وال استریت ژورنال: بایدن دستور اعزام نیرو به اروپا را صادر کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، یک روزنامه آمریکایی نوشت، آمریکا دوهزار نیرو به لهستان و آلمان می فرستد و درخصوص نیروهای مستقر در اروپا نیز دست به بازآرایی راهبردی برای مواجهه احتمالی با روسیه خواهد زد.

وال استریت ژورنال: بایدن دستور اعزام نیرو به اروپا را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال روز چهارشنبه نوشت، آمریکا میخواهد دو هزار نیرو به اروپا فرستاده و نیروهای نظامی مستقر را نیز بازآرایی کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وال استریت ژورنال نوشته است، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به وزارت دفاع این کشور دستور داده دو هزار نیروی آمریکایی را از پایگاه فورت برَگ استان کارولینای شمالی به لهستان و آلمان اعزام کند.

وال استریت بعلاوه می افزاید، هزار نیروی نظامی آمریکایی مستقر در آلمان نیز به دستور بایدن قرار است به کشور رومانی منتقل شوند. تقویت حضور نظامی آمریکا در شرق اروپا در حالی رخ می دهد که روسیه اعلام نموده یکی از گام های لازم واشنگتن برای کاهش تنش ها، خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه است.

بایدن هفته گذشته نیز دستور داد 8500 سرباز آمریکایی آماده استقرار احتمالی در کشورهای عضو ناتو شوند. وال استریت ژورنال به نقل از چند مقام پنتاگون نوشت، این نیروها در حالت آماده باش هستند و بازآرایی راهبردی بخشی از سربازان آمریکایی مستقر در اروپا نیز در دستورکار واقع شده است.

به همین دلیل پاول سولوچ رئیس سازمان امنیت لهستان روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده 2500 نیروی دیگر در راستای اقدامات این کشور در شرق اروپا مستقر می نماید. وی تاکید نمود، ما به سربازان آمریکایی متکی هستیم و در این زمینه مذاکرات صورت گرفته است. آمریکا پیش از این اعلام نموده بود که 8000 تا 8500 نظامی در کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا مستقر خواهد نمود و به نظر میرسد که 2500 نفر از این نظامیان در کشور ما مستقر خواهند شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2083

به "وال استریت ژورنال: بایدن دستور اعزام نیرو به اروپا را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وال استریت ژورنال: بایدن دستور اعزام نیرو به اروپا را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید