تور ارزان سنگاپور: طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا؛ از نیویورک به سنگاپور

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا

روز پنج شنبه 11 اکتبر (19 مهر) صد و پنجاه مسافر با استفاده از هواپیمای ای سیصد و پنجاه (A350) که متعلق به شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز می شد، طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا را به ثبت رساندند. مسافتی که مسافران به همراه هواپیمای (A350) طی کردند حدود شانزده هزار و هفتصد کیلومتر بوده که بدون هیچ گونه توقفی در طول جهت انجام گرفته است. جالب است بدانید که شرکت هوایی سنگاپور پیشتر تا سال 2013 به مدت 5 سال این پروژه را راهنمایی می کرد، اما با توجه به بالارفتن غیر منتظره بهای نفت و عدم صرفه مالی مجبور به رها کردن آن شده بود. در ادامه مطلب طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا همراه خبرنگاران باشید تا بیشتر درباره صحبت کنیم.

تور ارزان سنگاپور: طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا؛ از نیویورک به سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور ارزان سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا راستای بین سنگاپور تا نیویورک بوده که مسافت آن به شانزده هزار و هفتصد کیلومتر (16700) نیز می رسیده است. این پرواز روی پنج شنبه 11 اکتبر که به تقویم شمسی می گردد 19 مهر ماه انجام شد، مسافران این پرواز بدون هیچ گونه توقفی در حین راستا به مقصد خودشان رسیدند و به مدت 19 ساعت پرواز آن ها به طول انجامید. نکته جالبی که وجود دارد قرار بوده این پرواز حدود 5 سال پیش انجام گردد که به علت مسائل مالی و افزایش غیر منتظره بهای نفت این پروژه تا سال 2018 به عقب افتاد.

به غیر از پرواز سنگاپور به نیویورک پروازهای بدون توقف دیگری هم اجرا شده بوده که چند مورد از آن ها عبارت از همکاری دو شرکت هواپیمایی استرالیا با پرواز بدون توقف 17 ساعته از پرث استرالیا به لندن، که از اوایل امسال میلادی به راه افتاده و شرکت هواپیمایی قطر با پرواز بدون توقف 17 ساعت و نیم در راستا دوحه، مرکز قطر و آکلند در نیوزیلند بوده اند، اما این پرواز با توجه به مدت 19 ساعته خود رکورد طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا را نیز زده است.

با توجه به فروش تمامی جایگاه های طولانی ترین پرواز پرواز بدون توقف دنیا نشان می دهند که این پرواز با استقبال مسافران روبرو بوده است؛ راستای که این پرواز بدون توقف طی نموده نیز از فرودگاه چانگی سنگاپور به فرودگاه بین المللی لیبرتی نیوآرک در نیوجرسی انجام شده است. البته بسیار هم منطقی است که مسافران برای کوتاهتر کردم راستا سفر خودشان از این پروزا بسیار استقبال نمایند چرا که در مقایسه با دیگر پرواز این هواپیما زمان بسیار کمتری را از مسافران می گیرد.

شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز به خبرگزاری های رسمی گفته است که تمام بلیط های جایگاه های بیزنس کلاس این پرواز فروخته شده است و فقط تعداد بسیار محدودی از جایگاه های پرمیوم اکونومی به جای مانده است.

این شرکت هواپیمایی بعلاوه اضافه نموده است که هیچ گونه قصدی مبنی بر اضافه کردن بخش اکونومی یا جایگاه های معمولی به این پرواز ندارند. بخش بیزنس کلاس این پرواز از مسافران با دو وعده غذا، با توجه به آنچه مسافران میل دارند و انواع نوشیدنی پذیرایی می کند و مسافران بیزنس کلاس امکانات خواب هم در اختیار دارند. به مسافران بخش پرمیوم اکونومی سه وعده غذا در زمان های مشخص شد و انواع نوشیدنی داده می گردد.

ظرفیت هواپیمای بدون توقف سنگاپور به نیویورک حدود 161 مسافر است که از این بین 67 جایگاه در کلاس بیزینس و 94 جایگاه در کلاس پرمیوم اکونومی طراحی شده اند.

ساخت سری نو هواپیما دوربرد A350-900

با توجه به تغییرات جزئی که شرکت هواپیمایی سنگاپور در ایرباس A350 به وجود آورده توانستند که هواپیمایی با طولانی ترین پرواز به مدت 20 ساعت بدون توقف را بسازند. مصرف بنزین هواپیمای ای سیصد و پنجاه - نهصد (A350-900) 20 تا 30 درصد از بوئینگ های 777 کمتر است و با توجه به بالا رفتن قیمت سوخت در دنیا مزیت بزرگ و پر اهمیت محسوب می گردد. شرکت های هواپیمایی متعددی هواپیماهای ای 350 -900 فوق دوربرد را در پروازهای طولانی مدت خود به کار گرفته اند. این هواپیماها سقف بلندتر، پنجره های بزرگتر و نورپردازی خاصی دارد که حال خستگی ناشی از پرواز (جت لگ) را کاهش می دهد؛ ویژگی هایی که این هواپیما را به گزینه مناسب مسافران سفرهای کاری تبدیل نموده است. این تغییرات در هواپیمای A350-900 می تواند رکورد طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا را ثبت نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1942

به "تور ارزان سنگاپور: طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا؛ از نیویورک به سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان سنگاپور: طولانی ترین پرواز بدون توقف دنیا؛ از نیویورک به سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید