ایندپندنت: ترامپ درصدد شکستن رکورد اعدام فدرال در آمریکا

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، طبق گزارش روزنامه انگلیسی، دولت دونالد ترامپ قبل از روی کار آمدن جو بایدن در نظر دارد که میزان بیشتری از اعدام فدرال در آمریکا را انجام دهد و رکورد اعدام فدرال در این کشور را بشکند.

ایندپندنت: ترامپ درصدد شکستن رکورد اعدام فدرال در آمریکا

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، همزمان با تشدید بحران انتخاباتی در آمریکا بر سر اینکه چه کسی پیروز این رقابت و رئیس جمهور آینده آمریکا شده است، یک رسانه انگلیسی درباره تقلای دولت دونالد ترامپ برای رکوردشکنی میزان اعدام فدرال در آمریکا ابراز نگرانی کرد.

ایندپندنت در گزارشی ضمن تاکید بر شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: ترامپ در آستانه این است که بیشتر از هر رئیس جمهور دیگری، به اعدام (فدرال) زندانیان دست بزند و تا قبل از آغاز ریاست جمهوری بایدن تعداد بیشتری را اعدام کند.

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، ترامپ در حال تبدیل شدن به تنها رئیس جمهوری در تاریخ است که در دوره انتقال قدرت درصدد انجام اعدام های فدرال در آمریکا است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تابستان سال گذشته اعلام کرد قصد دارد اجرای حکم اعدام فدرال را از سر بگیرد.

ایندپندنت گزارش داد: دولت او (ترامپ) در سال جاری تا کنون هفت نفر را اعدام کرده و احتمال می رود که تا قبل از کریسمس، سه تن دیگر را نیز اعدام کند. این بدان معناست که او طی یک سال، بیشتر از هر رئیس جمهور دیگر افراد را به کام مرگ فرستاده است.

رابرت دانهام مدیر اجرایی مرکز اطلاعات درباره مجازات مرگ در مصاحبه با نیوزویک اعلام کرد، ترامپ از رویه مرسوم فدرال بیش از یک قرن درباره اعدام عدول کرده است.

وی اضافه کرد: هیچ کس تا کنون تلاش نکرده به این میزان در سطح فدرال به اعدام کردن افراد مبادرت کند. هیچ کسی در تاریخ معاصر آمریکا تلاش نکرده است که در یک مدت کوتاه این همه اعدام انجام دهد.

طبق گزارش ایندپندنت، مجازات اعدام فدرال در آمریکا برای همه 50 ایالت و اراضی آمریکا جاری است، اما به ندرت از اعدام فدرال استفاده شده است. هم اکنون در 28 ایالت آمریکا، حکم اعدام جریان دارد.

این رسانه غربی خبر داد، جورج بوش پسر دیگر رئیس جمهور آمریکا بوده که از سال 1988 دستور اعدام فدرال را صادر کرد، اما ترامپ از منظر تعداد اعدام ها از او سبقت گرفته است.

در دولت ترامپ، در تاریخ 26 آگوست (5 شهریور) دستور اجرای حکم اعدام فدرال یک بومی آمریکایی صادر و وی اعدام شد.

قرار است هشتم دسامبر (18 آذر) لیسا مونتگومری مشمول حکم اعدام فدرال شود. در صورت اجرای این حکم، وی به اولین زنی در آمریکا تبدیل می شود که از سال 1953 با حکم اعدام فدرال جانش گرفته می شود.

یک دادگاه در سال 2007 مونتگومری را به دلیل قتل یک زن باردار در سال 2004 به اعدام محکوم کرد؛ این در حالی است که وکلایش معتقدند او هنگام قتل دچار اختلال هذیان (از نشانه های جنون و روان پریشی) بوده است.

دولت فدرال آمریکا همچنین در نظر دارد دهم دسامبر (20 آذر) برندون برنارد را به جرم قتل یک زوج اهل تگزاس در سال 1999 اعدام کند. گفته می شود که برنارد در زمان ارتکاب به این قتل، 18 ساله بود.

ایندپندنت گزارش داد: سال 1952 آخرین باری که دولت آمریکا یک فرد را که در زمان انجام جرم 18 ساله (یا کمتر) داشت، اعدام کرد.

طبق این گزارش، سومین شخصی که احتمال دارد در دوره انتقالی قدرت از بایدن به ترامپ مشمول صدور حکم اعدام فدرال شود، اورلاندو هال باشد؛ مرد سیاه پوستی که در سال 1994 توسط اعضای یک هیات منصفه که همه آن ها سفید پوست بودند، در اتهام ربایش، تجاوز و زنده به گور کردن یک دختر 16 ساله مجرم شناخته و به اعدام محکوم شد.

در انتهای گزارش ایندپندنت آمده است: آقای بایدن وعده داده است که حکم اعدام را در سطح فدرال از بین بردارد و تلاش کند ایالت ها را هم به حذف این حکم مجاب کند.

بیست و چهارم تیرماه سال جاری بود که بعد از گذشت 17 سال نخستین اعدام فدرال در آمریکا صورت گرفت و فردی که محکوم به قتل بود، اعدام شد.

آخرین مجازات اعدام در سطح فدرال در سال 2003 رخ داد. ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا مردادماه 1398 دستور داد اجرای مجازات اعدام های فدرال از سر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1315

به "ایندپندنت: ترامپ درصدد شکستن رکورد اعدام فدرال در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایندپندنت: ترامپ درصدد شکستن رکورد اعدام فدرال در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید