تور گرجستان: تفلیس یکی از شهرهای دیدنی کشور گرجستان به شمار می رود

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، تفلیس یکی از شهرهای دیدنی کشور گرجستان به شمار می رود.

تور گرجستان: تفلیس یکی از شهرهای دیدنی کشور گرجستان به شمار می رود

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

تفلیس مرکز گرجستان و بزرگترین شهر این کشور است که در سواحل رودخانه کورا با جمعیتی حدود 1.5 میلیون نفر واقع شد. تفلیس بعلت موقعیتش در تقاطع اروپا و آسیا و نزدیکی به جاده ابریشم، در طول تاریخ محل مناقشه قدرت های مختلف جهانی بوده است. موقعیت این شهر، آن را به یک جهت ترانزیتی مهم برای پروژه های انرژی و تجارت تبدیل کرد. تاریخ تفلیس در معماری آن منعکس شده که ترکیبی از ساختارهای قرون وسطایی، نئوکلاسیک، هنرهای زیبا، هنر نو، استالینی و مدرن است. گرجستان از کشورهایی بوده که در منطقه اوراسیایی واقع شده است. گرجستان از شرق و جنوب شرق با آذربایجان، از جنوب با ارمنستان، از جنوب غرب با ترکیه، از غرب با دریای سیاه و از شمال با روسیه همسایه است. مردم بومی گرجستان مسیحی ارتدکس و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند. گرجی ها به زبان گرجی سخن می گویند که زبان رسمی کشور گرجستان نیز هست و واحد پول گرجستان لاری نامیده می گردد.

شهر تفلیس از دیرباز به عروس شهرهای قفقاز معروفیت داشته است. وجود پارک هایی بی نظیر و رودخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می نماید، چشم اندازهای کم نظیری در این شهر پدید آورد. دریاچه هایی با قابلیت شنا و قایق سواری در شهر تفلیس وجود دارد که گرجستانی ها به علت وسعت زیاد یکی از آنها، آن را دریا می نامند. پارک آبی و از همه مهمتر مجسمه های هنری، تفلیس را تبدیل به موزه ای روباز نموده اند. وجود همین جاذبه های کم نظیر باعث شده تا برگزاری تورهای تفلیس نیز رونق خوبی داشته باشد. بطور کلی تفلیس یکی از زیباترین شهرهای گرجستان محسوب می گردد و هم از نظر آب و هوایی هم از نظر جاذبه های طبیعی و فرهنگی حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

در ادامه بخوانیدسفر به تفلیس | سفری کوتاه که شما را شگفت زده می نمایدآشنایی با کشور گرجستان | مردمان و تاریخ و فرهنگ گرجستانمنبع: همگردی
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2100

به "تور گرجستان: تفلیس یکی از شهرهای دیدنی کشور گرجستان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: تفلیس یکی از شهرهای دیدنی کشور گرجستان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید