کنترل حمله ملخ های صحرایی در میناب هرمزگان

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، هم زمان با هجوم دسته های ملخ صحرایی به منطقه مازاوی بخش سندرک شهرستان میناب عملیات مبارزه و سمپاشی مناطق آلوده انجام شد.

کنترل حمله ملخ های صحرایی در میناب هرمزگان

به گزارش خبرنگاران،حمید دولتی، مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان هرمزگان در تشریح این خبر گفت: هم زمان با هجوم دسته های ملخ صحرایی به مناطق مازاوی بخش سندرک شهرستان میناب عملیات مبارزه و سمپاشی مناطق آلوده انجام شد.

توضیح داد: عملیات سمپاشی در 24 ساعت اولیه و همزمان با ورود دستجات ملخ به منطقه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شد.

وی گفت: حدود 1000 هکتار از اراضی آلوده به ملخ در مدت کمتر از 3 روز پاکسازی شد و در حال حاضر نیز ردیابی و پایش منطقه بمنظور اعلام نتیجه و پاکسازی کامل سمپاشی درحال انجام است.

مدیرحفظ نباتات اظهار کرد: کنترل آفات در ابتدای ورود به اراضی استان موجب شد با حداقل خسارت جلو پیشروی آن ها و ورود به مناطق بالادست گرفته گردد.

دولتی توضیح داد: با ورود ملخ های صحرایی به منطقه کنارجو در شهرستان سیریک و همچنین آلوده شدن مناطقی از شهرستان بندرعباس در بخش شمیل عملیات پاکسازی شروع شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان هرمزگان اعلام کرد: تیم های پایش و ردیابی در حال آنالیز منطقه می باشند و در صورت لزوم تیم های عملیاتی را جهت مبارزه با ملخ ها و جلوگیری از بروز خسارت اعزام می نمایند. عملیات سمپاشی در تمام مناطق آلوده استان تا زمان نابودی کامل دسته های ملخ انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 159

به "کنترل حمله ملخ های صحرایی در میناب هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل حمله ملخ های صحرایی در میناب هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید