گلکسی S25 اولترا: کمتر اولترا، بیشتر S25! بهبودهای محدود در دوربین

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، گلکسی S25 اولترا یکی از موردانتظارترین گوشی های هوشمند سال 2025 است و به عنوان یکی از پرچمداران اصلی سامسونگ، قرار است به مسیر موفقیت های قبلی خود ادامه دهد. سامسونگ همچنان به عنوان انتخاب اول میلیون ها کاربر در سراسر دنیا شناخته می گردد، چه کسانی که به شدت به فناوری علاقه مند هستند و چه کسانی که تنها در پی یک گوشی هوشمند قابل اعتماد می گردند. اما این دستگاه با تغییراتی در طراحی و بهبودهای محدود در دوربین همراه است که بعضی کاربران ممکن است از آن رضایت کامل نداشته باشند.

گلکسی S25 اولترا: کمتر اولترا، بیشتر S25! بهبودهای محدود در دوربین

تغییرات ظاهری: نزدیک تر شدن به طراحی های ساده تر

در سری های قبلی گلکسی S، مدل های اولترا همواره با طراحی های تیز و مستطیلی خود شناخته می شدند. اما به نظر می رسد که گلکسی S25 اولترا از این طراحی متمایز فاصله گرفته و به طراحی های ساده تر و شبیه تر به سایر مدل های این سری و حتی آیفون ها نزدیک شده است. مدل های قبلی اولترا همواره به عنوان دستگاه هایی شناخته می شدند که ظاهری جسورانه و متفاوت داشتند، اما به نظر می رسد که سامسونگ در حال حاضر دچار نوعی بحران هویتی در طراحی های خود شده است.

با وجود این، طراحی تازه دوربین گلکسی S25 اولترا شامل تغییراتی می گردد که توجه کاربران را به خود جلب می نماید. لنزهای دوربین با حلقه های ضخیم و تیره احاطه شده اند که به ظاهر آن جلوه ای متفاوت می بخشند. هرچند چیدمان کلی دوربین ها بدون تغییر باقی خواهد ماند، اما این تغییر در ظاهر می تواند نوعی تمایز را برای کاربران به ارمغان آورد.

تبلیغ متنی

ویزای مولتی آلمان
-
دلیل و عوارض مشکل پزشکی از چیست؟

بهبودهای محدود در دوربین: تمرکز بر دوربین فوق عریض

بر خلاف انتظارات اولیه که منتظر ارتقاءهای بزرگ در بخش دوربین بودند، گزارش های تازه نشان می دهند که تنها دوربین فوق عریض (Ultra-Wide) با یک سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL JN3 بهبود یافته است. دوربین اصلی همچنان از سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 بهره می برد و سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی Sony IMX754 نیز بدون تغییر به جای مانده است. بعلاوه، ماژول تله فوتوی 5 برابری نیز همچنان از سنسور 50 مگاپیکسلی IMX854 استفاده می نماید.

هرچند این تغییرات به روزرسانی های بزرگی به نظر نمی رسند، طراحی تازه لنزها و بهبود عملکرد در عکاسی می تواند تجربه ای بهتر را برای کاربران فراهم کند.

صفحه نمایش و طراحی بدنه: بهبودهای ارگونومیکی

گلکسی S25 اولترا به صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X مجهز خواهد بود که نرخ تازه سازی بین 1 تا 120 هرتز را ارائه می دهد. این گوشی با بدنه ای تیتانیومی و شیشه مقاوم Corning عرضه خواهد شد که از طراحی براق و مقاومی بهره مند است. سامسونگ بعلاوه در کوشش است تا ارگونومی دستگاه را بهبود ببخشد؛ کاهش عرض و وزن گوشی از جمله تغییراتی است که برای راحتی بیشتر کاربران در نظر گرفته شده است.

این طراحی تازه که بر پایه مدل های قبلی شکل گرفته است، با لبه های گردتر و وزن کمتر همراه است که تجربه بهتری را برای کاربرانی که در پی دستگاهی سبک تر و راحت تر هستند، فراهم می نماید.

عملکرد و سخت افزار: قدرت بیشتر با تراشه Snapdragon 8 Gen 4

از نظر سخت افزاری، گلکسی S25 اولترا با تراشه تازه Snapdragon 8 Gen 4 عرضه می گردد که بهبودهای چشمگیری در عملکرد دستگاه به همراه دارد. این تراشه تازه تجربه ای روان تر و قدرتمندتر را در کارهای چندوظیفه ای و بازی های سنگین فراهم می نماید.

یکی از ویژگی های برجسته گلکسی S25 اولترا، بهبودهای نرم افزاری در بخش هوش مصنوعی است که به بهبود کیفیت عکس ها و فیلم ها یاری می نماید. با اینکه سخت افزار دوربین تغییر چندانی نکرده، اما استفاده از ویژگی های هوش مصنوعی می تواند پردازش تصویر را به شکلی بهینه تر انجام دهد.

چالش های طراحی یکسان

یکی از نکات قابل توجه درباره گوشی های هوشمند امروزی این است که بسیاری از آن ها از نظر ظاهری به هم شبیه شده اند. چه گوشی های تاشو و چه مدل های سنتی، همگی از طراحی های مشابهی برخوردارند. در حالی که گلکسی S24 اولترا با طراحی متمایز خود توانست توجه کاربران را جلب کند، گلکسی S25 اولترا با تغییراتی در طراحی و هم خوانی بیشتر با سایر مدل ها ممکن است آن حس متمایز بودن را از دست بدهد.

در مجموع، گلکسی S25 اولترا با طراحی تازه و بهبودهای ارگونومیکی، هرچند از نظر دوربین ارتقاء های بزرگی ندارد، همچنان یکی از قدرتمندترین گوشی های پرچمدار سال 2025 خواهد بود. این دستگاه با تراشه قوی Snapdragon 8 Gen 4 و ویژگی های هوش مصنوعی تازه، تجربه ای بهینه و روان را برای کاربران خود فراهم خواهد نمود. با وجود تغییرات محدود در دوربین و طراحی، این گوشی همچنان یکی از انتخاب های برتر در میان پرچمداران خواهد بود.

منبع

phonearenagsmarenaمنبع: یک پزشک
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2339

به "گلکسی S25 اولترا: کمتر اولترا، بیشتر S25! بهبودهای محدود در دوربین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S25 اولترا: کمتر اولترا، بیشتر S25! بهبودهای محدود در دوربین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید