راهنمای خرید در بانکوک (قسمت اول)

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خرید کردن در بانکوک تجربه ای هیجان انگیز است. از مراکز خرید بزرگ، چند طبقه و مدرن گرفته تا بازارهای خیابانی شلوغ و پرسروصدا، انواع مراکز خرید در بانکوک وجود دارند که می توانید ساعاتی از سفرتان را در آن ها بگذرانید و چیزهایی که احتیاج دارید یا سوغات برای دوستانتان بخرید. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای خرید در بانکوک (قسمت اول)

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

برای خرید کردن در بانکوک، انتخاب های زیادی پیش روی شما است. انواع مرکز خرید وجود دارند که شما با هر سلیقه و بودجه ای چیزی مناسب خودتان در آن پیدا می کنید. از آنجایی که تنوع این مراکز در بانکوک زیاد است، باید پیش از سفر در خصوص خرید در این شهر اطلاعاتی کسب کنید.

نکاتی در خصوص خرید:

  • همواره مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید. گاهی اوقات کالاهای مورد علاقه خود را در بیرون از مراکز خرید و در بازارهای خیابانی پیدا می کنید. در این بازارها هم معمولا باید پول را نقد بپردازید و کارت اعتباری قبول نمی نمایند.
  • صنایع دستی و اشیای عتیقه نخرید. شاید یک کالای قدیمی را بپسندید اما به این نکته توجه کنید که تشخیص دادن یک کالای اصل و یک کالای تقلبی، کار هر کسی نیست و در این بازارها کالای تقلبی بسیار زیاد است. اگر واقعا از چیزی خوشتان آمد و نتوانستید از آن بگذرید، حتما از فروشگاه های معتبر بخرید که مجوز فروش و صادر کردن اشیای قدیمی داشته باشند.
  • شاید فکر کنید مجسمه های کوچک بودا، انتخاب های خوبی به عنوان سوغات هستند. اما این نکته را در نظر بگیرید که این مجسمه ها برای تایلندی ها مقدس است و صادرات و خروج آن ها از کشور محدود است. فقط برای اهداف عبادی، فرهنگی یا آموزشی می توانید این مجسمه ها را از تایلند خارج کنید. هر کس که بخواهد یکی از این مجسمه ها را خریداری کند باید مجوز لازم را از دپارتمان های هنرهای زیبا بگیرد. اگر مجسمه بزرگی از بودا را بدون مجوزهای لازم تهیه کنید، ممکن است در فرودگاه آن را توقیف نمایند.

چی بخریم؟

تایلند، یکی از زیباترین و منحصربه فرد ترین کشورهای جهان و یک بهشت واقعی برای علاقه مندان به خرید است. انتخاب های زیادی برای خرید سوغات در بانکوک وجود دارد.

هر چیزی با طرح فیل

حتما می دانید که فیل نماد تایلند است. در بانکوک هر طرف که نگاه کنید، تصویر فیل روی کالاهای مختلف حک شده است؛ پارچه هایی با طرح فیل، منبت کاری با طرح فیل، زیورآلات و غیره.

انواع مجسمه های کوچک و بزرگ فیل هم در فروشگاه ها وجود دارند که می توانند یادگاری خوبی از سفر به تایلند باشند.

یکی دیگر از سوغاتی های جالبی که می توانید در سفر به تایلند برای خود و نزدیکانتان بخرید، نقاشی هایی است که توسط فیل ها کشیده شده اند!

خرید آثار هنری که فیل ها به وجود آورده اند این روزها رواج زیادی در این کشور دارد. Elephant Stay مرکزی در Ayutthaya است که فیل ها را تربیت می نماید تا با یاری فیلبانان، نقاشی نمایند. نتیجه کوشش آن ها بسیار زیبا و شگفت انگیز است.

پارچه و شال

نه فقط در بانکوک، هر جای دیگری از تایلند می توانید بهترین پارچه ها را با جنس ها و کیفیت های گوناگون، خریداری کنید. شال های ابریشمی و رنگارنگ، هم انتخاب خوبی به عنوان سوغاتی هستند و هم جای کمی می گیرند. انواع محصولات پارچه ای، کوسن و روبالشی، انواع کراوات هم می توانند انتخاب های خوبی به عنوان هدیه باشند. موقع خرید پارچه های ابریشمی دقت کنید. گول قیمت های ارزان را نخورید و برای خرید محصولات گران قیمت حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

محصولات اسپا و صابون های معطر

صابون های رنگارنگ و معطر سوغاتی خوبی هستند. این صابون های زیبا و رنگارنگ در بسته بندی های زیبا را می توانید هم در بازارهای کوچک و خیابانی و هم در مراکز خرید بزرگ و فروشگاه های لوکس، خریداری کنید.

زیورآلات نقره

فروشگاه های زیادی در بانکوک زیورآلات نقره می فروشند که انتخاب خوبی به عنوان هدیه و سوغات هستند. علاوه بر زیورآلات، انواع ظروف نقره شامل سرویس های چای خوری و فنجان هم عرضه می شوند.

آثار منبت کاری

زیباترین آثار منبت کاری را در بازارهای بانکوک خواهید دید. مجسمه های کوچک، لوسترها و کاسه های چوبی که با مهارت تمام از چوب تراشیده شده اند و طرح های زیبایی روی آن ها حک شده است، یادگاری های خوبی از سفر به تایلند هستند.

لباس های سنتی تایلند

لباس های سنتی تایلند از شهری به شهر دیگر متفاوت هستند. اما همه آن ها یک ویژگی مشترک دارند و آن ویژگی، زیبایی است؛ لباس های گوناگون با طرح های زیبا از هر رنگی که بتوانید تصور کنید. اگر دوست ندارید یک دست لباس کامل تایلندی بخرید، می توانید قسمت های مختلف آن را جداگانه تهیه کنید.

ادویه جات و خشکبار

بانکوک یکی از بهترین شهرهای جهان برای علاقه مندان به چشیدن طعم غذاهای جدید است. اگر طعم غذاهای تایلندی را پسندیده اید و زمان برگشت به خانه فرا رسیده است، نگران نباشید. می توانید ادویه های تایلندی را با خود به خانه ببرید و به غذاهایتان عطر و طعم تایلندی بدهید. میوه های خشک هم انتخاب خوبی به عنوان سوغات هستند.

زیورآلات دست ساز

هر گوشه از این کره خاکی، صنایع دستی خاصی دارد. این زیورآلات دست ساز هم، در همه شهرهای جهان پیدا می شوند اما هر کدام با دیگری متفاوت هستند. مطمئن باشید آن چه که در تایلند می خرید با سایر زیورآلاتی که ممکن است جاهای دیگر ببینید، متفاوت است.

از کجا بخریم؟

بانکوک مانند هر شهر توریستی دیگر در جهان، مراکز خرید زیادی دارد. سر زدن به همه آن ها در مدت کوتاه سفر، ممکن نیست. پس بهتر است قبل از سفر در خصوص اینکه می خواهید به کدام مراکز خرید سر بزنید، تصمیم بگیرید.

مراکز خرید در بانکوک به چند دسته تقسیم می شوند:

  • مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ: بانکوک، چندین مرکز خرید بزرگ دارد که شهرت جهانی دارند. MBK و سنترال ورلد، دو نمونه از این مراکز هستند.
  • بازارهای شبانه: این بازارهای زیبا و رنگارنگ که بیشتر به کارناوال شباهت دارند، محصولات متنوع و غذاهای محلی عرضه می نمایند. در این بازارها به جای برندهای مشهور و رستوران های مجلل، زندگی عادی اهالی شهر را از نزدیک خواهید دید.
  • بازارهای شناور: حتی اگر قصد خرید کردن هم نداشته باشید، این بازارهای شناور و رنگارنگ، یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری بانکوک هستند. گرچه بسیاری از گردشگران به دلایل مختلف ازجمله تورهای گران قیمت از آن صرف نظر می نمایند.
  • اوت لت ها: اگر به دنبال خرید محصولات برندهای مشهور با قیمت های مناسب هستید، حتما به اوت لت های بانکوک سر بزنید.

مرکز خرید ام بی کی بانکوک؛ خریدی فوق العاده

برای خرید کردن در بانکوک، انتخاب های متعددی وجود دارد که در قسمت بعدی مقاله به طور مفصل هر کدام را معرفی می کنیم.

منبع: کجارو / bangkok.com / theculturetrip.com
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 420

به "راهنمای خرید در بانکوک (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در بانکوک (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید