آیا صفحه نمایش لپ تاپ به گلس احتیاج دارد؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، لپ تاپ برای بسیاری از مردم گران ترین ابزار الکترونیکی محسوب می گردد که بعضی نیز از آن به عنوان ابزار اصلی کار خود استفاده می نمایند. به این ترتیب بیشتر افراد می خواهند که از لپ تاپ های خود به برترین شکل ممکن مراقبت نمایند. یکی از کالاهای مهم برای مراقبت از نمایشگر، گلس صفحه نمایش لپ تاپ است.

آیا صفحه نمایش لپ تاپ به گلس احتیاج دارد؟

این محصول احتمال آسیب تماشا صفحه نمایش دستگاه شما را کاهش می دهد. بعلاوه گلس علاوه بر محافظت از لپ تاپ شما کاربردهای مهم دیگری نیز دارد که در ادامه بعضی از آن ها را آنالیز خواهیم کرد. پیش از ورود به بحث، اگر درگیر انتخاب و خرید یک لپ تاپ تازه هستید، می توانید از دکمه زیر برای خرید یک لپ تاپ خوب با بهترین قیمت ممکن یاری بگیرید.

آیا محافظ صفحه نمایش لپ تاپ ارزش خرید دارد؟

همه ما می دانیم که قیمت لپ تاپ ها در ایران و حتی دنیا در حال افزایش است و باید در پی راهی برای افزایش عمر قطعات آن ها باشیم. قیمت محافظ های صفحه نمایش لپ تاپ کاملا فرق دارد و نمی توان یک قیمت دقیق برای آن ها در نظر گرفت. با این وجود قطعا قیمت آن ها از یک صفحه نمایش تازه پایین تر خواهد بود. بعضی از افراد فکر می نمایند که گلس ها فقط برای تبلت و موبایل مناسب هستند و برای لپ تاپ ها هیچ کاربردی ندارند؛ اما ما در این بخش 4 کاربرد مهم از گلس صفحه نمایش لپ تاپ را برای شما آنالیز خواهیم کرد.

1) محافظت در برابر آسیب های احتمالی

صفحه نمایش لپ تاپ های ما همواره در معرض آسیب هستند. از آن جایی که این دستگاه ها قابل حمل هستند، ریسک آسیب تماشا آن ها بسیار بالاست و مانند یک شیشه احتمالا شکستن دارند. پس استفاده از یک گلس خوب که در برابر خط و خش های احتمالی و شکستن مقاومت بالایی نشان دهد، برای لپ تاپ ما بسیار پراهمیت است.

2) حذف لکه ها و اثر انگشت

بسیاری از لپ تاپ ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند و این بدان معناست که صفحه نمایش لکه ها و اثر انگشت را واضح تر نشان می دهد و زودتر کثیف می گردد. از طرف دیگر بسیاری از کاربران لپ تاپ های غیر لمسی نیز برای باز و بسته کردن دستگاه خود، انگشتان را روی صفحه دستگاه قرار می دهند. بعلاوه به صورت معمول گرد و غبار زیادی روی دستگاه ما می نشیند که ما نمی توانیم به راحتی و بدون وجود گلس ها، صفحه نمایش را تمیز کنیم. پس تنها راه حل برای ما در شرایط فعلی استفاده از گلس صفحه نمایش لپ تاپ است.

3) حفاظت از حریم خصوصی و شخصی

استفاده از گلس مخصوص حریم خصوصی و شخصی برای کسانی که از لپ تاپ خود در مکان های عمومی استفاده می نمایند، یک امر لازم است. احتمالا برای شما هم پیش آمده که در یک مکان عمومی در حال استفاده از دستگاه های الکترونیکی خود باشید و افراد مختلف نیز در حال نگاه کردن به شما باشند. گلس حریم شخصی (مخصوص لپ تاپ) به شکلی طراحی شده که فقط با زاویه مستقیم بتوانید به آن نگاه کنید و افراد از زوایای دیگر نتوانند صفحه نمایش دستگاه شما را مشاهده نمایند و در واقع فقط آن را سیاه ببینند.

4) جلوگیری از خستگی چشم

احتمالا می دانید که بیشتر وسایل الکترونیکی یک نور آبی از خود ساطع می نمایند که می تواند چرخه خواب شما را مختل کند و باعث خستگی زیاد چشم شما بگردد. اگر ساعت های زیادی را روی لپ تاپ خود زمان می گذرانید، داشتن محافظ لپ تاپ که نور آبی را جذب کند به شما یاری می نماید تا چشمان سالم تری داشته باشید.

محققان آمریکایی بر این باورند که همه افراد پس از هر 20 دقیقه استفاده از لوازم الکترونیکی باید حداقل 20 ثانیه به یک جسم در فاصله دور نگاه نمایند. این کار باعث می گردد تا چشم شما کمتر خسته و حتی دیرتر ضعیف بگردد.

نکته: علاوه بر نکات قبل شما باید همواره حداقل 25 اینچ از صفحه کامپیوتر خود دورتر بنشینید و ارتفاع صفحه را به شکلی تنظیم کنید که بتوانید با گردنی صاف به آن نگاه کنید.

آیا استفاده از گلس صفحه نمایش لپ تاپ واقعا برای ما تاثیرگذار است؟

محافظ صفحه نمایش لپ تاپ به طور موثری از صفحه نمایش شما در برابر خط و خش، لکه، گرد و غبار و کثیفی محافظت می نماید. حال این که چقدر خوب کار می نماید، به نوع و برند آن وابسته است. محافظ های صفحه نمایش می توانند از پلاستیک یا شیشه سکوریت ساخته شوند. محافظ های ساخته شده با شیشه سکوریت محافظت بهتری را برای دستگاه شما ارائه می دهند و به همین منظور قیمت بالاتری نیز دارند. محافظ صفحه نمایش شیشه ای بر کیفیت تصویر صفحه لپ تاپ شما اصلا تأثیر نمی گذارد و کیفیت را مثل گذشته برای شما حفظ می نماید.

با این حال محافظ های پلاستیکی مقرون به صرفه تر صفحه نمایش ممکن است با گذشت زمان تخریب شوند و رنگ زردی به خود بگیرند که تا حدودی تصاویر لپ تاپ شما را محو می نماید. البته دقت داشته باشید که قیمت پایین آن ها باعث می گردد که در صورت احتیاج به راحتی بتوانید آن ها را پس از گذشت چند ماه تعویض کنید.

یکی از نکات مهم برای افرادی که لپ تاپ لمسی دارند، عدم کاهش سرعت کار با دستگاه است. اگر واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم، گلس های پلاستیکی و شیشه ای هیچ تاثیری روی سرعت کار به صفحه های لمسی ندارند. مثال شاخص آن ها نیز گوشی های موبایل ما هستند که با گلس های مختلف می توانیم از آن ها استفاده کنیم. پس این باور که گلس صفحه نمایش لپ تاپ لمسی باعث کاهش سرعت کار با لپ تاپ ما می گردد، کاملا اشتباه است.

5 محافظ صفحه نمایش برتر برای لپ تاپ ها

اگر تا این بخش از مطلب قانع شده اید که هر لپ تاپی با هر قابلیتی به یک گلس محافظ صفحه نمایش احتیاج دارد، بهتر است که ادامه مطلب را نیز مطالعه کنید. در این بخش قصد داریم که 5 گلس برتر برای لپ تاپ های مختلف را از فروشگاه خبرنگاران به شما معرفی کنیم تا با خیالی راحت و بدون هیچ دردسری کالای مورد نظر خود را خریداری نمایید و درب منزل تحویل بگیرید. پنج محافظ صفحه نمایش برتر برای لپ تاپ ها در بازار عبارتند از:

1) محافظ صفحه نمایش مدل Screen Guard مناسب برای لپ تاپ 15.6 اینچ

اگر شما هم صاحب یک لپ تاپ 15.6 اینچی و در پی یکی از بهترین گلس های بازار هستید، قطعا این کالا مناسب شماست. از مزایای این کالا می توان به مواردی همانند وضوح و شفافیت بالا، حفظ کیفیت تصاویر، قابلیت نظافت راحت، مقاومت در برابر قطرات آب و عرق اشاره نمود. این کالا پرفروش ترین گلس لپ تاپ موجود در فروشگاه خبرنگارانست که بسیاری از کاربران از آن رضایت کامل دارند. از طرف دیگر قیمت پایین آن باعث شده که افراد در صورت احتیاج بتوانند به راحتی پس از گذشت مدتی به سراغ تعویض آن بروند و در واقع خیال مشتری از همه چیز راحت باشد.

محافظ صفحه نمایش مدل Screen Guard مناسب برای لپ تاپ 15.6 اینچ

54,000 تومان

مشاهده و خرید

2) محافظ صفحه نمایش مدل ROLEVEL مناسب برای لپ تاپ 14.1 اینچ

برای کاربران لپ تاپ های اپل که اصولا دستگاه های گران قیمتی نیز دارند، گلس صفحه نمایش لپ تاپ جزو ملزومات استفاده از دستگاه است. برخلاف مابقی کالاهای جانبی دستگاه های اپل، قیمت این کالا بسیار خوب و البته پایین است. نظرات کاربران نشان می دهد که این کالا امتحان خود را پس داده و جنس خوبی نیز دارد. این محافظ صفحه نمایش لپ تاپ و مانیتور دارای وضوح و شفافیت بالا و حفظ کیفیت تصاویر و قابلیت نظافت راحت و مقاوم در برابر قطرات آب است. بعلاوه برای انواع لپ تاپ و مانیتور 14.1 اینچی کاملا قابل استفاده خواهد بود.

محافظ صفحه نمایش مدل ROLEVEL مناسب برای لپ تاپ 14.1 اینچ

20 %

60,000

48,000 تومان

مشاهده و خرید

3) برچسب محافظ صفحه نمایش مدل Anti Scratch Screen Protector

اگر لپ تاپ شما بین 13 تا 15 اینچ است، این گلس برای دستگاه شما قابل استفاده خواهد بود. میزان اصلی این کالا 15.6 اینچ است ولی قابل برش به میزان های کوچک تر نیز خواهد بود. این برچسب از جنس شیشه است و برای محافظت و زیبایی صفحه نمایش دستگاه شما مورد استفاده قرار می گیرد. گلس Anti Scratch Screen Protector به منظور جلوگیری از خط و خش افتادن، ساییده شدن و کثیف شدن لپ تاپ و مانیتور شما طراحی شده و قابل استفاده در کلیه وسایلی که دارای صفحه نمایش هستند، می باشد. بعلاوه از انعکاس تصویر و نور شدید محیط اطراف شما جلوگیری می نماید.

برچسب محافظ صفحه نمایش مدل Anti Scratch Screen Protector

48,000 تومان

مشاهده و خرید

4) محافظ صفحه نمایش و پشت لپ تاپ مدل TO-501 مناسب برای لپ تاپ 15.6 اینچ به همراه محافظ کیبورد و ماوس پد

اگر شما هم در پی این هستید که با یک تیر چند نشان بزنید، به سراغ خرید این کالا بروید. همان طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید، با خرید این کالا در واقع 5 کالا تحویل می گیرد. از طرف دیگر قیمت پایین این مجموعه باعث افت کیفیت محصولات آن نشده است. نظرات کاربران پس از خرید این مجموعه کالا در خبرنگاران نشان می دهد که با یک پک کالایی بی نظیر روبه رو هستیم. این مجموعه کالا شامل موارد زیر است:

  • محافظ کیبورد
  • محافظ پشت لپ تاپ برای لپ تاپ 15.6 اینچی
  • محافظ صفحه نمایش برای لپ تاپ 15.6 اینچی
  • محافظ اطراف تاچ پد
  • یک عدد ماوس پد

محافظ صفحه نمایش و پشت لپ تاپ مدل TO-501 مناسب برای لپ تاپ 15.6 اینچ به همراه محافظ کیبورد و ماوس پد

100,000 تومان

مشاهده و خرید

5) محافظ صفحه نمایش لپ تاپ مدل Universal مناسب برای لپ تاپ 19 اینچ

لپ تاپ های 19 اینچی با وجود تعداد پایین در بازار، اما باز هم بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. این گلس مناسب برای لپ تاپ های 17 تا 19 اینچی است. با توجه به سایز بزرگ این کالا و خاص بودن آن، قیمت این گلس کمی بالاتر از موارد دیگر است. از طرفی کاربرانی که به سراغ خرید این کالا رفته اند از کیفیت بالای آن به عنوان یک نکته مثبت یاد نموده اند. این کالا کاملا شفاف است و در حال حاضر نسخه مات آن در فروشگاه موجود نیست. بعلاوه کار کردن با قلم (روی دستگاه هایی که این امکان را دارند) با وجود گلس Universal کاملا ساده و آسان خواهد بود. اگر دوست دارید که این کالا را مشاهده و یا خریداری نمایید، می توانید از دکمه زیر یاری بگیرید.

محافظ صفحه نمایش لپ تاپ مدل Universal مناسب برای لپ تاپ 19 اینچ

مشاهده کالا

جمع بندی

در این مطلب کوشش کردیم تا با آنالیز موارد مختلف و ارائه دلایل منطقی شما را قانع کنیم که هر لپ تاپی به یک گلس محافظ صفحه نمایش احتیاج دارد. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی ما باید از کالاهای تازه که برای بهبود و راحتی زندگی انسان ها ساخته می شوند، در راه درست استفاده کنیم. گلس صفحه نمایش لپ تاپ نیز جزو مواردی است که مثل گلس گوشی موبایل همگی ما باید از آن استفاده کنیم. آیا شما مورد دیگری را می شناسید که بتوانیم به 5 مورد بالا اضافه کنیم؟ بعلاوه می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 بهمن 1401 بروزرسانی: 16 بهمن 1401 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 2206

به "آیا صفحه نمایش لپ تاپ به گلس احتیاج دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا صفحه نمایش لپ تاپ به گلس احتیاج دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید