گوانجو در یک نگاه

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، گوانجو که با نام های گوانجو و گوانجو نیز شناخته می گردد، یکی از شهرهای بزرگ چین و از مقاصد مهم گردشگری در این کشور است. برج کانتون، معبد شش درخت انجیر، ریزورت توریستی چایم لانگ و جزیره شامیان از دیدنی های گوانجو به شمار می فرایند.

گوانجو در یک نگاه

اگر دوست دارید که از گوانجو، این شهر غنی از جاذبه های تاریخی، تفریحی و طبیعی دیدن کنید، با تورهای گوانجو آشنا شوید.

گوانجو (Guangzhou) مرکز استان گوانگ دونگ در کشور چین، قاره آسیا است. این شهر که در ناحیه جنوبی چین قرار گرفته است، در 120 کیلومتری شمال و شمال غربی هنگ کنگ و 145 کیلومتری شمال ماکا ئو واقع شده است.

جمعیت گوانجو نزدیک به 14.5 میلیون نفر و مساحت آن حدود 7.5 هزار کیلومتر مربع است. دین غالب مردم گوانجو را بودیسم تشکیل می دهد و پیروان تائوئیسم، مسیحیت، اسلام و یهودیت بعد از آن قرار دارند. تقریبا تمام مردم بومی گوانجو به زبان کانتونی معیار صحبت می نمایند و زبان مهاجرانی که از دیگر نقاط چین به این شهر آمده اند، ماندارین است.

شهر گوانجو زیر نظر حکومت مرکزی اداره می گردد. جمهوری خلق چین، حکومتی سوسیالیستی به شمار می رود که در آن رئیس جمهور ریاست کشور را به عهده دارد و نخست وزیر در راس هیئت وزرا می نشیند. حکومت از 5 شاخه تشکیل شده است که با نام یوان شناخته می شوند: یوان مقننه، یوان مجریه، یوان قضاییه، یوان حسابرسی که وظیفه آن کنترل عملکرد شاخه های حکومت است و یوان سنجش و گزینش که مسئول تایید و آنالیز کیفیت کارکنان حکومت است.

جمهوری خلق چین در اواخر قرن بیستم، برای پناهندگان قایق سوار که اغلب از ویتنام به چین وارد می شدند، آغاز به ساختمان سازی در سواحل رود پرل در شهر گوانجو کرد. در دهه 1980، گوانجو به دلیل نزدیکی به هنگ کنگ و شنزن و ارتباط این شهر با چینی هایی خارج از کشور، نقش مهمی در اصلاحات مالی کشور داشت. هم چنین اصلاحات مالیاتی در دهه 1990، به صنعت و توسعه این شهر یاری شایانی کرد.

آب و هوای گوانجو نیمه گرمسیری و مرطوب است. تابستان های مرطوب، با دما و رطوبت بالا، و زمستان هایی معتدل و نسبتا خشک دارد. میانگین دمای هوا در طول سال از 18.9 تا 26.3 تغییر می نماید و متوسط بارش سالانه حدود 1.736 میلی متر برآورد شده است.

فرودگاه بین المللی بایون گوانجو اصلی ترین فرودگاه شهر به شمار می رود و در آن پروازهایی از/ به مسکو، پاریس، توکیو، مکزیکو سیتی، لس آنجلس، دهلی نو، دبی، قاهره، پوکت، استانبول، تهران و بسیاری دیگر از شهرهای داخلی و خارجی برقرار است. هم چنین ایستگاه قطار گوانجو، آخرین مقصد خط های پکن-گوانجو، گوانجو-شنزن، گوانجو-ماومینگ و گوانجو-ماوژا-شانتو است. برای جابجایی های درون شهری نیز مترو، بی آرتی و تاکسی ها خدمات خوبی ارائه می دهند.

چای، سوزن دوزی های کانتونی، مجسمه های سنگ یشم و لباس های چینی که به نام چئونگ سام شهرت دارند، از سوغاتی های گوانجو محسوب می شوند. شما برای خرید می توانید به مرکز خرید تایکو هوی (Taikoo Hui)، خیابان پکن (Beijing Road)، مرکز خرید بین المللی وان لینک پلازا (Onelink International Plaza) و خیابان خرید شانگشیاجیو (Shangxiajiu Pedestrian Street) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های گوانجو می توان به برج کانتون (Canton Tower)، معبد اجدادی خاندان چن گوانجو (Chen Clan Ancestral Hall)، کوه بایون (Baiyun Mountain)، جزیره شامیان (Shamian Island)، معبد شش درخت انجیر (Temple of the Six Banyan Trees)، کلیسای جامع قلب مقدس (Sacred Heart Cathedral) و تپه یوشو (Yuexiu Hill) اشاره نمود.

منطقه توریستی چایم لانگ (Chimelong Tourist Resort) یکی از معروف ترین دیدنی های گوانجو به شمار می رود. این منطقه از پارک آبی چایم لانگ، سیرک بین المللی چایم لانگ (Chimelong International Circus)، پارک سافاری چایم لانگ (Chimelong Safari Park)و پارک پارادایز چایم لانگ (Chimelong Paradise) تشکیل شده است.

از دیگر دیدنی های گوانجو می توان موزه مقبره شاه نانیو (Museum of the Mausoleum of the Nanyue King)، باغ گیاه شناسی جنوب چین (Southern China Botanical Garden)، باغ بائومو (Baomo Garden)، موزه گوانگ دونگ (Guangdong Museum)، معبد گوانگ شیائو (Guangxiao Temple) و مسجد هواشنگ (Huaisheng Mosque) را نام برد.

منبع: کجارو / chinaexpeditiontours.com / tripadvisor.com / en.wikipedia.org
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 557

به "گوانجو در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوانجو در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید