گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، اشرفی: ژاپنی رقیب ماست که 2 سال دیگر میزبان پارالمپیک خواهد بود، میزبانی اندونزی قوی نیست اما باید تدبیر کنیم

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک کشورمان گفت: امیدوارم اول صندلی چهارمی آسیا را حفظ کنیم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نیم نگاهی به رتبه سوم هم خواهیم داشت.

گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، اشرفی: ژاپنی رقیب ماست که 2 سال دیگر میزبان پارالمپیک خواهد بود، میزبانی اندونزی قوی نیست اما باید تدبیر کنیم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تورهای نوروزی بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی اندونزی را از نزدیک شاهد باشد.

مسعود اشرفی در گفت وگو با خبرنگار اعزامی خبرنگاران به اندونزی، ضمن بیان این مطلب گفت: ما ابتدا یک گروه پیشرو داشتیم شامل پنج نفر که زودتر از اعضای کاروان به اندونزی آمد و مستقر شد. قرار بود این گروه مقدمات ورود کاروان را فراهم آورد که خوشبختانه این کار انجام شد.

وی با بیان اینکه اندونزی برگزارنماینده قوی برای بازی های پاراآسیایی نیست، گفت: میزبانی اندونزیایی ها ایراد و اشکالاتی دارد که ما از دو سه سال پیش آن را رصد می کردیم و آگاه بودیم، اما سعی مان بر این است که مسائل را تدبیر کنیم و ورزشکاران دغدغه ای نداشته باشند.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک کشورمان در خصوص مسائل ورزشکاران با تغذیه دهکده بازی های پاراآسیایی 2018 نیز خاطر نشان کرد: به هرحال فرهنگ غذایی اندونزی، مالزی و تایلند با فرهنگ غذایی ما خیلی متفاوت است. البته اینها موظف هستند و در پروتکل ها آماده است که باید همه ذائقه ها را در نظر بگیرند. در این چند روز هم کمی رعایت نموده اند. برای مثال در غذاها کمتر از فلفل استفاده می نمایند.

اشرفی با یادآوری دوباره این موضوع که میزبانی اندونزیایی ها دارای نواقص و اشکالاتی است، گفت: شما در اینجا آنقدر نیروی داوطلب می بینید که شاید در هیچ دوره ای ندیده باشید، اما مهم این است که نیروی داوطلب نمی تواند کار کند. اگر مدیریت و برنامه وجود نداشته باشد دو هزار نیروی داوطلب دیگر هم بیاورند، نمی توانند کار نمایند. متأسفانه اندونزیایی یک مقدار در برنامه ریزی و مدیریت مشکل دارند. به هرحال اینها برگزارنماینده هستند و ما باید تدبیر و مسائل را گوشزد کنیم تا شاید رفع گردد.

وی در ادامه اضافه نمود: حداقل آقای رضایی دو تا سه بار در جلسه سرپرستان در خصوص مسئله عذا صحبت نموده است. مقداری هم تغییرات اجرا شده است. در هر حال باید بپذیریم وقتی وارد دهکده شدیم داخل برنامه قرار گرفتیم و نمی توانیم جدای از سایرین باشیم. باید تا حدی تحمل کنیم، تا حدی اشکالات را رفع کنیم و تا حدی هم با برگزارنماینده صحبت کنیم تا مسائل رفع گردد.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک کشورمان در پاسخ به سؤالی در خصوص صندلی ایران نیز گفت: در دوره قبل ما با یک مدال کمتر نسبت به ژاپن در صندلی چهارم قرار گرفتیم و سوم نشدیم. در این دوره باید با ژاپنی رقابت کنیم که دو سال دیگر میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 است. آنها از هشت سال پیش که میزبانی را گرفتند خود را برای دو رویداد مهم پیش رو آماده کردند.

اشرفی ادامه داد: ژاپنی ها در این دوره با 310 تا 320 ورزشکار و پرقدرت به پاراآسیایی آمده اند و شرایط خوبی دارند. ژاپن رقیب اصلی ماست و کره هم به همین ترتیب. دسترسی به چین که اصلاً امکان پذیر نیست برای هیچکدام از کشورها. این کشور رنک یک دنیاست چه رسد به آسیا. رقبای پشت سر ما هم ازبکستان، اندونزی و تایلند هستند. این شش کشور در پاراآسیایی برای عناوین دومی تا هفتمی رقابت خواهند کرد. امیدوارم اول صندلی چهارمی آسیا را حفظ کنیم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نیم نگاهی به رتبه سوم هم خواهیم داشت.

وی در پاسخ به طرح این موضوع که کاروان پارالمپیکی ایران در اندونزی به مانند کاوران حاضر در بازی های آسیایی با ورزش هایی چون پنجاک سیلات غافلگیر نمی گردد، گفت: اندونزی در بازی های آسیایی با اضافه شدن آن رشته بیشترین مدال را گرفتند اما در پاراآسیایی شانس زیادی در بدمینتون، بولینگ و بولز خواهند داشت و یا شاید شنا و دوومیدانی. در هرحال نمی گردد گفت اندونزی به عنوان میزبان از فرصت میزبانی برای کسب مدال نهایت استفاده را نخواهد برد و ما هم به عنوان برگزارنماینده این کشور را برای خود رقیب می دانیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 662

به "گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، اشرفی: ژاپنی رقیب ماست که 2 سال دیگر میزبان پارالمپیک خواهد بود، میزبانی اندونزی قوی نیست اما باید تدبیر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران از اندونزی، اشرفی: ژاپنی رقیب ماست که 2 سال دیگر میزبان پارالمپیک خواهد بود، میزبانی اندونزی قوی نیست اما باید تدبیر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید