15 غذای خوشمزه که در سفر به اروپا باید امتحان کنید!

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، زندگی امروز / غذاهای خوشمزه، لذت بخش و افسونگر اروپا یکی از دلایل محبوبیت و معروفیت این قاره هستند. هر کشور اروپایی ای غذای ملی خودش را دارد که به رنگ و بوی خاص آن کشور است. این غذاهای خوش طعم هم اکنون از سرشت سادهٔ خودشان به غذایی حرفه ای در سطح ملی تبدیل شده اند.

15 غذای خوشمزه که در سفر به اروپا باید امتحان کنید!

به گزارش زندگی امروز به نقل از کافه گردش، آشنایی با بهترین و خوشمزه ترین غذاهای اروپا

[ لیست کامل تور اروپا ]

شنیتسل (Wiener Schnitzel): غذای ملی اتریش وعده ای پرپیمان از خرده نان و گوشت گوساله است که با سالاد، سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی کبابی و سُس مخصوص سرو می شود.

[ صفحه تور اتریش ]

مول فریت (Moules-frites): غذای ملی بلژیک ترکیبی است از صدف های دریایی ماسل که با سیب زمینی سرخ کرده سرو می شود.

فریکادله (Frikadeller): این غذا همان کوفته قلقلی خودمان است که از گوشت گاو، گوساله و سبزیجات درست شده و با سس سفید، نان چاودار و کره سرو می شود.

پوتوفو (Pot au Feu): این خورش خوشمزه و سادهٔ فرانسوی از قدیم در زمستان ها پخته و سرو می شده است. مواد تشکیل دهندهٔ آن قطعات گوشت و سبزی هستند.

[ صفحه تور فرانسه ]

گویاش (Goulash): محبوب ترین غذای مجارستان این سوپ غلیظ است که از قطعات گوشت، سیب زمینی و سبزی درست می شود.

موساکا (Moussaka): غذای سنتی یونان که با بادمجان، پیاز و گوشت با سس بیشامل (سس سفید داراى شیر و آرد و خامه ) سرو می شود.

[ صفحه تور یونان ]

پیتزا: معروف ترین غذای ایتالیایی که در کشور خودش به بهترین شکل درست می شود. ناپل و سیسیلی بهترین جاها برای صرف پیتزا هستند.

[ صفحه تور ایتالیا ]

پائلیا (Paella): پائلیای اسپانیایی غذایی است خوش طعم که از برنج آرام پخته شده با گوشت، غذای دریایی و سبزیجات تهیه می شود.

[ صفحه تور اسپانیا ]

کُت بولر (Kottbuller): کوفته قلقلی سوئدی که از گوشت چرخ کرده درست شده و در این کشور طرفداران زیادی دارد. این غذا در بیشتر فروشگاه های زنجیره ای آیکیا موجود است.

سان دی رُست (Sunday Roast): غذای سنتی و خانوادگی بریتانیایی ها برای شام و ناهار. این غذا از گوشت گاو، سیب زمینی، هویج و پودینگ یورک شایر درست می شود.

[ صفحه تور انگلیس ]

سارماله (Sarmale): این غذای خوشمزهٔ رومانیایی از کلم، گوشت و برنج درست می شود و چیزی شبیه دلمه کلم پیچ خودمان است. سارماله در طول جشن ها و فستیوال ها و در زمان کریسمس و جشن عید پاک خورده می شود.

باکالیا (Bacalhau): این غذای پرتغالی خوش طعم از ماهی کاد نمک سود با زیتون و گوجه درست شده و با سبزیجات و ادویه های مختلف تزئین می شود.

[ صفحه تور پرتغال ]

بیگوس (Bigos): این غذای سنتی لهستانی که به نام خورش شکارچی هم شناخته می شود از گوشت و کلم شور درست می شود.

زاوِربراتِن (Sauerkraut): این غذای اعیانی آلمانی به صبر زیادی نیاز دارد. اول باید گوشت را در مایعی خاص برای 3 تا 4 روز بخوابانید و سپس با سبزیجات مختلف طبخ کنید.

[ صفحه تور آلمان ]

خورش ایرلندی (Irish Stew): گوشت گوسفند یا گاو، سبزی و گیاهان معطر راه رسیدن به این غذای معروف ایرلندی هستند. این غذا به وفور در طول و عرض این کشور پیدا می شود.

منبع: زندگی روز
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1773

به "15 غذای خوشمزه که در سفر به اروپا باید امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 غذای خوشمزه که در سفر به اروپا باید امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید