راهنمای سفر به لوکزامبورگ

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سفرنامه کشور لوکزامبورگ

لوکزامبورگ، کشور کوچکی در شمال اروپاست. جاذبه های دیدنی و تاریخی متعددی در این کشور وجود دارد که تعدادی از آنها در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این کشور فرقی نمی کند که شما از هواداران جاذبه های تاریخی باشید یا ورزشی، از طبیعت خوشتان بیاید یا اهل فضاهای مدرن باشید، در همه شرایط می توانید در لوکزامبورگ اوقات خوشی را داشته باشید. اما قبل از این که بخواهید در خیابان های تاریخی و زیبای این کشور قدم بگذارید ضروری است تا اطلاعاتی نظیر برترین زمان سفر یا جشنواره هایی که در این کشور برگزار می گردد! بعلاوه ضروری است بدانید که کجا اقامت داشته باشید یا اینکه کجا بخواهید غذا بخورید. برای همین خبرنگاران در این راهنمای سفر به لوکزامبورگ میخواهد تا این قبیل اطلاعات جزئی را به شما بدهد؛ با ما در این سفرنامه همراه باشید.

راهنمای سفر به لوکزامبورگ

موقعیت جغرافیایی

کشور لوکزامبورگ واقع در شمال اروپا بوده و با کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک دارای مرز مشترک می باشد. جمعیت حاضر در این کشور 600 هزار نفر است، و با توجه جمعیت کمی که دارد جزء کشورهای ثروتمند اروپایی به شمار می رود. دو سوم مساحت 2.586 کیلومتر مربعی این کشور را منطقه ها پست گوت لاند (Gutland)، در بر می گیرد. سردترین و مرتفع ترین شهر در لوکزامبورگ وایس واپاخ Weiswampach است.

مختصری از تاریخ لوکزامبورگ

تاریخ این کشور اروپایی به دلیل موقعیت جغرافیایی آن و همسایه بودن با کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک فراز و نشیب های فراوانی داشته است. مدت 30 سال در این لوکزامبورگ جنگ و نبردهای خونینی رخ داد تا دژ لوکزامبورگ به اتریش واگذار و پس از آن بر اساس صلح نامه کامپو فورمیو به فرانسه ملحق شود. سپس بعد از کنگره وین، این کشور به عنوان ملک شخصی به پادشاه هلند واگذار شد. در سال 1839 کشور لوکزامبورگ استقلال خودش را بدست آورد و در عهدنامه سال 1867 بی طرفی کامل خود را اعلام داشت.

اطلاعات ضروری کشور لوکزامبورگ

زبان رسمی: آلمانی، فرانسوی و زبان لوکزامبورگی

واحد پول: یورو (€)

کد کشور: +352

شماره های اضطراری

آمبولانس، اورژانس پزشکی و آتش نشانی: 112

پلیس: 113

برق شهری در لوکزامبورگ: 230 ولت و 50 هرتز

اختلاف ساعت با تهران: 2 و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

فرودگاه های بین المللی: فرودگاه لوگزامبورگ - فیندل

شرایط آب و هوا در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ دارای آب و هوای معتدلی می باشد. هوا در تابستان و زمستان این کشور خنک است اما بین ماه های نوامبر و فوریه دمای هوا به زیر 0 درجه می رسد. یکی از سردترین و مرطوب ترین منطقه ها لوکزامبورگ Ardennes، است که در بخش جنوبی این کشور واقع می باشد. آردنز

برترین زمان برای سفر

از ماه مه تا سپتامبر این کشور شرایطش کاملا توریستی بوده و میانگین دما بین 8 تا 20 درجه سانتی گراد است. در فصل زمستان در نواحی مرتفع شمالی، بارش برف رایج است. اگر از علاقمندان فصل سرما و برف هستید پیشنهاد می کنیم که از دسامبر تا فوریه را برای سفر خود تنظیم کنید. بر خلاف بسیاری از کشورها، سفر در روزهای آخر هفته هزینه کمتری را برایتان شامل می شود، چون در روزهای میانی هفته تاجران و افراد زیادی برای سفرهای کاری به لوکزامبورگ سفر می نمایند و هتل ها در این روزها خیلی زود رزرو می شوند و گران تر هستند.

فستیوال های در لوکزامبورگ

با توجه به این که در کشور لوکزامبورگ فستیوال های زیاد و متعددی برگزار می شود، اما یکی از مهمترین آنها Pricetemp در فاصله ماه مارس تا مه برگزار می شود. در این فستیوال هنرمندان برتر از سراسر جهان به اجرای موسیقی ها خود می پردازند.

هزینه های سفر به صورت کلی

اگر بخواهیم به طور آماری هزینه زندگی به لوکزامبورگ را به نسبت ایران طبق آماری که سایت numbeo داده است آنالیز کنیم، عدد 179% می باشد. با توجه به واحد پول در لوکزامبورگ که یورو است، تمامی قیمت هایی که در این گزارش اعلام می شود به یورو بوده در تاریخ 3 بهمن 96 قیمت یورو معادل قیمت 5899 تومان می باشد.

هزینه اقامت در لوکزامبورگ

برای اقامت در هر شهری هزینه ها بستگی به انتخاب شما دارد، این به معنای آن است که شما خواستار سفری لوکس و با امکانات فوق العاده هستید. نکته ای که باید درباره لوکزامبورگ در نظر بگیرید این است که با توجه به مساحت کم این کشور که تقریبا هر شهر آن با تفاوت 1 ساعت با هم فاصله دارند نیازی نیست شما بخواهید حتما در مرکز این شهرهای این کشور اقامت داشته باشید، شما می توانید رزرو هتل در حاشیه شهرها هزینه کمتری را بابت اقامتتان بپردازید.

در ادامه ما لیستی از حدود قیمت هتل ها در لوکزامبورگ بنابر کیفیت و استاندارهایی که دارند را ارائه می دهیم.

هتل های دو ستاره از 1.300.000 تا 2.000.000 تومان

هتل های سه ستاره 1.500.000 تا 2.500.000 تومان

هتل های چهار ستاره 1.800.000 تا 3.500.000 تومان

هتل های پنج ستاره 2.700.000 تا 6.000.000 تومان

همانطور که معین است در هتل های یک، دو و سه ستاره می توانید به راحتی مطابق با بودجه خودتان اتاقی را رزرو نمایید. جالب توجه است که تمامی هتل ها از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار هستند.

هتل های پیشنهادی در کشور لوکزامبورگ

  • هتل دبل تری بای هیلتون لوکزامبورگ (DoubleTree by Hilton Luxembourg)

هتلی 4 ستاره در کشور لوکزامبورک که دست کمی از هتلهای پنج ستاره در این شهر ندارد. تمامی اتاق های این هتل داراس سیستم تهویه، وای فای، تلویزیون و سیستم چای و قهوه می باشد. هر اتاق دارای یک حمام خصوص با تمام امکانات لازم می باشد. در رستوران این هتل انواع غذاهای اروپایی و محلی را می توانید میل کنید.

شماره تلفن: 035243781

وب سایت:doubletree3.hilton.com

آدرس: لوکزامبورگ - شهر لوکزامبورگ 12 Rue Jean Engling، 1466 Luxembourg

  • هتل پارک این رادیسون لوکزامبورگ (Park Inn by Radisson Luxembourg City)

این هتل 3 ستاره در شهر لوکزامبورگ قرار گرفته است و دارای 99 اتاق می باشد. امکانات آن شامل سیستم وای فای، اتاق ورزش، پارکینگ و همینطور رستوران می باشد.

شماره تلفن: 03522689181

وب سایت:www.parkinn.com

آدرس: لوکزامبورگ - شهر لوکزامبورگ 45 Avenue de la Gare، 1611 Luxembourg

شکم گردی در لوکزامبورگ

کشور اروپایی لوکزامبورگ بین سه غول آشپزی که عبارتند از فرانسه، آلمان و بلژیک در این قاره قرار گرفته است. به همین خاطر این کشور پر از رستوران های فوق العاده می باشد. غالباً غذاهایی که در لوکزامبورگ سرو می شود، غذاهای فرانسوی هستند. در ادامه با چند غذای محبوب در لوکزابورگ آشنا می شوید.

  • جود مات گاردبونن (Judd mat gaardebounen)

این غذا به گفته مردم این کشور غذایی ملی به شمار می رود. ترکیب آن از گوشت قرمز، باقالی و ادویه جات مخصوص می باشد. اگر خواستید در رستوران های لوکزامبورگ غذایی را سفارش دهید جود مات گاردبونن را در خاطر داشته باشید.

  • Gromperekichelcher

غذایی شبیه به کوکوسیب زمینی خودمان در ایران را می توانید در لوکزامبورگ هم میل کنید. ترکیبات این غذا سیب زمینی رنده شده، جعفری، پیاز خرد شده، تخم مرغ و آرد و نمک است. پس از مخلوط کردن این غذا با هم آن را به حالت چیپسی سرخ می نمایند.

  • دسر Quetschentaart

یکی از شیرینی های سنتی کشور لوکزامبورگ تارت Quetschentaart است. این شیرینی خوشمزه ترکیبی از آلو و هویج است که در بین خمیر نان قرار می گیرید تا شیرینی خوشمزه را حاصل شود.

برترین رستوران های لوکزامبورگ

  • لو سود (Le Sud)

رستورانی با فضای گرم و صمیمی که با منو غذاهای کلاسیک فرانسوی و لوکزامبورگی آماده پذیرایی از مشتریان خود می باشد. بعلاوه افراد می توانند با یک آسانسور شیشه ای به تراس وسیع آن رفته و در روزهای گرم تابستان از منظره رو به رویشان به همراه یک نوشیدنی لذت ببرند.

  • چیگری(Chiggerri)

یکی دیگر از رستوران های فوق العاده این کشور چیگری است که دارای گستره غذاهای وسعی می باشد. در بالای پله ها نیز رستورانی کلاسیک اما با دکور تقریباً بومی می بینید که لذت خوردن غذا در چنین فضایی را دو چندان می نماید.

  • کافه د پاریس لوکزامبورگ (Cafe de Paris)

محلی برای قرار های عصرانه شما در شهر لوکزامبوگ می تواند کافه د پاریس باشد.

شماره تلفن: 035226203770

وب سایت:cafedeparis.lu

آدرس: لوکزامبورگ - شهر لوکزامبورگ 16 Place dArmes، 1136 Luxembourg

هزینه خورد و خوراک در لوکزامبورگ

در کشور لوکزامبورگ به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا قیمت باید 1700 یورو را بپردازید. بعلاوه اگر بخواهید در یک رستوران میانه رو به بالا یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ 70.00 یورو هزینه نمایید. مک دنالد در این کشور همچون بیشتر کشورهای جهان از قیمت کمتری برخوردار است و شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست 8.75 یورو بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 2.10 یورو می باشد. بعلاوه اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 3.09 یورو پرداخت بنمایید.

هزینه حمل و نقل

در کشور لوکزامبورگ به این دلیل که بسیار کوچک است نیازی به هزینه بالا برای حمل و نقل نمی باشد. همیشه سعی کنید در سفرهای خارجی از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید.

مترو: هزینه بلیت تک سفره مترو 2.00 یورو است، با تهیه یک بلیط ماهانه به مبلغ 45 یورو می توانید یک ماه در کشور لوکزامبورگ با قطار به هر مسیری که می خواهید بروید.

تاکسی: اما تاکسی، اگر بخواهید با تاکسی به سفرهای درون شهری خود بروید برای شروع تاکسی باید مبلغ 2.60 یورو پرداخت کنید به ازای هر یک کیلومتر 3.00 یورو به مبلغ اولیه اضافه می شود. اگر شما تاکسی را برای مدتی منتظر نگه دارید به ازای هر یک ساعت مبلغی معادل 30.00 یورو به مبلغ نهایی اضافه می شود.

بنزین: قیمت بنزین در کشور لوکزامبورگ به ازای هر لیتر 1.10 یورو است.

اتوبوس گردشگری توریستی (هاپ آن هاپ آف) لوکزامبورگ (Hop On Hop Off Luxembourg)

در کشور لوکزامبورگ استفاده از اتوبوس گردشگری توریستی هاپ آن هاپ آف را نباید فراموش کنید. زمانی که شما به این کشور سفر می کنید می توانید روزانه با خرید یک بلیط که یک یا دو روز اعتبار دارد، از بیشتر نقاط شهر و جاذبه هاش تماشا کنید و از هدایت راننده و بروشور و نقشه رایگان آن هم استفاده نمایید. اتوبوس های هاپ آن هاپ آف به صورت گردشی حرکت می نمایند و شما می توانید در هر مرکز که دوست دارید، پیاده شوید و بعد از بازدید و یا خرید با اتوبوس بعدی که هر پانزده دقیقه تا نیم ساعت یکبار وارد ایستگاه مخصوص می شود، به مرکز بعدی بروید.

آدرس: لوکزامبورگ - شهر لوکزامبورگ 2 Boulevard Franklin Delano Roosevelt، 1116 Luxembourg

شماره تلفن: 0352501055

وب سایت:www.hop-on-hop-off-bus.com

10 جاذبه برتر گردشگری در لوکزامبورگ

  • ربع قدیمی (The Old Quarter)

برای شروع گشت وگذار در شهر زیبای لوکزامبورگ سیتی، جایی بهتر از ربع قدیمی نیست. این منطقه که در سال 1994 به عنوان میراث گردشگری یونسکو به ثبت جهانی رسید، برج و باروی باستانی شهر اینجا را به یکی از مهم ترین مکان های گردشگری در اروپا تبدیل نموده است. این استحکامات چنان رسوخ ناپذیر ساخته شده اند که آن را جبل الطارق شمال نام نهاده اند. اگرچه دژ اصلی بین سال های 1867 تا 1883 تخلیه شد و کاربری خود را از دست داد، اما همچنان تأثیر آن بر ربع قدیمی در سراسر منطقه هویداست.

  • موزه ملی تاریخ و هنر (National Museum of History and Art)

کشور لوکزامبورگ در لیست کشورهایی که در قاره اروپا قرار گرفته است قطعا از رتبه بالایی در رابطه با تاریخی بودن کشور برخوردار می باشد. برای همین در موزه ملی تاریخ و هنر این کشور شما می توانید شاهد بیشتر درباره این کشور بدانید، در ناحیه تاریخی بازار ماهی فروشان (مرکز قدیمی شهر) اشیاء هنری، یافته های باستان شناسی، اسباب و اثاثیه، ابزارآلات، سکه، سلاح و اسنادی را در خود جای داده اند که با تاریخ این کشور درآمیخته شده و در یک بنای نوساز و مجذوب کننده گرد آمده است.

  • باک و روزنه های شهر (The Bock and the City Casements)

صخره باک در لوکزامبورگ سیتی با استحکامات نظامی و سوراخ های دیده بانی اش، جایی است که شما در آن راه ورود به روزنه های معروف شهر را خواهید یافت: یک شبکه 21 کیلومتری از گذرگاه ها و دالان های زیرزمینی که در داخل کوهِ سنگی تراشیده شده اند. این روزنه ها که قادر به جای دادن هزاران سرباز، تجهیزات، اسب ها، کارگاه ها، آشپزخانه ها و قصابی ها بوده است، مساحتی به بزرگی 40 هزار مترمربع را پوشش می دهد.

  • دیوارهای کورنیش (The Walls of the Corniche)

دیوارهای باشکوه کورنیش در لوکزامبورگ سیتی را زیباترین بالکن اروپا می نامند که گرداگرد شهر قدیمی را در دره رودخانه پایین دست فرا گرفته است. اینجاست که شما دروازه بزرگ گراند متعلق به سال 1632 را خواهید یافت. ساختمان های مجاور، بخشی از بیمارستان باستانی سنت جان بوده که به وسیله امپراتور هِنری هفتم، کنت لوکزامبورگ، در 1309 بنا شده است.

  • جایگاه گیوم دوم (Place Guillaume II)

یکی از بزرگ ترین فضاهای باز شهری در لوکزامبورگ جایگاه گیوم دوم است، که پیش از این صومعه فرانسیسکن ها در آنجا وجود داشته اما بعدها به یک محل رفت وآمد بدل شده است. در مرکز این مجموعه، مجسمه ویلیام دوم، پادشاه هلند و دوک بزرگ لوکزامبورگ را سوار بر اسب می بینید. بعلاوه تالار زیبای شهر و شیرهای معروف تریمونت (Trémont) را خواهید یافت.

  • صومعه بندیکتی (Benedictine Abbey)

یکی از مکان هایی که حتماً باید دید، صومعه قرن هفتمی بندیکیتین و موزه شگفت انگیز شهر زیبای اشترناخ در ساحل رود سور است. چهار وجه بلند ساختمان، حول یک میدان مربعی وسیع ساخته شده است. باسیلیکا که مهم ترین بنای مذهبی این کشور به شمار می آید، یک سردابه و یک تابوت سنگی باشکوه از مرمر سفید را در خود جای داده است که حاوی بقایای جسد سن ویلیبرود (Willibrord)، بنیان گذار صومعه است.

  • قلعه بورشاید (Bourscheid Castle)

قلعه ای که بر یک صخره به ارتفاع 137 متر مشرف به رودخانه واقع شده است. این قلعه که به قرن دهم میلادی بازمی شود، به خوبی حفاظت شده و برای بازدید نمایندگان قابل دسترسی است. اگر این قلعه را در برنامه خود قرار داده اید، سعی کنید آن را در شب ببینید، چرا که نورپردازی آن تجربه ای حقیقتاً فراموش نشدنی و تصویری بسیار زیبا از روستا برایتان خواهد ساخت.

  • والفردانژ (Walferdange)

دوک بزرگ تا انتها قرن نوزدهم، در قلعه والفردانژ زندگی می نموده است. این قلعه درورودیِ گرونوالد وود (Grunwald Wood) و در کنار یکی از توریستی ترین جاده های لوکزامبورگ، به فاصله بسیار کمی از لوکزامبورگ سیتی، واقع شده است. طبیعت بسیار زیبایی که در حاشیه اطراف این قلعه وجود دارد می تواند یک روز کامل وقت شما را برای بازدید از آن بگیرد.

  • پارک ملی سور بالا (Upper Sûre Natural Park)

این مکان دارای میراث فرهنگی غنی ای نیز هست و مرکز پارک طبیعت، واقع در یک کارخانه نساجی قدیمی، موزه ای را در خود جای داده است که صنایع دستی مرتبط با حوزه محلی و این پارک را به نمایش می گذارد. رویدادهای جالب توجهی نیز در این محل برگزار می شود، از جمله بزرگ ترین آن ها جشنواره دوسالانه هنرِ آبی است، رویدادی که بیش از 200 موزیسین را هر دو سال یک بار با موضوع تلاقی موزیک راک و کلاسیک دور هم جمع می نماید.

  • حمام های موندورف و موزل (the Moselle)

منطقه موزل بیش ترِ بخش شرقی کشور را تشکیل داده است و با سراشیبی های دو طرف رود زیبای موزل، منظره چشم نوازی ایجاد نموده است. روستاهای متعدد این منطقه در کنار ساحل موزل، جاذبه ای باستانی و محل جالبی برای کاوش اند. این روستاها را به دلیل غذاهای متنوعشان می شناسند که از محصولات ارگانیک محلی تهیه می شود. موزل هم چنین مکان موردعلاقه رومی ها بوده و به همین خاطر بقایای باستانی زیادی را می توان در سراسر این ناحیه پیدا کرد. یکی از شهرهایی که نباید از دست داد، موندورف لو بن (فرانسوی: به معنای حمام های موندورف) است: شهری کوچک که چشمه های آبگرم آن دارای معروفیت جهانی هستند. یکی از تازه ترین جاذبه های گردشگری آن نیز Mondorf le Domaine Thermal است، مجموعه بزرگ آبگرم که یک مرکز بهداشت و سلامت، کلوپ های ورزش و تفریح و هتل را شامل می شود.

مراکز خرید در لوکزامبورگ

  • مرکز خرید سیتی کنکورد (Shopping Center City Concorde)

شماره تلفن: 03524493991

وب سایت:www.concorde.lu

آدرس: لوکزامبورگ - شهر لوکزامبورگ 80 Route de Longwy، 8080 Bertrange، Luxembourg

  • مرکز خرید له بله اِتویله (La Belle Etoile)

شماره تلفن: 035228289002

وب سایت:www.belle-etoile.lu

آدرس: لوکزامبورگ - شهر لوکزامبورگ 405 Route dArlon، 8011 Bertrange، Luxembourg

بایدها و نبایدها در لوکزامبورگ

  • سعی کنید برای برقرار کردن ارتباط با مردم محلی، چند کلمه آلمانی یاد بگیرید.
  • این کشور خیابان ها و منظرههای فوق العاده ای دارد. برای لذت بردن از آن دوچرخه کرایه کنید و در طبیعت مسحور نماینده اش رکاب بزنید.
  • یکی از برترین راه های گردش در شهرها، استفاده از اتوبوس می باشد. اتوبوس های شماره دار کل شهر را پوشش می دهند و بسیار راحت هستند.
  • اگر نمی خواهید با تور سفر کنید می توانید استفاده از سایت کوچ سرفینگ (com) با یکی از محلی های شهر لوکزامبورگ ارتباط برقرار کنید و از او بخواهید زمانی که به شهر لوکزامبورگ می روید او همراه و راهنمای شما در این شهر باشد.
منبع: الی گشت
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2070

به "راهنمای سفر به لوکزامبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به لوکزامبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید