جدیدترین طرح های کاغذدیواری چه طرح هایی هستند؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، آشنایی با جدیدترین طرح های کاغذدیواری امکان انتخاب بهتر و مناسب تر را برایتان به همراه خواهد داشت. یکی از مهم ترین انتخاب ها برای تعیین تم دکوراسیون منزل، انتخاب کاغذدیواری متناسب با آن است. انواع طرح های کاغذدیواری موجود در بازار این انتخاب را سخت می نماید. علاوه بر آن انتخاب رنگ و طرحی که به وسایل و لوازم شما هماهنگ باشد نیز چالش برانگیز خواهد بود. یکی از ایده های برتر در انتخاب کاغذدیواری نگاه کردن به طرح های برتر طراحی دکوراسیون و الهام دریافت از آن ها است. بدین ترتیب می توانید طرحی را که به سلیقه شخصی شما و اثاثیه منزلتان نزدیک تر است، را انتخاب کنید. علاوه بر طرح و رنگ کیفیت کاغذدیواری ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. کاغذدیواری ها به نسبت جایی که در آن قرار می گیرند انتخاب می شوند، عموما کاغذدیواری های اتاق پذیرایی و نشیمن با اتاق­ خواب تفاوت های با یکدیگر دارند. بنابراین در انتخاب کاغذدیواری مناسب برای خانه نیز باید به این مسئله توجه داشته باشید.

جدیدترین طرح های کاغذدیواری چه طرح هایی هستند؟

سرفصل های زیر به معرفی جدیدترین طرح های کاغذدیواری اختصاص دارد.

  • کاغذدیواری های راه راه و شرایط استفاده از آن ها
  • جدیدترین طرح های کاغذدیواری برگ گیاهان
  • کاغذدیواری های گل دار
  • طرح های پارچه بر روی دیوار
  • شکل های هندسی انواع کاغذدیواری مدرن
  • نقوش تکراری در کاغذدیواری
  • کاغذدیواری های حیوانات و کاربرد آن ها

کاغذدیواری های راه راه و شرایط استفاده از آن ها

کاغذدیواری های راه راه هنوز هم یکی از برترین طرح های کاغذدیواری در جهان هستند. اما جدیدترین طرح های کاغذدیواری راه راه امروز تفاوت هایی با نمونه های سابق آن دارد. خطوط عمودی پهن و تک رنگ با زمینه رنگی متفاوت، از مشخصه های این کاغذدیواری ها است. در طراحی بعضی از نمونه های این کاغذدیواری از طرح های قدیمی چند دهه گذشته الهام گرفته شده است. نکته مهم در انتخاب این کاغذدیواری ها انتخاب رنگ مناسب و فضایی است که باید روی آن قرار بگیرند. نمونه های مختلفی از دیزاین­های برتر در این زمینه وجود دارد که از آن جمله می توان به دیوارهای سفید با راه های مشکی پهن عمودی، طیف های افقی از رنگ سفید و خاکستری، استفاده از خطوط پهن در کنار خطوط باریک به عنوان یک دسته و … اشاره نمود. هر یک از این طرح ها در نوع خاصی از دیزاین کاربرد دارند. از طرح های راه راه جسورانه تر می توان بر دیوارهای راهروها و ورودی ها استفاده کرد. همچنین طرح های راه راه از جمله طرح های مکمل در اتاق ها و فضاهای مختلف هستند. بدین ترتیب که شما کاغذدیواری اصلی خود را گل دار انتخاب نموده و برای جلوگیری از تکرار خسته نماینده آن می توانید از طرح های راه راه در دیوارهای کوچک تر نیز بهره ببرید. نمونه های عمودی کاغذدیواری راه راه با رنگ های برجسته بیشتر مناسب دکوراسیون های بوهمی، مدرن و حتی بعضی سبک های کلاسیک هستند. بنابراین در خانه های لوکس و مدرن می توانید از نمونه های کم رنگ یا خطوط گسسته که با رنگ زمینه هماهنگی بیشتری دارند، استفاده کرد. همچنین برای عظیم تر نشان دادن فضای خانه های کوچک می توان از خطوط افقی پهن یا باریک استفاده کرد.

جدیدترین طرح های کاغذدیواری برگ گیاهان

تنوع بالای این طرح ها می تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون اتاق نشیمن، پذیرایی، غذاخوری و حتی اتاق کار باشد. عموم افراد این طرح ها را با نام جنگل می شناسند اما این نوع از کاغذدیواری تنها اختصاص به طرح های جنگل ندارد. از نمونه های محبوب این کاغذدیواری ها می توان به طرح های برگ های درختان و گیاهان مختلف اشاره نمود. این کاغذدیواری ها عموما به دو صورت برگ ها و گیاهان پراکنده و خلوت یا حتی به شکل منسجم و متراکم به بازار عرضه می شوند. چنانچه محیط خانه شما دارای تم دکوراسیون بوهمی، مدرن، تلفیقی حتی کلاسیک است این کاغذ دیواری­ ها می تواند ایده خوبی برای دکوراسیون خانه باشند. از محبوب ترین نمونه های این نوع کاغذدیواری طرح فلامینگو و برگ های سوزنی هستند که هواداران خاصی دارند. همچنین بعضی نمونه های حیوانات در میان برگ ها نیز طرح های خاص و جالبی را خلق می نمایند. به دلیل غلبه طیف های مختلف رنگ سبز در این کاغذدیواری ها می توانید آن ها را برای یک دیوار اصلی انتخاب و دیوار را تبدیل به نقطه کانونی منزل خود کنید. انرژی بالای این نوع از طراحی برای اتاق نشیمن انتخاب ایده آلی را به وجود می آورد. همچنین می توانید با انتخاب طرح های خاصی که از طبیعت سراغ دارید اقدام به چاپ این طرح ها به عنوان پوستر نیز به جای کاغذدیواری کنید. گفتنی است که خانه های با دیوارهای بلند و اتاق های نورگیر بهترین گزینه برای استفاده از این کاغذدیواری ها هستند. زیرا رنگ های زیاد به کاررفته در این مدل ها، ممکن است باعث تیره تر شدن فضا گردد. برای جلوگیری از این امر همچنین می توانید نمونه های گل دار یا ترکیبی را انتخاب کنید.

کاغذدیواری های گل دار

کاغذدیواری های گل دار همواره و در تمام دوره های طراحی کاغذدیواری حضور داشته اند. اما نکته قابل ملاحظه در نوع گل ها و شکل قرارگیری آن ها بر روی کاغذدیواری است. جدیدترین طرح های کاغذدیواری گل دار به طرح های مدرن تر و فانتزی تر آن اختصاص دارد. گل هایی که با الهام از نقاشی های انتزاعی طراحی شده اند از این نوع هستند. همچنین گل های عظیم آبرنگی نیز از دیگر طرح های فانتزی است که جزو جدیدترین طرح های کاغذدیواری قرار می گیرند. المان مهم و برجسته در این نوع از کاغذدیواری ها عدم وجود ما به ازای خارجی گل ها در طبیعت است. بنابراین طرح های گل های این نوع از کاغذدیواری تماماً زاییده تخیلات طراح آن یا با الهام دریافت از طبیعت است. نمونه های بسیار شیک و مدرن از این کاغذدیواری ها امکان استفاده از آن ها را در تمام نقاط خانه حتی اتاق خواب نیز امکان پذیر نموده است. این نوع از کاغذدیواری­ها طرح ها و رنگ های بسیاری را شامل می شوند که می تواند برای تمام تم های دکوراسیون خانه از کلاسیک تا مدرن و حتی خانه های لوکس از آن­ها استفاده کرد. بعضی از نمونه های گران قیمت این طرح ها به صورت بافتی برجسته که تنها یک یا دو درجه از رنگ زمینه روشن یا تیره تر هستند، انتخاب بسیار مناسبی برای خانه های لوکس و بورژوایی خواهد بود. حال آنکه تضاد رنگ های زمینه با گل ها هر چه بیشتر باشد برای دکوراسیون های جسورتر مانند بوهمی و مدرن موارد مناسب تری خواهند بود. برای دکوراسیون های کلاسیک نیز می توانید از تم های متراکم گل ها با رنگ های خاص کلاسیک مانند خردلی، سبز تیره، نارنجی و … بهره ببرید.

طرح های پارچه بر روی دیوار

از جدیدترین طرح های کاغذدیواری که هواداران خاص خود را دارد می توان به انواع بافت دار آن اشاره نمود. این بافت های برجسته یا حتی غیربرجسته از دور طرح پارچه را برای بیننده القا می نمایند. این طرح ها که عموما به صورت خنثی و برای عظیم تر کردن فضا علاوه بر زیبایی آن به کار می رود. این کاغذدیواری ها نیز مانند پارچه ها دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند. از خطوط برجسته و مربع هایی که شکل تور را به خود می گیرند گرفته تا طرح های پارچه های گل دار و طرح دار. معروف ترین انواع این کاغذدیواری ها دارای برجستگی هایی حتی نازک و ظریف روی خود هستند که آن ها را از دیگر نمونه های مشابه متمایز می نمایند. در بعضی طرح های جسورانه تر، طراح اقدام به چاپ کاغذدیواری مشابه پارچه های موجود با الگوهای مختلف نموده است. پارچه های اطلس یا ساتن با طرح های سلطنتی و اسلیمی از جمله نمونه ای الهام گرفته شده در ساخت این کاغذدیواری ها است. نمونه های لوکس این کاغذدیواری ها را می توان برای خانه های مدرن و لوکس یا حتی سلطنتی نیز به کار برد. علاوه بر آن بعضی طرح های ساده تر و رنگی آن مناسب دکوراسیون کلاسیک است. در خانه هایی با تم های دکوراسیون مدرن و مینی مال عموماً از انواع رنگ های خنثی و طرح های ساده تر نیز استفاده می گردد. رنگ های روشن و طرح های ساده این نوع از کاغذدیواری ها در عظیم تر نشان دادن فضا کاربرد دارد اما باید به یاد داشته باشید که رنگ زمینه با رنگ طرح باید یکی انتخاب شوند.

شکل های هندسی انواع کاغذدیواری مدرن

استفاده از شکل های هندسی متنوع در کاغذدیواری ها ایده جدیدی نیست اما آنچه آن را از نمونه های مشابه آن متمایز می نماید، تغییر طرح ها و رنگ های به کار برده شده در آن است. این شکل های هندسی که چهارچوب های معمول خود را ندارند به شکلی انتزاعی طراحی می شوند. رنگ ها نیز در این نوع طراحی کاغذدیواری به صورت متنوعی انتخاب می گردد. گاه طیفی ساده از رنگ را به سایه های هم خانواده اش می توان دید، گاه نیز از رنگ های برجسته و شادی به صورت هم زمان در آن ها استفاده می گردد. این نوع کاغذدیواری برای خانه های مدرن و مینی مال می تواند گزینه مناسبی باشد. البته برای خانه های مینی مال بهتر است تم رنگی خنثی انتخاب شده و فقط برای یک دیوار آن را به کار برید. از جمله مناطقی که می توان با خیال راحت از این طرح ها در آن استفاده کرد اتاق خواب، راهروها، دیوار غذاخوری و ورودی خانه است. همچنین بعضی انواع خاص تر این کاغذدیواری ها گزینه مناسبی برای اتاق نشیمن خواهند بود. طرح های عظیم تر و خلوت تر آن را همچنین می توانید برای دیواری که تلویزیون در مقابل آن قرار می گیرد نیز بهره ببرید.

نقوش تکراری در کاغذدیواری

از جدیدترین طرح های کاغذدیواری می توان به نمونه های فانتزی نقوش تکرارشونده اشاره نمود. شاید پیش خود مجسم کنید که تمام طرح های کاغذدیواری ها تکرارشونده هستند، درست است اما این نقوش تفاوت های اساسی با دیگر انواع کاغذدیواری دارند. این طرح ها به صورت آدمک های فانتزی، حیوان هایی با شخصیت های انسانی و … طراحی می شوند. این نوع از کاغذدیواری های خاص را می توانید برای اتاق خواب خود انتخاب کنید. بهترین گزینه برای طراحی های خارج از عادت و مدرن استفاده از همین کاغذها است. این طرح ها که حتی می تواند شامل بریده های روزنامه ها نیز باشد در زیباتر کردن و جدا کردن از انواع معمول دیوارها نقشی اساسی را به عهده دارد. این طرح ها همچنین مورد مناسبی برای اتاق خواب های فرزندان نوجوان خانواده ها خواهند بود. تنوع این طرح ها به دلیل خاص بودن آن کمتر از دیگر موارد ذکر شده است اما همین امر در برجسته تر کردن فضای خانه و دیوارها تأثیر می گذارد.

کاغذدیواری های حیوانات و کاربرد آن ها

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصور می کنید کاغذدیواری های حیوانات متعلق به اتاق بچه ها است توصیه می کنیم حتما ادامه این مطلب را مطالعه کنید. از جمله جدیدترین طرح های کاغذدیواری که در قسمت های مختلف خانه کاربرد دارند همین کاغذدیواری های با طرح حیوانات است. از انواع طرح های جنگل آن گرفته تا حیواناتی که به صورت شکل های تکرارشونده بر روی دیوار قرار می گیرند. طرح های برگ های سبز گیاهان و پرندگان از جمله معروف ترین انواع این کاغذدیواری ها است. این کاغذها را می توان بر روی دیوار نشیمن، غذاخوری، اتاق خواب و حتی قسمت های کاشی نشده رختکن حمام نیز استفاده کرد. انرژی و رنگ های برجسته ای که در این کاغذدیواری های وجود دارد خانه شما را فضایی متفاوت با آنچه قبلا داشته اید، می نماید. تم های مختلفی از این طرح ها برای زینت دادن به دیوارهای خانه استفاده می نمایند که طرح های دکوراسیون کلاسیک، تلفیقی، بوهمی و مدرن از نمونه های برتر آن است. نکته مهم در انتخاب این کاغذدیواری، پرهیز از شلوغی بیش از حد اتاق و فضایی است که در آن استفاده می گردد. بیشتر طراحان برای جلوگیری از این امر سعی می نمایند در اتاق های عظیم یک یا دو دیوار و در اتاق ها و فضاهای کوچک آن را به صورت ترکیبی با دیگر متریال مانند چوب استفاده نمایند. با به کار بردن این طرح از کاغذدیواری احتیاج است که دقت بیشتری در رابطه با انتخاب وسایل دکوری و اثاثیه خانه داشته باشید. چوب های طبیعی عموما بهترین انتخاب برای تکمیل دکوراسیون این دیوارها خواهد بود.

آشنایی با جدیدترین طرح های کاغذدیواری برای کسانی که تمایل به خرید آن دارند یا در آینده ای نزدیک قصد تعویض طرح دیوارها را دارند، می تواند ایده­ای الهام بخش باشد. مدل های کاغذدیواری ها روزانه در حال تغییر و تحول هستند و طرح های جدید و خاصی روانه باز می شوند که ممکن است با استقبال عموم روبرو شوند. طرح هایی که در این مقاله معرفی شده اند از به روزترین و محبوب ترین طرح های موجود در جهان است که توسط طراحان برجسته ای به وجود آمده اند. انتخاب از میان این طرح ها شاید در نگاه اول سخت به نظر رسد اما می توانید با روش های ساده ای به انتخاب نهایی دست پیدا کنید. نمونه طرح انتخابی خود را پرینت گرفته و آن را در مقابل دیوار مورد نظر خود قرار دهید. به همین ترتیب می توانید تمام گزینه های مناسب را انتخاب نموده و به نتیجه نهایی برسید. علاوه بر آن می توانید از فروشنده بخواهید که در زمان نصب دو یا سه نمونه از کاغذها را برای تصمیم گیری بهتر همراه با نصاب ارسال کند.

این مقاله موردپسند شما قرار گرفته است؟

منبع: هومینگ
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1085

به "جدیدترین طرح های کاغذدیواری چه طرح هایی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین طرح های کاغذدیواری چه طرح هایی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید