افزایش نسبی دمای هوای استان تهران، کاهش کیفیت هوای مرکز طی امروز

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، فرایند افزایش نسبی دما در استان تهران و کاهش کیفیت هوای مرکز طی امروز (10 شهریور) و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس دور از انتظار نیست.

افزایش نسبی دمای هوای استان تهران، کاهش کیفیت هوای مرکز طی امروز

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شرایط جوی استان تهران طی چهار روز آینده، آسمانی صاف تا نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می گردد بعلاوه فرایند تدریجی افزایش نسبی دما طی امروز (10 شهریورماه) مورد انتظار است.

بنابر پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در صبح امروز (10 شهریورماه) کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده ها طی ساعات گذشته است.

طی روز با کاهش تندی باد و پایداری نسبی جو پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد بعلاوه با حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پیش بینی می گردد. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی باعث تجمع آلاینده ها می گردد و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود، هرچند با افزایش تندی باد در ساعات پایانی شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده ها و بهبود کیفیت هوا برقرار خواهد شد.

افزایش تندی باد تا صبح فردا (11 شهریور ماه) تا حدودی از تجمع آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود، بااین حال با افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد کاهش خواهد یافت. عدم وزش باد مؤثر طی روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری می نماید، علاوه براین افزایش دما و شرایط مناسب برای فراوری و افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها را در پی خواهد داشت.

با تداوم این شرایط جوی تا شامگاه فردا (11 شهریور ماه) همراه با ترافیک شامگاهی پیش بینی می گردد که کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگاران، آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته دی اکسید نیتروژن با میانگین 91 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 80 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1777

به "افزایش نسبی دمای هوای استان تهران، کاهش کیفیت هوای مرکز طی امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نسبی دمای هوای استان تهران، کاهش کیفیت هوای مرکز طی امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید