استفاده از بزرگترین قطعه طلا در صنعت خودروسازی به وسیله گوردون موری T50

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، از طلا در خودروهای مسابقه ای همانند خودروهای فرمول 1 و IndyCar هم استفاده می گردد، اما این ماده معدنی به دلیل قیمت بسیار بالا استفاده کمتری در خودروهای فراوری انبوه دارد.

استفاده از بزرگترین قطعه طلا در صنعت خودروسازی به وسیله گوردون موری T50

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، شرکت گوردن میوری در حال کار بر روی پرتوتایپ اولین ابرخودرو خود یعنی گوردن میوری T.50 است. این پرتوتایپ که با کد XP1 شناخته می گردد در حال تکمیل شدن در بخش شاسی مونوکوک تمام فیبرکربنی است و به احتمال زیاد تا کریسمس به مرحله شروع تست های میدانی می رسد.

در حال حاضر یکی از اعضای چیره دست شرکت گوردن میوری فرانک کاپوکک که سابقه طولانی در توسعه محصولات این شرکت و همینطور تیم های فرمول 1 دارد در حال کار بر روی بخش سیستم تعلیق و همینطور شاسی تمام فیبرکربنی این ابر خودرو است.

گوردن میوری T.50 همانند مدل افسانه ای مک لارن F1 از محافظ های حرارتی فویل طلا بهره خواهد برد چرا که طلا برترین ماده طبیعی در دنیا است که از انتقال حرارت جلوگیری می نماید.

بعلاوه دستگاه های CNC پنج محوره بخشی از قطعات گران قیمت سیستم تعلیق این خودرو را ماشین کاری خواهند کرد.

البته در ادامه و فراوری محصول نهایی این قطعات با نمونه های مقرون به صرفه قیمت و فراوری انبوه فورج کاری شده جایگزین خواهد شد.

از طلا در خودروهای مسابقه ای همانند خودروهای فرمول 1 و IndyCar هم استفاده می گردد، اما این ماده معدنی به دلیل قیمت بسیار بالا استفاده کمتری در خودروهای فراوری انبوه دارد. با این وجود از آنجا که شرکت گوردن میوری تنها 125 دستگاه T.50 فراوری خواهد نمود قطعا از این ماده گران قیمت استفاده می نماید.

مدل مخصوص پیست های اتومبیل رانی T.50 توانایی فراوری حداکثر قدرت 720 اسب بخار نیرو را از موتور 3.9 لیتری V12 خود دارد و می تواند تا مرز 12100 rpm در عرض 0.3 ثانیه دور بخورد.

بعلاوه یک فن غول پیکر هم با ایجاد مکش قوی یک نیروی رو به پایین مضاعف را برای محور عقب فراوری خواهد نمود. از ورقه های طلا هم به منظور ایجاد یک محفظه حرارتی بین سیستم سوخت رسانی و شاسی فیبرکربنی استفاده خواهد شد.

پیش از این در خبری به نصب موتور بر روی شاسی و آماده سازی های نهایی آن پرداخته بودیم که حال یکی از بخش های اساسی آن یعنی پوشش طلایی محفظه موتور تکمیل کننده این خبر خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1764

به "استفاده از بزرگترین قطعه طلا در صنعت خودروسازی به وسیله گوردون موری T50" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از بزرگترین قطعه طلا در صنعت خودروسازی به وسیله گوردون موری T50"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید