تعداد شتاب دهنده های کشور از 50 واحد عبور کرد

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، رئیس مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی گفت: تعداد شتاب دهنده های دارای تاییدیه در سال قبل به 55 واحد افزایش یافت. پیش بینی می گردد این تعداد در امسال رشد تصاعدی داشته باشد.

تعداد شتاب دهنده های کشور از 50 واحد عبور کرد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی با اشاره به رشد کمی و کیفی تعداد شتاب دهنده ها، در بازه زمانی 12 ماهه اخیر اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی شتابدهنده ها پیش نیازی اساسی در راستا افزایش کمی و پویایی استارتاپ ها و کسب و کارهای جدید است. بر این اساس این مرکز سعی دارد تا موانع رشد شتابدهنده ها مرتفع گردد.

رئیس مرکزشتاب دهی نوآوری در ادامه اضافه نمود: تعداد شتابدهنده های دارای تاییدیه در سال 1398 به 55 واحد افزایش یافت و امیدوار هستیم این رقم در امسال با رشد بیشتری همراه باشد.

وی اعلام کرد: از جنبه کیفی مرکزشتابدهی نوآوری، یک برنامه منسجم برای ارزیابی مستمر شتاب دهنده های فعال در دست اجرا دارد که به صورت دوره ای و در خاتمه هر فصل مورد ارزیابی قرار می گیرند که در آن تطبیق اقدامات و عملکرد شتاب دهنده ها با برنامه های مصوب ایشان مورد آنالیز قرار می گیرد.

رئیس مرکز شتاب دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بسته حمایتی تدوین شده جهت حمایت از فعالیت این مرکز، اشاره نمود و گفت: این حمایت ها به وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بصورت تسهیلات و یا حمایت های بلاعوض است، بسته حمایت اقتصادی در دو بخش تعریف شده است، یک سرفصل حمایت اقتصادی شامل تسهیلاتی می گردد که در قالب تامین هزینه رهن فضای کاری و به صورت قرض الحسنه به آنها پرداخت می گردد.

عظیمیان در ادامه گفت: همچنین به ازای استارتاپ های پیروز خروجی از شتابدهنده، مبالغ بلاعوضی نیز به شتاب دهنده های عضو مرکز تخصیص می یابد که مبلغ مذکور حداکثر برای 20 استارتاپ پیروز خروجی پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 987

به "تعداد شتاب دهنده های کشور از 50 واحد عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد شتاب دهنده های کشور از 50 واحد عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید