راهنمای سفر با تور تایلند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا واقع شده است و همسایه های آن کشورهای میانمار، لائوس، مالزی و کامبوج هستند. پایتخت کشور تایلند شهر بانکوک است که پرجمعیت ترین شهر این کشور نیز شناخته می شود. مساحت تایلند را حدود 514000 کیلومترمربع اعلام کرده اند که 4 درصد از این مساحت را آب تشکیل می دهد. تایلند را به طورکلی می توان به عنوان یک کشور توریستی نام برد چراکه سالانه حدود 20 میلیون نفر به این کشور سفر می کنند و این آمار نسبت به جمعیت 70 میلیون نفری این کشور؛ رقم قابل توجهی است.

راهنمای سفر با تور تایلند

جالب است بدانید به دلیل آب وهوای استوایی و مناسبی که کشور تایلند دارد، ایرانیان زیادی نیز به این کشور سفر می کنند؛ به طوری که تعداد آن ها سالانه به حدود 100 هزار نفر می رسد که این آمار در حال افزایش است.

ازآنجایی که کشور تایلند در کنار دریا قرار گرفته است، اغلب دارای آب وهوا معتدل و مرطوب است و خاک بسیار حاصلخیزی نیز دارد. شمال کشور تایلند پوشیده از جنگل ها و کوهستان ها است و در نواحی مرکزی این کشور نیز شالیزارهای سرسبز برنج به چشم می خورد. در غرب و شرق کشور تایلند باغ های میوه، درختان کائوچو، جنگل های همیشه سبز و سواحل شنی سفید توجه هر بیننده ای را جلب می کند. ناگفته نماند که ازنظر آب وهوای مناسب بهترین زمان سفر به کشور تایلند بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرما است.

مذهب مردم کشور تایلند

این کشور دارای 76 ایالت است و حدود 70 میلیون نفر جمعیت دارد. از این تعداد حدود 95 درصد مردم کشور تایلند مذهب بودائی دارند. پس از مذهب بودائی بزرگ ترین اقلیت مذهبی در این کشور را می توان به مسلمانان نسبت داد که حدود 4 درصد از مردم کشور تایلند را تشکیل می دهد. مسلمانان، اغلب در ایالت های جنوبی کشور تایلند و به صورت اجتماع های جداگانه از غیرمسلمانان و در مناطق خاصی که اکثریت جمعیتشان مسلمان هستند زندگی می کنند. یک درصد باقی مانده نیز مربوط به سایر اقلیت های مذهبی می شود که ازجمله آن ها می توان به پیروان آیین سیک و هندو و همچنین مسیحیانی که اغلب کاتولیک هستند اشاره کرد. لازم به ذکر است که در کشور تایلند آزادی مذهبی وجود دارد.

تاریخ و فرهنگ کشور تایلند

کشور تایلند در طول تاریخ جنگ های بسیار زیادی را با کشورهای همسایه اش داشته و به طورکلی می توان تاریخی پرفرازونشیب را به این کشور نسبت داد اما امروزه شرایط فرق کرده است و کشور تایلند را می توان جزو یکی از امن ترین کشورهای قاره آسیا برشمرد. به همین دلیل سرمایه گذاران و تاجران بسیار زیادی در این کشور فعالیت می کنند و مشتاق و سرمایه گذاری در کشور تایلند هستند.

مردم کشور تایلند را می توان مردمی خونگرم و بسیار مهمان نواز توصیف کرد که با مهمان ها و توریست ها بسیار با احترام برخورد می کنند. آن ها به ندرت عصبانی می شوند و صدایشان را بلند نمی کنند و اغلب انسان هایی باوقار و بسیار مؤدب هستند. آن ها به خانواده خود بسیار اهمیت می دهند و به خصوص مادران از احترام بسیار زیادی برخوردارند و مادران را سمبل عشق و مهر و فداکاری می دانند.از این رو تور تایلند از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

واحد پول کشور تایلند

از اواخر قرن نوزدهم تاکنون، واحد پول تایلند بات است و اسکناس هایی که در کشور تایلند مورد استفاده قرار می گیرد از 20 بات تا 1000 بات متغیر است. بر روی اسکناس های این کشور تصویری از پادشاه کنونی تایلند در کنار یکسری نمادهای دیگر و مهر سلطنتی نقش بسته است. لازم به ذکر است که زیر پا قرار دادن اسکناس در این کشور جرم محسوب می شود. اسکناس های 1000 باتی این کشور به رنگ خاکستری، 500 باتی به رنگ بنفش،100 باتی به رنگ قرمز،50 باتی به رنگ آبی و 20 باتی به رنگ سبز است.

جزیره پوکت از جاذبه های گردشگری کشور تایلند

کشور تایلند جزایر بسیار زیادی دارد که جزیره پوکت را می توان به عنوان یکی از زیباترین جزایر این کشور دانست. در این جزیره شما می توانید از قایق سواری لذت ببرید و هیجان سقوط آزاد را تجربه کنید. علاوه بر این ها با استفاده از دوچرخه و یا موتور چهارچرخ می توانید از لابه لای درختان عبور کرده و از طبیعت بکر لذت ببرید. نکته جالب این است که این کار را با سوارشدن بر فیل ها هم می توانید انجام دهید.

پاتایا

در فاصله 165 کیلومتری پایتخت تایلند (شهر بانکوک) پاتایا قرار گرفته است. این منطقه رطوبت بالایی دارد، بخصوص در روزهای بارانی و فصل های گرم؛ اما علیرغم این ها تفریحاتی هم چون شنا، موج سواری، جت اسکی، قایق سواری، غواصی و اسکی روی آب هرروزه در این مکان صورت می گیرد، گردشگران زیادی به این نقطه سفر می کنند.

بانکوک

همان طور که گفته شد شهر بانکوک با 10 میلیون نفر جمعیت به عنوان پایتخت کشور تایلند شناخته می شود. با ورود به این شهر شما تلفیقی از معماری مدرن و معماری سنتی را خواهید دید که بسیار جلب توجه می کند. از مراکز تفریحی کشور تایلند که در این شهر وجود دارد می توان به موزه ها، کاخ ها، رستوران ها، معابد، رودخانه کوای، بازار شناور و…اشاره کرد.

دنیای وحش تایلند

در بیرون شهر بانکوک در مساحت 2000 کیلومترمربع، بزرگ ترین باغ وحش آزاد تایلند قرار گرفته است. این باغ وحش را می توان به طورکلی به دو قسمت اصلی تقسیم کرد: یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگری پارک آبی است که در آن گونه های بسیار زیادی از جانوران دریایی به نمایش گذاشته شده اند. در این باغ و وحش بسیار زیبا شما تا حد زیادی به دنیای واقعی زندگی حیوانات نزدیک خواهید شد، به حدی که می توانید از نزدیک شاهد تغذیه حیوانات درنده ای هم چون شیر و ببر باشید.

یکی از مهیج ترین قسمت های این باغ و وحش آن است که در مسیری به طول 8 کیلومتر که عبور از آن 45 دقیقه به طول می انجامد؛ شما جانوران را در زیستگاه های طبیعی شان مشاهده خواهید کرد. از این قسمت مهیج تر زمانی است که شما وارد یک جنگل می شوید که در آن گوریل ها و تمساح های گرسنه به انتظار شما نشسته اند.

چیانگ مای

چیانگ مای را به عنوان یکی از شهرهای تفریحی و اقتصادی کشور تایلند می شناسند که فاصله آن با شهر بانکوک حدود 700 کیلومتراست. این شهر نیز هم چون بسیاری از شهرهای دیگر تایلند، پر است از رستوران هایی با غذاهای سنتی، هتل های شیک و پارک های متعدد و بسیار زیبا. لازم به ذکر است که معابد پهاراسنگ و پونگ در این شهر قرار گرفته است و رودخانه پینگ نیز به این شهر جلوه خاصی بخشیده است.

خلیج مایا

این خلیج بسیار زیبا از دستبرد انسان ها در امان مانده و کاملاً طبیعی است. این خلیج از سه طرف به وسیلهٔ صخره هایی که ارتفاع آن ها به حدود 100 متر می رسد، محدود شده است. آب این خلیج به قدری زلال است که مرجان های رنگارنگ و ماهی های زیبا را می توان درون آن دید که بسیار صحنه چشم نوازی است. ساحل این خلیج حدود 200 متر طول دارد و از شن های سفید و نرم پوشیده شده است.

جشن های سالانه در کشور تایلند

به ندرت اتفاق می افتد که در شهر بانکوک باشید و جشن و یا فستیوالی برگزار نشود. تایلندی ها علاقه بسیار زیادی به جشن و شادی دارند و به همین علت سالانه در کشور تایلند جشن های بسیار زیادی برگزار می شود که حتی برخی از آن ها جزو تعطیلات رسمی این کشور به حساب می آیند. آن ها از فرصتی برای برگزاری جشن استفاده می کنند؛ برای مثال آن ها سال نو را سه بار جشن می گیرند: سال نو میلادی در ژانویه، سال نو تایلندی در آوریل و سال نو چینی در فوریه.

با تور تایلند سفر کنید
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 179

به "راهنمای سفر با تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر با تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید