ابداع یک میکروسکوپ کم هزینه با استفاده از لگو و لنز موبایل!

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران: پژوهشگران آلمانی با استفاده از لگو و لنز تلفن همراه، میکروسکوپی ابداع نموده اند که وضوح بالا و هزینه کمی دارد.

ابداع یک میکروسکوپ کم هزینه با استفاده از لگو و لنز موبایل!

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دانشمندان آلمانی با بهره گیری از پیشرفت های اخیر تلفن همراه هوشمند و قابلیت های لگو، یک میکروسکوپ کم هزینه و با وضوح بالا ساخته اند. این ابزار علمی کاملا کاربردی فقط برای تصویربرداری از اجسام میکروسکوپی نیست، بلکه می توان از آن برای آموزش بچه ها هم استفاده کرد.

این پروژه به وسیله پژوهشگران دانشگاه گوتینگن (University of Göttingen) و دانشگاه مونستر (University of Münster) صورت گرفته که هدف آنها بهبود دسترسی به میکروسکوپ های وضوح بالا است. چنین میکروسکوپ هایی معمولا شکننده هستند و هزینه بالایی دارند. این موضوع، پژوهشگران را به سوی تلفن های هوشمند تازه سوق داد که لنزهای بسیار پیشرفته ای را شامل می شوند.

پژوهشگران، ساختار لازم را برای میکروسکوپ وضوح بالا و براساس لگو طراحی کردند. به گفته پژوهشگران، ابزار نهایی، قابلیت هایی مشابه میکروسکوپ های پژوهشی تازه دارد و بزرگنمایی و وضوح لازم را برای تصویربرداری از اجسامی که در میزان میکرومتر هستند، فراهم می نماید.

پژوهشگران در کنار ابداع این میکروسکوپ ارزان، راهنمای ساخت آن با دستورالعمل های گام به گام را تهیه کردند. پژوهشگران، گروهی از بچه ها بین 9 تا 13 سال را در فرآیند ساخت این میکروسکوپ هدایت کردند و پیشرفت آنها را مورد آنالیز قرار دادند. پژوهشگران با نظرسنجی از بچه ها دریافتند که این میکروسکوپ می تواند درک بچه ها در این مورد را بهبود ببخشد.

پروفسور تیمو بتز (Timo Betz)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ما امیدواریم که این میکروسکوپ را بتوان در کلاس ها و خانه های سراسر دنیا به کار گرفت تا بچه ها برای آموختن علم ترغیب شوند.

این پژوهش، در مجله The Biophysicist به چاپ رسید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1719

به "ابداع یک میکروسکوپ کم هزینه با استفاده از لگو و لنز موبایل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع یک میکروسکوپ کم هزینه با استفاده از لگو و لنز موبایل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید