نحوه استفاده از گوگل میت؛ هر آنچه باید بدانید

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، گوگل میت یک پلتفرم ویدیو کنفرانس محبوب برای برقراری جلسات ویدیویی آنلاین است که به وسیله شرکت گوگل پیشرفته. این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از اینترنت به راحتی و با کیفیت بالا با دیگران ارتباط برقرار نمایند. گوگل میت به خصوص در زمان هایی که امکان برگزاری جلسات حضوری وجود ندارد، برترین انتخاب برای حوزه های مختلفی از جمله جلسات کاری، آموزش آنلاین، وبینار و گفتگوی محبت آمیز است. این ابزار به علت رابط کاربری ساده و امکانات متنوعی که دارد و بعلاوه قابلیت اجرا بر روی انواع سیستم عامل ها، آن را به یکی از محبوب ترین ابزارهای ارتباطی در دنیا تبدیل نموده و حتی شما می توانید با ورود به گوگل میت بدون نصب از امکانات متعدد این برنامه استفاده کنید. در ادامه، به نحوه استفاده از گوگل میت و ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

نحوه استفاده از گوگل میت؛ هر آنچه باید بدانید

ورود به گوگل میت بدون نصب

به سایت گوگل میت بروید یا برنامه آن را در دستگاه خود دانلود کنید. اگر برای اولین بار از گوگل میت استفاده می کنید، باید یک حساب کاربری ایجاد نموده و یا با حساب گوگل خود وارد شوید. برای آغاز یک جلسه نو، روی New meeting کلیک کنید. می توانید به وسیله ایمیل، لینک یا شماره تلفن افراد دیگر را به جلسه خود دعوت نموده و هنگامی که افراد به جلسه شما ملحق شدند، می توانید با آن ها به صورت تصویری یا صوتی صحبت کنید.

چگونه زبان گوگل میت را فارسی کنیم

برای تغییر زبان گوگل میت، ابتدا باید زبان حساب گوگل خود را تغییر دهید. برای این کار، به تنظیمات حساب گوگل خود بروید و گزینه مدیریت حساب گوگل (Manage your Google Account) را انتخاب کنید. سپس در بخش اطلاعات شخصی (Personal info)، به قسمت تنظیمات زبان (Language settings) بروید و زبان فارسی را به عنوان زبان پیش فرض انتخاب کنید. بعد از تغییر زبان حساب گوگل، گوگل میت نیز به صورت اتوماتیک به زبان فارسی نمایش داده خواهد شد. در صورتی که تغییر زبان به طور اتوماتیک اعمال نشد، می توانید از مرورگر خود برای تغییر زبان بهره ببرید. برای این کار، به تنظیمات مرورگر بروید و زبان پیش فرض را به فارسی تغییر دهید. با انجام این مراحل، گوگل میت به زبان فارسی نمایش داده خواهد شد و می توانید به راحتی از این ابزار بهره ببرید.

چگونه در گوگل میت مخاطبین را پیدا کنیم

برای پیدا کردن مخاطبین در گوگل میت، ابتدا باید وارد حساب گوگل خود شوید و اجازه دسترسی به مخاطبین را برای حساب خود فعال نموده باشید. سپس به صفحه اصلی گوگل میت بروید و پس از انتخاب گزینه آغاز جلسه، می توانید به وسیله افزودن افراد که در پایین صفحه قرار گرفته است مخاطبین خود را اضافه کنید. با کلیک بر روی این گزینه، می توانید آدرس ایمیل یا نام مخاطبین خود را وارد نموده و آن ها را به جلسه دعوت کنید. بعلاوه می توانید از فهرست تماس های موجود در حساب گوگل خود استفاده نموده تا دسترسی به مخاطبین سریع تر و راحت تر گردد.

اگر مخاطبینی که می خواهید دعوت کنید، در فهرست تماس های گوگل شما نیستند، می توانید لینک دعوت را کپی نموده و به وسیله ایمیل یا پیغام رسان های دیگر برای آن ها بفرستید. این روش ها به شما یاری می نمایند تا به راحتی مخاطبین خود را در گوگل میت پیدا نموده و به جلسات دعوت کنید.

نحوه ورود به گوگل میت با گوشی

برای استفاده از گوگل میت با گوشی، ابتدا باید اپلیکیشن گوگل میت را از فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنید. پس از نصب اپلیکیشن، آن را باز نموده و با حساب گوگل خود وارد شوید. اگر هنوز حساب گوگل ندارید، می توانید به راحتی یک حساب نو ایجاد کنید. پس از ورود به حساب، می توانید به راحتی جلسات نو ایجاد نموده و یا به جلسات موجود بپیوندید. برای ایجاد یک جلسه نو، روی دکمه آغاز جلسه (Start a meeting) کلیک کنید. شما می توانید لینک جلسه را کپی نموده و برای دیگران بفرستید یا از گزینه افزودن افراد (Add people) برای دعوت مخاطبین بهره ببرید.

بعلاوه می توانید لینک جلسه را کپی نموده و برای دیگران ارسال کنید. اگر دعوتنامه یا کدی دریافت نموده اید، کافی است روی لینک کلیک کنید تا به جلسه ملحق شده و یا به وسیله کد وارد شوید. بدین منظور، در صفحه اصلی گوگل میت، گزینه پیوستن با کد (Join with a code) را بزنید و پس از وارد کردن کد جلسه، تنها کافیست که روی دکمه پیوستن کلیک کنید. برای استفاده از گوشی، قبل از ورود به جلسه، مطمئن شوید که میکروفون و دوربین شما فعال هستند. در صورت احتیاج می توانید تنظیمات صدا و تصویر را تغییر دهید.

نحوه استفاده از گوگل میت؛ سخن پایانی

گوگل میت یک ابزار کارآمد و قابل اعتماد برای برگزاری جلسات ویدیویی است که با امکانات متنوع و رابط کاربری ساده خود، به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی با دیگران ارتباط برقرار نمایند. گوگل میت با توجه به احتیاجهای مختلف کاربران، امکاناتی مانند اشتراک گذاری صفحه، ضبط جلسات، و مدیریت شرکت نمایندگان را فراهم نموده است. امیدواریم این راهنما به شما یاری کند تا از گوگل میت به برترین نحو بهره ببرید و از امکانات آن بهره مند شوید.

منبع: خبرنگاران مگ

  • 5 تفاوت اکسل با گوگل شیت که باید بدانید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 خرداد 1403 بروزرسانی: 28 خرداد 1403 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2312

به "نحوه استفاده از گوگل میت؛ هر آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه استفاده از گوگل میت؛ هر آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید