شاهد کمرنگ شدن اخلاق حرفه ای هستیم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرنگاران/فارس یک استاد دانشگاه و متخصص حوزه منابع انسانی نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر در مناسبات بین فردی شاهد کم رنگ شدن اخلاق حرفه ای در کار و تعامل بین کارفرما و کارمندان هستیم.

شاهد کمرنگ شدن اخلاق حرفه ای هستیم

احمد الهیاری شنبه 15 آبان در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس که موضوع چالش ها و موانع زیست اخلاقی در کسب و کار و نقش اخلاق مداری در سازمان ها و کسب و کارها برگزار گشت، گفت: زندگی شخصی و کاری افراد در مورد بروز و ظهور افعال و رفتار اخلاقی در جامعه از یکدیگر جدا نبوده و متاثر از یکدیگر است.

وی افزود: منابع انسانی در تمام ارکان سازمان، اجتماع و در تمام ابعاد زندگی شخصی و کاری حائز اهمیت است و باید به منابع انسانی و تعاملات بین افراد در محیط کار و سازمان و نحوه رفتار مدیران و صاحبان مشاغل با نیروهای خود، پرداخته گردد.

الهیاری بعلاوه موضوعاتی نظیر موانع زیست اخلاقی در کسب و کار، برداشت ها از مفهوم اخلاق حرفه ای و عوامل فردی موثر در بروز رفتار اخلاقی، شروع و با معرفی عوامل و تشریح عناصر اصلی در بروز رفتار و اخلاق حرفه ای در کسب و کار و تعاملات بین فردی، را بیان نمود.

وی افزود: موانع و عوامل موثر در زیست اخلاقی شامل شیوه تعریف اخلاق، عوامل سازمانی و عوامل فردی است، و در بسیاری از مواقع بعضی از بی اخلاقی ها ناشی از برداشت های ناصحیح از مفهوم اخلاق حرفه ای(شامل هنجار های شغلی، مسئولیت های حرفه ای، قوانین و مقررات و....) است که بی تاثیر از مشغله و دغدغه های افراد در زندگی شخصی که باعث افزایش یا کاهش بروز چنین رفتار هایی در محیط های کاری می گردد، نیست.

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه گفت: امروزه اخلاق کسب و کار و مشتری مداری اهمیت فراوانی پیدا نموده و مشتری و مخاطبان هر واحد تولیدی و بنگاه مالی به عنوان مزیت رقابتی برای واحدها و بنگاه های مالی تبدیل شده است.

صلاح الدین ایزدفر با اشاره به اینکه در صورت نبود تعامل بین عوامل ساختارهای اجتماعی و مالی به نتایج اخلاقی و مالی نمی رسیم، ادامه داد: ضروری است با ایجاد تعامل در بین تمامی ارکان و بخش ها، تصمیمات و سیاستگذاری ها با توجه به همه بخش های اجتماعی و مالی انجام گردد.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه عوامل سازمانی (بروکراسی ساختاری، مدیریت فرهنگ ، نوع راهبرد و قوانین و نظام های مدیریتی) و عوامل فردی(هوش، نگرش های شغلی و ادراک و اختلال های شخصیتی و...) موثر و دخیل در بروز رفتار و اخلاق حرفه ای، به بحث و آنالیز گذاشته شد و حاضران در جلسه و شرکت کنندگان به شکل غیرحضوری نیز، سئوالات خود را در این زمینه بیان نمودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1891

به "شاهد کمرنگ شدن اخلاق حرفه ای هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهد کمرنگ شدن اخلاق حرفه ای هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید