کاشفانی که 500 سال قبل از کریستف کلمب به آمریکا رسیدند

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، محققان بر این باورند که شواهد قابل اعتمادی دارند که نشان می دهد وایکینگ ها چیزی حدود 500 سال قبل از کریستف کلمب قاره آمریکا را کشف کردند. گونه های درختی بومی کانادا که به گرینلند وارد شده اند کلید این کشف بودند. وایکینگ ها به احتمال زیاد سفرهای منظمی به جایگاه این درختان در آمریکا داشتند.

کاشفانی که 500 سال قبل از کریستف کلمب به آمریکا رسیدند

تینا مزدکی: وایکینگ ها نه تنها صدها سال قبل از کریستف کلمب به قاره آمریکا سفر کردند، بلکه به نظر می رسد که آنها به احتمال زیاد سفرهای منظمی برای استخراج منابع طبیعی انجام می دادند. محققان بر این باورند که اکنون درختان موجود در گرینلند، این نظریه را ثابت می نماید.

مطالعه ای که در اوایل امسال به وسیله محققان انجام شد، می گوید که استعمارگران اسکاندیناوی در گرینلند از 985 تا 1450 پس از میلاد برای کشتی سازی و پروژه های بزرگ ساختمانی به الوار وارداتی متکی بودند. بعلاوه ادعا می نماید که بعضی مزارع به واردات الوار از شمال اروپا و آمریکای شمالی دسترسی داشتند.

این دسترسی و زمان بندی همه آن افسانه های وایکینگ ها که ادعا می کردند حدود 500 سال قبل از اینکه کریستف کلمب سفر معروف خود را به غرب راهنمایی کند، یک مسیر تجاری منظم بین گرینلند و آمریکای شمالی وجود داشته است، را تأیید می نماید .

به گفته محققان این یافته ها این واقعیت را نشان می دهد که نورس ها مردمانی که آن موقع ساکن گرینلند بودند، ابزار، دانش و کشتی های مناسب برای عبور از تنگه دیویس به سواحل شرقی آمریکای شمالی، حداقل تا قرن چهاردهم، داشتند. به این ترتیب، سفرهایی از گرینلند به آمریکای شمالی در طول دوره اسکان نورس ها در گرینلند انجام می شد و منابعی برای مدت طولانی تر از آنچه قبلا تصور می شد به وسیله نورس ها از آمریکای شمالی به دست می آمد.

الوار مورد بحث از گونه های درختی به دست می آید که بومی گرینلند یا اروپا نیستند. یافتن این که این گونه ها در حدود سال 1000 پس از میلاد در گرینلند مورد استفاده قرار گرفته اند، از این نظریه که آنها از قاره آمریکا وارد شده اند، پشتیبانی می نماید. کاج جک احتمالاً از جایی که اکنون نیوانگلند و نوا اسکوشیا نامیده می گردد، آمده است. اما ممکن است برای یافتن شوکران حتی سفرهای بیشتری را انجام داده باشند، زیرا برجسته ترین مکان برای شوکران در کبک، انتاریو و جاهای دیگر در کانادا و اطراف آن بود.

بر اساس بیانیه ای، محققان برای درک بهتر شیوه های واردات، چوب حاصل از چندین مزرعه و پروژه های ساختمانی را که در حدود 1000 پس از میلاد مورد استفاده قرار می گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند. با آنالیز دقیق ساختار سلولی چوب، آنها توانستند به این نتیجه برسند که تقریباً یک چهارم الوار مورد استفاده، یا وارد شده است یا به عنوان چوب رانده به جزیره رسیده است.

  • دهقانی: ساخت داخل تجهیز حفاری راهنمایی پذیر دورانی، تحولی فناورانه در صنعت نفت ایران است

  • ضربان قلب عجیب زمین/ هر 27 میلیون سال یک تپش

به گفته محققان، طیف وسیعی از منابع چوبی که به وسیله نورس های گرینلند استفاده می گردد، نتایج اتصال در سراسر دنیا و همینطور اقیانوس اطلس شمالی قرون وسطایی را نشان می دهد.

منبع: popularmechanics

58323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آبان 1402 بروزرسانی: 26 آبان 1402 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2299

به "کاشفانی که 500 سال قبل از کریستف کلمب به آمریکا رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشفانی که 500 سال قبل از کریستف کلمب به آمریکا رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید