متا امکان پست کردن NFT در فیسبوک و اینستاگرام را ایجاد کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، متا در ادامه توسعه قابلیت های نو مبتنی بر NFT در شبکه های اجتماعی خود، این بار قابلیت پست کردن NFT در فیسبوک و اینستاگرام را برای کاربران منتخب ایالات متحده آمریکا عرضه نموده است. این شرکت بزرگ فناوری میخواهد با ارائه این قابلیت اشتراک گذاری NFT را برای کاربران آسان تر کند. آن ها برای انجام این کار احتیاج دارند تا تنها یکبار حساب خود را به والت هایی(Wallet) مانند MetaMask ،Trust Coinbase و Dapper وصل نمایند. پس از آن، اگر در تنظیمات کاربری در هر یک از اپلیکیشن ها گزینه اشتراک گذاری هم زمان فعال باشد، کیف پول کاربر به طور اتوماتیک شناسایی می گردد.

متا امکان پست کردن NFT در فیسبوک و اینستاگرام را ایجاد کرد

NFT ها، در توییتر مورد استقبال کاربران زیادی قرار گرفته اند و کاربران سرویس اشتراک Twitter Blue می توانند حساب کاربری خود را به کیف پول های کریپتو خود متصل نمایند و از NFTها به عنوان تصویر پروفایل در شبکه اجتماعی توییتر بهره ببرند. اکنون، استفاده اینستاگرام و متا از NFTها، گام دیگری است که شرکت های Web2 برای حرکت به سمت فضای Web3 برمی دارند.

متا در حال حاضر از والت هایی نظیر Ethereum ،Polygon و Flow NFT در فیسبوک و اینستاگرام پشتیبانی می نماید. وقتی صحبت از کیف پول های کریپتو به میان می آید کاربران می توانند به والت هایی نظیر MetaMask ،Rainbow ،Trust Wallet ،Coinbase Wallet و Dapper برای تأیید و اشتراک NFT ها متصل شوند. متا می گوید وقتی NFT ها در اینستاگرام یا فیس بوک به اشتراک گذاشته می شوند، هنرمند و مالک آن به طور اتوماتیک تگ خواهند شد و هیچ هزینه ای برای اشتراک گذاری آن دریافت نمی گردد. پیش تر خبرهای مختلفی در خصوص تصمیم شرکت متا برای اضافه کردن NFT ها به اینستاگرام مطرح شده است.

اواخر سال گذشته میلادی، آدام موسری، مدیر عامل شرکت اینستاگرام به این موضوع اشاره نموده بود که تیمی حرفه ای به صورت متمرکز در حال آنالیز اضافه کردن NFT ها به این شبکه اجتماعی است تا کاربران بتوانند NFT را به صورت تصویر پروفایل خود نمایش دهند و حتی بتوانند NFT ایجاد نموده و به خرید و فروش آن بپردازند. بعلاوه تعدادی از مدیران متا از علاقه خود به افزودن قابلیت بهره گیری از NFT در پلتفرم های خود خبر دادند. مدیرعامل اینستاگرام در این رابطه گفت: من بر این باورم که فناوری های NFT و بلاک چین در واقع به اشتراک گذاشتن اعتماد و قدرت هستند. اما اینستاگرام اساساً یک پلتفرم متمرکز است، بنابراین یکی از دلایلی که ما با تعداد کاربران کمی این قابلیت را آغاز می کنیم این است که می خواهیم مطمئن شویم که می توانیم از جامعه چیزهای نوی یاد بگیریم.

این موضوع که مرز بین فیسبوک و اینستاگرام روز به روز کم رنگ تر از قبل می گردد، هیچ جای تعجبی ندارد. متا از یک دهه پیش که اینستاگرام را تصاحب کرد، قابلیت های زیادی به این اپلیکیشن اضافه نموده که پیوند فیسبوک و اینستاگرام را عمیق تر می نماید. به عنوان مثال، استوری های اینستاگرام را می توان در فیسبوک منتشر کرد، پست های اینستاگرام را می توان به راحتی در فیسبوک به اشتراک گذاشت و بعلاوه پرداخت های اینستاگرامی به سادگی در فیسبوک نیز قابل انجام است.

هنوز تعیین نیست که این قابلیت نو متا چه زمانی برای عموم کاربران فعال خواهد شد. متا بعلاوه بعضی از قابلیت های نو را با هدف رقابت با تیک تاک در اختیار کاربران این دو شبکه اجتماعی قرار داده است. برای مثال، کاربران اینستاگرام، علاوه بر امکان ایجاد ویدیوهای ریلز با استوری های به اشتراک گذاشته، اکنون می توانند ویدیوهای ریلز خود را در فیسبوک نیز منتشر نمایند. بعلاوه تولیدنمایندگان محتوا، اکنون در فیسبوک می توانند با استفاده از استوری هایی که قبلاً به اشتراک گذاشته اند، یک ویدیوی ریلز بسازند و آن را هم در اینستاگرام و هم در فیسبوک به اشتراک بگذارند.

منبع: decrypt

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2130

به "متا امکان پست کردن NFT در فیسبوک و اینستاگرام را ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا امکان پست کردن NFT در فیسبوک و اینستاگرام را ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید