تاثیر جام جهانی روی گردشگری روسیه

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، مسابقات جام دنیای چه تاثیری روی دنیاگردی روسیه داشته

روسیه مملوء از جاذبه های تاریخی و فرهنگی ست، کشور با میراثی غنی که پتانسیل ویژه ای برای جذب دنیاگرد و دنیاگرد دارد. تابستان امسال با برگزاری جام دنیای در این کشور و حضور فوتبال دوستان از سراسر دنیا، پتانسیل های سفر و دنیاگردی در این کشور به رشد قابل توجهی رسیده است. در مدت جام دنیای طرفداران زیادی از سراسر دنیا به روسیه رفتند تا بازی های مهیج فوتبال را از نزدیک ببینند آن ها مطمئنا در این سفر تحت تاثیر جاذبه های تماشایی این کشور قرار گرفته اند و رونق خاصی را به دنیاگردی روسیه داده اند. می خواهیم درباره تاثیر جام دنیای روی دنیاگردی روسیه حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تاثیر جام جهانی روی گردشگری روسیه

درآمد سفر و گردشگری در مسکو تا سال 2026 با نرخ رو به افرایش 6.6 درصدی روبرو خواهد شد و پولی که به طور مستقیم از گردشگران بین المللی وارد سیستم روسیه می شود به طور میانه در دهه پیش رو سالانه 9.6 درصد افزایش پیدا می کند.

با اطلاعات ارائه شده از شورای دنیای سفر و گردشگری تخمین زده شده که پولی که امسال از طریق گردشگران بین المللی خرج می شود حدود 7 درصد افزایش می کند.

با تحقیقات شورای دنیای سفر و گردشگری مشخص شده که سفر و گردشگری آثار اقتصادی زیر را برای روسیه در پی داشته است:

  • صنعت گردشگری در سال 2017 3.3 میلیون شغل برای این کشور ایجاد کرده است.
  • انتظار می رود تا سال 2028، تعداد شغل های ایجاد شده از طریق صنعت گردشگری به بیش از 3.8 میلیون شغل برسد.
  • در سال 2017 بخش سفر و گردشگری به رشد 3.2 درصدی رسید.
  • روسیه از نظر اقتصاد سفر و گردشگری رتبه 16 ام دنیا را دارد.

طبق اطلاعات شورای دنیای سفر و گردشگری در ارتباط با گزارشات اقتصادی آکسفورد، مشخص شده که تا سال 2026 مقدار درآمد صنعت گردشگری در مسکو، سالانه با 6.6 درصد افزایش روبرو می شود و مقدار پولی که در دهه بعدی به طور مستقیم از گردشگران خارجی به سیستم روسیه تزریق می شود به طور میانه هر سال 9.6 درصد زیادتر می شود.

حدود 14 روز قبل از مسابقه فینال جام دنیای امسال، در 11 شهر این کشور حدود 1 میلیون طرفدار فوتبال وجود داشته است. طبق داده های فوروارد کیز(ForwardKeys) در فاصله روزهای 14 خرداد تا 24 تیر، رزروهای آینده برای مسابقات با 50.5 درصد رشد روبرو شده است.

به گفته مدیر عامل و رییس کل شورای دنیای سفر و گردشگری، صنعت گردشگری، شغل و رشد اقتصادی می آفریند و به ساخت جامعه ای بهتر کمک می کند. تاثیر مثبت گردشگری بر روی کشوری مثل روسیه به خوبی مشخص است چون این کشور از نظر اقتصاد گردشگری رتبه 16 دنیای را دارد. بیش از ¼ درآمد گردشگری روسیه از شهر مسکو بدست می آید، این یعنی گردشگران از میان تمام شهرهای زیبای این کشور بیشتر از همه مسکو را می شناسند و از جذابیت های شهرهای دیگر بی خبرند. اما فرصت میزبانی جام دنیای باعث شد تا شهرهای دیگر هم به چشم بیایند و جاذبه های تاریخی و طبیعی آن ها برای گردشگران به نمایش گذاشته شود. جام دنیای میلیون ها نفر را به روسیه کشاند و به غیر از ایجاد شغل های فراوان باعث شد تا روسیه با رشد اقتصادی زیادی روبرو شود.

بد نیست بدانید شورای دنیای سفر و گردشگری همه ساله بر روی تاثیر اقتصادی سفر و گردشگری در 185 کشور و 25 منطقه پژوهش ها و تحقیقات قطعی ترتیب می دهد. در طول مدت جام دنیای گردشگری روسیه از مسافران زیادی که از سراسر دنیا به این کشور رفتند سود کلانی بدست آورده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1995

به "تاثیر جام جهانی روی گردشگری روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر جام جهانی روی گردشگری روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید