خاموش شدن مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، سخنگوی صنعت برق گفت: مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز با هدف یاری به پیک بار شبکه خاموش می شوند.

خاموش شدن مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی روزشنبه در یک پیغام تصویری اضافه نمود: هم اکنون مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز که به صورت مجاز فعالیت می نمایند به 300 مگاوات می رسد که با هدف حفظ تعادل و پایداری شبکه برق این مراکز قطع می گردد.

وی ادامه داد: براساس بارهای شناسایی شده و برآوردهای اجرا شده، در حال حاضر بیش از دو هزار مگاوات برق در مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در کشور مصرف می گردد، که این مصارف غیرقانونی به دلیل اتصال های نادرست و افزایش تقاطعه ای مصرف برق باعث آسیب دیدگی و حتی سوختن تجهیزات شبکه شده که خاموشی هایی را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق اعلام نمود: مشترکان خانگی که از دستگاه ماینر و تجهیزات مربوط برای استخراج رمز ارز در منزل استفاده می نمایند سریعتر نسبت خاموش کردن اقدام نمایند در غیر اینصورت علاوه بر ضبط تجهیزات تا معین تکلیف برق منزل آنها قطع خواهد شد.

رجبی مشهدی گفت: هموطنان برای حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی ها و افت ولتاژ در شبکه برق که آسیب آن به خود مردم می رسد، می توانند هرگونه فعالیت غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از شبکه برق را به وسیله مراجعه به سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat به اطلاع برسانند.

وی ادامه داد: در این سایت بخشی جداگانه برای معرفی مراکز یا افرادی که به صورت غیرمجاز به استخراج رمز ارز می پردازند وجود دارد که مردم می توانند به وسیله مراجعه به این بخش، حتی شماره شبا بانکی خود را جهت دریافت پاداش معرفی مرکز غیرمجاز، اعلام نمایند.

سخنگوی صنعت برق اضافه نمود: پرداخت پاداش به افرادی که به افشای مراکز استخراج رمز ارز اقدام می نمایند، پس از آنالیز و تایید صحت گزارش ارائه شده، انجام می گردد.

به گزارش ایرنا، پیشتر مدیرعامل توانیر گفت: استخراج نمایندگان قانونی رمزارز این روزها با هماهنگی نسبت به خاموش کردن دستگاه های خود اقدام می نمایند اما تعدادی هم هستند که به صورت غیرقانونی فعالیت دارند.

وی اضافه نمود: این مراکز و افراد به دلیل مصرف غیرمجاز برق علاوه بر افزایش میزان مصرف برق در کشور خسارت به شبکه های برق و مردم وارد می نمایند.

متولی زاده ادامه داد: کوشش براین است این مراکز فعالیت خود را قانونی نمایند اما اگر به فرایند غیر مجاز ادامه دهند باشناسایی ضمن برخورد قانونی نسبت به جمع آوری دستگاه های آنان اقدام شده و نیز خساراتی که وارد نموده اند از آنان دریافت خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1659

به "خاموش شدن مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموش شدن مراکز مجاز استخراج رمز ارز از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید