بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی از سر گرفته شد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: همزمان با اولین روز از دهه فجر و شروع چهل سالگی انقلاب اسلامی خبر خوش بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی را به این جامعه زحمتکش اعلام می کنیم.

بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی از سر گرفته شد

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین مطالبات صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی بیمه بوده است، گفت: از سال 90 که بیمه هنرمندان به دلایل مختلف با مسائل زیادی روبرو و بعد متوقف شد، یکی از اصلی ترین نیازهای این قشر که در هر مراسم و دیداری با مسئولان مطرح می شد، بیمه بود.

او توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی با توجه به اهمیت این موضوع و دغدغه ای که هنرمندان دارند، از سال 97 مدل پیگیری بیمه را تغییر داد و با دستور کار جدید کوشش کردیم تا این موضوع را به نتیجه برسانیم، در مرحله اول تفاهم نامه ای با صندوق توسعه روستایی و عشایری برای بیمه هنرمندان و صنعتگران روستایی منعقد شد، با امضای این تفاهم نامه تاکنون بسیاری از هنرمندان روستایی با مراجعه به مراکز بیمه توانستند از این امکان استفاده نمایند.

محمودیان با اشاره به اینکه پیگیری بیمه هنرمندان و صنعتگران شهری نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: براساس جلسات متعددی که معاونت صنایع دستی با معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه داشت در خصوص اهمیت صنایع دستی در کشور، اشتغالزایی، ارزآوری و کارآفرینی این حوزه بحث و گفتگو شد، ما کوشش کردیم ابعاد مهم صنایع دستی کشور را تشریح کنیم و همزمان با این جلسات از معاونت وقت این حوزه دعوت کردیم از کارگاههای صنایع دستی بازدید داشته باشند.

معاون صنایع دستی یادآور شد: معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از کارگاههای صنایع دستی لالجین بازدید داشتند و بر اهمیت و زوایای مختلف این حوزه واقف شدند، پس از پیگیری ها دو گزارش از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی و معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه تهیه و به معاونت برنامه ریزی این سازمان ارسال شد و طی جلسات و پیگیری های متعددی که در این معاونت انجام شد، تخصیص لازم برای این حوزه گرفته شد.

محمودیان افزود: پس از اینکه تخصیص لازم گرفته شد، تامین منابع اقتصادی این مهم به خزانه داری کل کشور ابلاغ و اعتبار مورد نظر برای پرداخت به سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد.

او اضافه نمود: این جلسات در حالی بود که ما جلسات متعددی را همزمان با سازمان تامین اجتماعی داشتیم، پس از اینکه توانستیم تخصیص را بگیریم، بلافاصله در نامه ای از 31 استان خواستیم تا اولویت های بیمه ای خود را تهیه نمایند، اولویت های بیمه ای استانها تهیه شد و لیست ها به ستادی که به همین منظور در معاونت صنایع دستی تشکیل شده بود آمد، دراین ستاد پالایش و بازبینی لیست ها انجام شد و در نهایت لیست نهایی به وزارت کار ارسال شد تا در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: خوشبختانه ما با پیگیری های بسیار زیاد توانستیم شاهد این موفقیت باشیم و به دستور ریاست سازمان میراث فرهنگی امروز همزمان با اولین روز از دهه فجر و در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی این خبر خوش را به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی بدهیم.

محمودیان افزود: با توجه به تصویب قانون حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در سال 96، که یک قانون طلایی برای این حوزه است، مصادیق صنایع دستی و بیمه واجدان شرایط ذکر شده است، در ادامه این جهت و با توجه به نص صریح قانون امیدواریم دستگاه ها و ارگانهای مرتبط منابع اقتصادی لازم را برای بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در اختیار قرار دهند.

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 142

به "بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید