ناسا بالاخره سه لایه از سپر خورشیدی جیمز وب را باز کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، ناسا پس از یک بار تعویق در باز کردن سپر خورشیدی جیمز وب، بالاخره پیروز شد 3 لایه از آن را باز کند.

ناسا بالاخره سه لایه از سپر خورشیدی جیمز وب را باز کرد

خبرنگاران - به نقل از ناسا، روز دوشنبه 3 ژانویه در ساعت 3:48 بعد از ظهر به وقت شرقی آمریکا، تیم تلسکوپ جیمز وب پیروز به باز کردن اولین لایه از پنج لایه سپر خورشیدی تلسکوپ جیمز وب شد؛ این لایه ها طی چند روز آینده به طور کامل مستقر می شوند. همچنین اولین لایه باز شده به عنوان بزرگ ترین لایه است و بیشترین گرمای خورشید را دریافت می کند. در واقع این سپر خورشیدی به مقدار یک زمین تنیس است که به سرد نگه داشته شدن تلسکوپ کمک می کند و نور مادون قرمزی که برای رصد ساخته شده است را تشخیص می دهد.

تیم این تلسکوپ لایه دوم را در ساعت 4:09 بعد از ظهر امروز 4 ژانویه به وقت شرقی آمریکا شروع کرد و این فرایند 74 دقیقه طول کشید. لایه سوم نیز در ساعت 5:48 بعد از ظهر شروع شد و این فرایند 71 دقیقه طول کشید. در مجموع، فرایند باز شدن این سه لایه بیش از پنج ساعت و نیم طول کشید. لازم به ذکر است که این سه لایه نزدیک ترین لایه ها به خورشید است و باز شدن دو لایه پایانی برای فردا برنامه ریزی شده است.

جیمز کوپر، مدیر این سپر خورشیدی با اشاره به این بخش از ماموریت جیمز وب گفت: این ماموریت سخت ترین بخش آزمایش از روی زمین بود، بنابراین خیلی خوب است که با پیروزیت پیش رفت. تیم نورثروپ و ناسا کار بزرگی انجام می دهند و ما مشتاقانه منتظر باز شدن لایه های به جای مانده هستیم.

لازم به ذکر است که این سپر خورشیدی پس از استقرار کامل، از تلسکوپ در برابر تشعشعات خورشید محافظت می کند و ابزار ها را در حداقل حدود 36K یا در حدود -394 درجه فارنهایت سرد نگه می دارد.

بیشتربخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1985

به "ناسا بالاخره سه لایه از سپر خورشیدی جیمز وب را باز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا بالاخره سه لایه از سپر خورشیدی جیمز وب را باز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید