آموزش 10 ترفند تلگرام که به آن احتیاج دارید

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، شما برای استفاده حرفه ای از مسنجر تلگرام (Telegram)، باید با ترفند تلگرام آشنا باشید. کسانی که از تلگرام استفاده میکنند باید با این ترفندها آشنا باشند.

آموزش 10 ترفند تلگرام که به آن احتیاج دارید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

مسنجر تلگرام (Telegram) از قدرتمندترین، پرسرعت ترین و مطمئن ترین مسنجرهای کنونی در دنیاست که رقیب جدی برای وایبر، لاین و واتس اپ می باشد. امنیت این مسنجر به اندازه ای بالاست که شرکت سازنده آن به هر کس که تلگرام را هک کند، جایزه می دهد. در این مسنجر علاوه بر سرعت بالا، پیغام ها به صورت رمزنگاری شده ارسال می شوند تا حریم خصوصی کاربران محفوظ باشد.

پیش از مطالعه ادامه مقاله به این نکته دقت داشته باشید که برای استفاده از بعضی ترفندهای معرفی شده باید حتما از آخرین نسخه منتشرشده تلگرام بهره ببرید. بنابراین اگر از همچنان از نسخه های قدیمی تلگرام استفاده می کنید آن را آپدیت کنید تا علاوه بر امکان استفاده از ترفند تلگرام و ترفندهای مخفی معرفی شده از امکانات جدید تلگرام در کنار امنیت بیشتر آن بهره ببرید.

اگر با نحوه بروزرسانی تلگرام آشنایی کامل ندارید از مقاله : آموزش آپدیت تلگرام و معرفی امکانات تلگرام بهره ببرید.

1. ترفند مخفی کردن حالت آنلاین بودن شما:

برای این که حالت آخرین شرایط آنلاین بودن خود را مخفی کنید کافیست به قسمت Settings و سپس Privacy and Security رفته و روی گزینه Last Seen ضربه زده و سپس گزینه های Everybody (نمایش آنلاین بودن شما برای همه) یا My Contacts (نمایش آنلاین بودن شما برای مخاطبانتان) یا Nobody (مخفی کردن شرایط آنلاین بودن شما از همه) را انتخاب کنید.

همچنین می توانید از قسمت Never Share With کاربرانی را که می خواهید از شرایط شما با خبر نشوند را انتخاب کنید . (یعنی اگر شرایط آنلاین بودنتان برای همه فعال باشد می توانید به وسیله این قسمت شرایط خود را از دید بعضی مخاطبانتان پنهان کنید هرچند که این مورد را چندان توصیه نمی کنم و بهترین گزینه برای مخفی شدن از نظر من همان Nobody است).

2. ترفند حذف کامل اکانت و فعالیت های قبلی شما در تلگرام

اگر به هر دلیل قصد دارید اکانت تلگرامی خود را حذف کنید کافی است ابتدا به آدرس https://my.telegram.org/deactivate بروید و شماره موبایل خود را وارد کنید و روی Next کلیک کنید. در همین لحظه پیغامی به اکانت تلگرام شما فرستاده می گردد که حاوی یک کلمه عبور است.

اکنون کافی است کلمه عبور دریافتی را در قسمت Passwords وارد کنید و روی Sign In کلیک کنید. اکنون به صفحه ای منتقل می شوید که در آن علت حذف اکانت تلگرام از شما پرسیده می گردد.

کافی است در بخش ?Why are you leaving عبارت I dont use Telegram sometimes (یا هر چیز دیگری) را تایپ کنید و روی گزینه Done کلیک کنید. حالا برای اطمنیان سوالی از شما پرسیده می گردد که باید گزینه Yes ,delete my account را انتخاب کنید. اکنون اکانت و سابقه فعالیت شما در تلگرام کاملا پاک می گردد.

اگر برای حذف اکانت خود به مشکل برخوردید، مقاله : آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام را مطالعه کنید.

3. ترفند تغییر شماره تلفن در تلگرام

یکی دیگر از ترفند تلگرام جالب تلگرام قابلیت تغییر شماره تلفنی است که با آن در تلگرام ثبت نام نموده اید. ممکن است بعد از مدتی کار با تلگرام مایل نباشید با تلفنی که ابتدا ثبت نام نموده اید در آن فعالیت کنید یا مثلا قصد واگذاری یا فروش خط تلفن تان را دارید یا سیم کارت جدید دیگری خریداری نموده اید و مایلید با آن شماره در تلگرام فعالیت کنید. تلگرام برای چنین مواقعی تنظیم کوچکی دارد که با آن می توانید طی چند مرحله کوتاه شماره ثبت شده در اکانت تلگرامی خود را تغییر دهید و تمام اطلاعات اکانت تلگرام خود را از قبیل چت ها، عکس ها و فیلم ها به شماره جدید انتقال دهید.

توجه کنید که با تغییر شماره تلفن در تلگرام، شماره قبلی شما به طور کلی از تلگرام حذف می گردد. همچنین مخاطبین شما از شماره جدیدتان نیز باخبر می شوند و می توانند شماره تان را ببینند.

برای تغییر شماره تلفن در تلگرام، ابتدا تلگرام را باز کنید و وارد Settings شوید.

- در صفحه ای که ملاحظه می کنید، شماره تلفن شما معین است که باید آن را لمس کنید.

- حالا روی Change Number کلیک کنید.

- در صفحه ای که مشاهده می کنید باید شماره جدید را وارد کنید و سپس کد فعالسازی ای را که تلگرام به شماره جدیدتان فرستاده وارد نمایید.

- ملاحظه می کنید که تلگرام شما روی شماره جدید به همراه تمام محتویات آن انتقال می یابد.

4. ترفند جلوگیری از اضافه شدن ناخواسته به گروه ها

از اینکه مدام آشنا و غریبه شما را در کانال ها و گروه های مختلف اضافه می نمایند در عذابید؟

برای حل این مشکل راهکار ساده ای وجود دارد.

ابتدا در بخش Settings گزینه Privacy and Security را لمس کنید. در اینجا بخش Groups اضافه شده است، آن را انتخاب کنید. ابن بخش به طور پیش فرض روی Everybody تنظیم شده است که می توانید آن را روی My Contacts تنظیم کنید تا فقط دوستان شما قادر به اضافه کردن شما به گروه های تلگرامی باشند.

همچنین در بخش پایین اگر تعدادی از دوستان و افراد لیست هنوز بدون اجازه، شما را به گروه های تلگرام اضافه می نمایند می توانید لیست استثنای Never Allow تعریف کنید تا آنها هرگز نتوانند شما را ناخواسته به گروه ها و کانال ها اضافه نمایند.

در صورتی که بخش بالا روی My Contacts باشد، با لمس Add User بخش Never Allow می توانید شخص موردنظر را از لیست انتخاب کنید.

5. ترفند اضافه کردن متن به تصویر GIF

اگر دقت نموده باشید در حالت معمول نمی توان برای تصاویر متحرک GIF همانند تصاویر معمول زیرنویس (Caption) تایپ کرد. اما یک ترفند بسیار ساده برای اضافه کردن شرح و زیرنویس به تصاویر GIF وجود دارد: کافی است بعد از ارسال تصویر GIF گزینه Edit را انتخاب کنید و متن دلخواه خود را تایپ کنید.

6. ترفند مخفی سازی آخرین بازدیدها برای مخاطبانتان

ترفند تلگرام توانایی پنهان سازی آخرین فعالیت ها در تلگرام بسیار شبیه واتس اپ تعریف شده، اما در تلگرام علاوه بر آن ویژگی های دیگری نیز وجود دارد. مثلا می توانید این ویژگی را صرفا برای یک مخاطب خاص در نظر نگیرید و به عبارت دیگر آن کاربر خاص استثنا می گردد و امکان مشاهده ساعت آنلاین بودن شما را پیدا می نماید (یا برعکس، این امکان را پیدا نمی نماید. درواقع این بستگی به انتخاب شما دارد). با غیرفعال کردن این بخش کاربران به صورت تقریبی از شرایط آخرین فعالیت شما مطلع می شوند و نمی توانند زمان دقیق آنلاین بودنتان را بفهمند؛ مثلا با عباراتی همچون اخیرا مشاهده شده یا هفته گذشته دیده شده و… از شرایط آنلاین شدن شما مطلع می شوند.

برای فعال سازی این ویژگی جهت زیر را دنبال کنید:

Settings > Privacy and Security > Last Seen

در این بخش قادرید زمان مشاهدات اخیر خود را برای همه معین کنید (Everybody) و سپس از بخش add exceptions کاربرانی را انتخاب کنید که می خواهید امکان مشاهده فعالیت اخیر شما را نداشته باشند. اگر هیچ کس یا Nobody را انتخاب کنید هیچ کس اجازه نمی یابد آخرین ساعات بازدید شما را ببیند. به طور مشابه، اگر add exceptions یوزری را اضافه کنید، آن فرد توانایی اطلاع از آخرین بازدیدهای شما را خواهد یافت. گزینه Contacts نیز فقط مخاطبان را هدف قرار می دهد و بقیه افراد عادی قادر به دیدن ساعات آنلاین بودن شما در تلگرام نخواهند بود.

7. ترفند غیر فعال کردن دانلود اتوماتیک عکس، فایل و فایل صوتی

دانلود اتوماتیک فایل یا عکس پیش فرض در تلگرام فعال میباشد و این باعث می گردد حجم و ترافیک اینترنت شما بی دلیل مصرف گردد.برای غیرفعال نمودن این ویژگی ابتدا منوی تلگرام را باز کنید و گزینه setting را انتخاب نمایید.سپس در تب Automatic media download تیک مربوط به تمام موارد را بردارید.(هر چند می توانید این قسمت را به دلخواه سفارسی نمایید مثلا عکس ها اتوماتیک دانلود شوند و…)

8. ترفند پاک کردن استیکر از تلگرام

اعضا کاربرانی بودند که مشکل آنها حذف استیکر از لیست استیکر ها بوده است زیرا در تلگرام تعداد محدودی استیکر میتوانید به لیست خود اضافه کنید و وقتی بیش از آن استیکر به لیست اضافه کنید آنها برای استفاده در لیست شما قرار نمیگیرند.برای این منظور ابتدا منوی تلگرام را باز کنید و گزینه setting را انتخاب نمایید.وارد زیر منوی Stickers شوید.در این قسمت پکیج های استیکر را مشاهده می نمایید.بر روی پکیچ مورد نظر رفته و سپس منوی سه نقطه گوشه راست و بالا را باز نموده و گزینه Remove را انتخاب نمایید.

9. ترفند حذف مخاطب یا Contact

تلگرام یک لیست مخاطبان مخفی و سرورمحور دارد؛ یعنی اگر در هر دستگاهی که قبلا حساب خود را فعال نموده اید مخاطبینی ذخیره نموده باشید، در دیگر دستگاه های متصل به حساب تلگرامتان نیز ذخیره می شوند، حتی اگر دستگاه شما تازه و بدون مخاطب قبلی باشد!

این موضوع هم یک مزیت و هم یک ضعف عظیم محسوب می گردد. ضعف عظیم آن ناتوانی در حذف از سرور تلگرام است که با استفاده از ترفند زیر این مشکل از بین می رود.

برای پاک کردن مخاطب موردنظر تصویر مخاطب را در صفحه چت با او لمس کنید. سپس هنگامی که اطلاعات شخصی مخاطب باز شد، روی علامت سه نقطه در بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید و سپس Delete را بزنید تا مخاطب برای همواره از لیست دوستان شما حذف گردد.

10. ترفند گذاشتن رمز و پسورد برای تلگرام

این ویژگی که باعث می گردد کسی جز شما نتواند وارد برنامه گردد در چند مرحله ساده انجام می گردد. ابتدا منوی تلگرام را باز کنید و گزینه setting را انتخاب نمایید.وارد زیر منوی privacy and security شده و سپس گزینه Passcode Lock را انتخاب نمایید.در این قسمت ضمن گذاشتن رمز بر روی برنامه می توانید معین کنید که در چه مدت زمانی رمز بر روی برنامه فعال گردد (Auto Lock) یا این که آن را به طور دستی فعال کنید.

در کل در کنار همه قابلیت های مفید تلگرام و ترفند تلگرام، امکاناتی در آن وجود دارد که یا آنقدر پیش پاافتاده است که کسی توجهی به کاربردشان نمی نماید یا آن طور که باید و شاید، کاربران این اپلیکیشن از آنها مطلع نشده اند. امکانات دیگری هم هستند که لابه لای امکانات مهم تری مثل راه اندازی سرویس کانال گم یا مخفی شده اند، تا جایی که بسیاری از کاربران از آنها بی خبرند و ما سعی کردیم که در مقاله بالا بهترین ترفندها را ذکر کنیم.

گردآوری : مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1287

به "آموزش 10 ترفند تلگرام که به آن احتیاج دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش 10 ترفند تلگرام که به آن احتیاج دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید