراین اگر از استرس و جنب و جوش و سرعت زیاد زندگی در شهر لذت می برید، تورنتو می تواند مقصد ایده آلی برای مهاجرت شما باشد، اما اگر به دنبال شهری هستید که تمرکز شما را فقط روی کار یا شغل نگذارد و آرامش بیشتری داشته باشید، در این صورت مونترال انتخاب ایده آل شما خواهد بود.

برنامه های رفاهی شهر تورنتو

برنامه واکسیناسیون در تورنتو

در تورنتو چهار برنامه واکسیناسیون وجود دارد: واکسیناسیون رایگان کلاس هفتمی ها، واکسیناسیون همگانی در آمادگی ها و مهدکودک ها، برنامه آمارگیری واکسیناسیون تمامی بچه ها برای واکسیناسیون بهتر در تورنتو، برنامه راحت تر کردن واکسیناسیون برای بچه ها.

رزرو جای پارک در تورنتو

یکی از معضلاتی که شهرداری تورنتو درصدد آن برآمده است اجرای آزمایشی رزرو جاپارک میباشد که در طول روزهای غیرتعطیل از بین 8 صبح تا 8 شب اجرا میگردد. در این طرح شهروندان میتوانند به صورت مشترک با فردی دیگر جا پارک را رزرو نموده، سیستم رزرو برای ساکنین محله، سیستم رزرو موقت و... از امکانات این سیستم هستند.

تورنتو مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواری

یکی از برنامه های شهرداری تورنتو که در وبسایت خود نیز تعبیه نموده است، ایجاد مسیرهای مناسب برای پیاده روی و همچنین دوچرخه سواری تا محل کار است.

ایجاد کشاورزی شهری

11 مکان عظیم برای کشاورزی اشتراکی در شهر تورنتو ایجاد شده است، شما میتوانید مایجتاج خود را تامین نموده و همچنین میتوانید از فروش محصولات خود درآمد کسب کنید.

ساخت و ساز درتورنتو

شما میتوانید به صورت آنلاین تمامی مجوز های مربوط به ساخت و ساز را دریافت کنید.

سیستم بازیافت شهری

علاوه برزباله های دور ریحتنی در شهر تورنتو سطل های بازیافت به سه سطلب قرمز، آبی و سبز تقسیم میگردد، شما میتوانید از شهرداری تورنتو درخواست سطل اضافه تر برای محله یا خانه خود کنید. همچنین در صورت آسیب دیدگی به رایگان میتوانید سطل های خود را عوض کنید.

مهاجرت به تورنتو

تورنتو شامل چندین برنامه استانی و فدرال برای مهاجرت میگردد. این برنامه ها شامل تحصیل در مقاطع عالیه از جمله کالج و دانشگاه، تحصیل در مقطع دبیرستان، مهاجرت به وسیله استارت آپ، مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری، مهاجرت به وسیله نیروی کار متخصص استان اونتاریو یا اکسپرس انتری و ... است. شما میتوانید برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02122225334 تماس حاصل کنید.

منبع: اینترنت
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1205

به "تورنتو شهر مهاچرپذیر و پایتخت مالی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورنتو شهر مهاچرپذیر و پایتخت مالی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید