تور اروپا: والیبال قهرمانی جوانان دنیا؛ نایب قهرمان اروپا اولین حریف ایران

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، تهران (پانا) - رقابت های والیبال قهرمانی جوانان دنیا از امروز (پنج شنبه) در حالی در ایتالیا و بلغارستان شروع می گردد که نخستین روز مسابقات به علت نبود بررسی و شناخت دقیق از تیم ها حساسیت خاص خود دارد و تیم ایران هم به مصاف بلژیک تیم دوم اروپا در این رقابت ها می رود.

تور اروپا: والیبال قهرمانی جوانان دنیا؛ نایب قهرمان اروپا اولین حریف ایران

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال دنیا با حضور 16 تیم برتر از قاره های مختلف از اول تا یازده مهر 1400 به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان برگزار می گردد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران که در گروه C با تیم های آرژانتین، بلژیک و مراکش همگروه است، در نخستین مسابقه خود به مصاف بلژیک می رود که این ملاقات از ساعت 20 و 30 دقیقه امروز (پنج شنبه) به وقت تهران شروع می گردد.

تیم های روسیه و بلژیک به اسم تیم های اول و دوم قاره اروپا سهمیه این مسابقات را به دست آوردند. تیم های ایتالیا و بلغارستان هم به اسم میزبان در این دوره از رقابت ها حضور دارند. البته بلژیک در رقابت های قهرمانی جوانان سال 2020 اروپا به مقام سومی و مدال برنز دست یافت.

سفر کوتاه مدت به ایتالیا و شرایط آب وهوایی همسان با بلژیک از دیگر نکات مثبت این تیم در مسابقه برابر ایران است که با آمادگی جسمانی مناسب در این بازی شرکت خواهد نمود.

اما تیم ایران بعد از سفری بلندمدت به شهر کاربونیا محل برگزاری مسابقات گروه C رسید. دو بازیکن و سه نفر از اعضای کادر فنی بلافاصله بعد از مسابقات قهرمانی آسیا از ژاپن راهی قطر و سپس ایتالیا شدند و سایر بازیکنان و اعضای کادر فنی هم در قطر به آنان ملحق شدند.

از نظر شرایط آماده سازی تیم هم جوانان ایران و بلژیک تفاوت های مهمی با هم دارند. نکته مهم اینکه تیم بلژیک تجربه حضور در مسابقات قهرمانی قاره اروپا و رقابت با تیم های قدرتمند را دارد، اما در قاره آسیا به علت شیوع کرونا، مسابقات قهرمانی این رده سنی برگزار نشد و تیم ایران بدون تجربه بازی های رسمی در این مسابقات حضور پیدا می نماید.

از نظر شرایط بازی های ملی هم بازیکنان تیم بلژیک از میانگین چهار مسابقه برخودارند اما بازیکنان تیم ایران با میانگین صفر بازی ملی در این رقابت شرکت کردند که تفاوت معناداری در آن مشاهده می گردد.

نکته فزونی تیم ایران در ملاقات مقابل بلژیک، میانگین قدی 198 سانت است که حریف از منانگین 195 سانت برخوردار است. بعلاوه تیم ایران در فاکتورهایی مانند میانگین ارتفاع دفاع و اسپک از شرایط بهتری نسبت به حریف برخوردار است.

با توجه به اینکه پس از خاتمه مرحله گروهی ، از هر گروه دو تیم به مرحله بعدی و جمع هشت تیم برتر صعود می نمایند، مسابقه با بلژیک حساسیت خاص خود را دارد و ملاقات نخست در هر تورنمنت هم حساسیت این بازی را برای دو تیم دوچندان نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1807

به "تور اروپا: والیبال قهرمانی جوانان دنیا؛ نایب قهرمان اروپا اولین حریف ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: والیبال قهرمانی جوانان دنیا؛ نایب قهرمان اروپا اولین حریف ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید