توزیع 85 درصد سود قابل تقیسم بین سهامداران بیمه اتکایی امین

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرگزاری خبرنگاران- در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه اتکایی امین 85 درصد سود قابل تقسیم بین سهامداران توزیع شد.

توزیع 85 درصد سود قابل تقیسم بین سهامداران بیمه اتکایی امین

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه اتکایی امین ، مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه اتکایی امین (سهامی عام) در مورخ 30 / 10 / 1399 ساعت 14 در محل سالن همایش های بین المللی جزیره کیش و با حضور 81.46 درصد از سهامداران، آقای حق وردیلو مدیر کل محترم نظارت اقتصادی بیمه مرکزی ج. ا. ا، به نمایندگی از بیمه مرکزی، آقای رادفر به نمایندگی از سازمان بورس و اوراق بهادار و آقای جعفریان نماینده محترم سازمان حسابرسی تشکیل گشت.

پس از رأی گیری آقای تاجدار به عنوان رئیس جلسه ، آقایان شریفی و جوان به عنوان ناظرین جلسه و آقای اخوان به عنوان منشی به اتفاق آرا انتخاب گشتند.

سپس گزارش فعالیت هیات مدیره و گزارش سازمان حسابرسی شرکت قرائت گشت و مدیرعامل در پاسخ به سئوالات نماینده محترم بیمه مرکزی گزارشی از عملکرد فنی و اقتصادی شرکت ارائه و بیان کرد که شرکت توانست در سال اقتصادی 1399 با انتخاب ریسکهای مناسب و مشارکت در ریسکهای ملی، حق بیمه قبولی خود را با رشد 34 درصدی نسبت به سال اقتصادی قبل محقق نماید، که این میزان رشد متناسب با رشد حق بیمه صنعت بوده است. همچنین شرکت نسبت خسارت قابل قبولی معادل 42 درصد را داشته است.

بیمه اتکایی امین هماهنگی کاملی با معاونت محترم اتکایی بیمه مرکزی داشته و در پذیرش ریسک و قراردادهایی که بیمه مرکزی در آن بعنوان لیدر حضور دارد، مشارکت می کند. همچنین شرکت بیمه اتکایی امین از پشتوانه قوی ذخایر خسارتهای معوق برخوردار بوده و با تائید هیأت مدیره و براساس مجوز دریافتی از بیمه مرکزی ج.ا. ا. ، ذخیره خسارت معوق سال اقتصادی منتهی به 31 / 06 / 1399 که بر اساس خسارتهای معوق به روز شده محاسبه گشته است و با احتساب IBNR به میزان 35% که بالاترین احتساب IBNR در کل صنعت بیمه می باشد را در حساب های خود لحاظ نماید.

وی اظهار امیدواری کرد که با ریسک پذیری فنی و هماهنگی با بیمه مرکزی و سهامداران عظیم بیمه ای شرکت و ذخائر شرکت که دارای بهترین شرایط در کل صنعت بیمه کشور (ذخیره خسارت معوق نزدیک به سه برابر حق بیمه قبولی شرکت) می باشد، سال آینده نیز این شرکت بتواند رشد و شکوفایی بیشتری داشته باشد. این شرکت توانست با انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری، بدون ایجاد شرکتهای زیرمجموعه و با بکارگیری حداقل نیروهای انسانی (تعداد پرسنل در انتها سال 18 نفر با میانگین سنی 38 سال) بهترین بازدهی سرمایه گذاری به میزان 29% را از تاریخ تأسیس تا کنون بدست آورد. شایان ذکر است سود خالص شرکت 117% (معادل 1،070،042 میلیون ریال) نسبت به سال اقتصادی قبل افزایش داشته است.

گفتنی است که سپرده های ارزی با منشاء داخلی شرکت در انتها سال اقتصادی طبق بخشنامه شماره 99/500/115634 مورخ 26 / 08 / 1399 بیمه مرکزی با نرخهای 110،000 ریال به ازاء هر دلار و 129،000 ریال به ازاء هر یورو تسعیر گشته است.

شرکت بیمه اتکایی امین فاقد هرگونه بدهی به سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور اقتصادیاتی می باشد.

در مورد دستور جلسه مصوبات ذیل به اتفاق آرا به تصویب سهامداران رسید.

صورت های اقتصادی شرکت برای سال اقتصادی منتهی به 31 / 06 / 1399 به تصویب رسید.

مبلغ 365 ریال به ازای هر سهم برای سود نقدی سهامداران (85 درصد سود قابل تقسیم) تصویب و مقرر گشت بر اساس قانون تجارت به سهامداران پرداخت شود. این میزان سود بالاترین میزان تقسیم سود در صنعت بیمه کشور بوده است. سود سهامداران حقیقی از تاریخ 30 / 11 / 1399 به وسیله کلیه شعب بانک ملی قابل پرداخت خواهد بود.

با توجه به اینکه شرکت موظف به رعایت کلیه آیین نامه ها و بخشنامه های ابلاغی بیمه مرکزی می باشد و بندهای اصلی مندرج در گزارش حسابرس محترم نیز به این موضوع اشاره می کند، لذا مجمع تکلیف خاصی مقرر نکرده است.

مدیرعامل در انتها از حمایتهای بیمه مرکزی و همکاری سهامداران بیمه ای ، هیأت مدیره شرکت بیمه اتکایی امین و کارکنان شرکت قدردانی و تشکر نمود.

در انتها کلیه سهامداران حاضر در جلسه و نمایندگان قانونی آنان از عملیات فنی و اقتصادی شرکت در سال اقتصادی منتهی به 31 / 06 / 1399 اظهار رضایت کرده و از مدیرعامل، هیات مدیره و کارکنان شرکت قدردانی نمودند.

سپس در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده که ساعت 16 برگزار گشت، نسبت به انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیئت مدیره با رأی گیری از سهامداران اقدام گشت که در نتیجه شرکت های سهامی بیمه ایران، توسعه کسب و کار سبا ، شرکت بیمه آسیا ، شرکت بیمه دانا و سرمایه گذاری های خارجی ایران به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب گشتند .شرکت های بیمه البرز و سرمایه گذاری صبا تأمین نیز به عنوان دو عضو علی البدل هیاًت مدیره انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1457

به "توزیع 85 درصد سود قابل تقیسم بین سهامداران بیمه اتکایی امین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 85 درصد سود قابل تقیسم بین سهامداران بیمه اتکایی امین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید