خداحافظی لوو بعد از 16 سال؛ از تحقیر برزیل و قهرمانی دنیا تا پایانی ناامید کننده در یورو

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، خبرگزاری خبرنگاران- تیم گرت ساوتگیت از نظر رکوردها، یاد و خاطره تیم قهرمان دنیا انگلیس در دهه 60 میلادی را زنده نموده است.

خداحافظی لوو بعد از 16 سال؛ از تحقیر برزیل و قهرمانی دنیا تا پایانی ناامید کننده در یورو

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، ملاقات انگلستان و آلمان در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 با رجحان 2-0 انگلیس به سرانجام رسید. انگلیس برای اولین بار در تاریخ حضور خود در مراحل حذفی یورو پیروز به کسب برد در طول 90 دقیقه شد. کالوین فیلیپس، 11 بار با گرفتن توپ، مالکیت توپ را در اختیار انگلیس قرار داد. چنین عملکردی از یک بازیکن تیم ملی انگلیس از یورو 1996 بی سابقه است. (تونی آدامز 13 مورد در بازی انگلیس-آلمان یورو 1996)

انگلیس در هر 4 بازی ابتدایی خود در یورو 2020 کلین شیت نموده است. چنین عملکردی برای سه شیرها در تورنمنت های عظیم (یورو/جام جهانی) از جام جهانی 1966 بی سابقه است. هری کین زیر نظر گرت ساوتگیت پیروز به ثبت 30 گل شده است. در تاریخ انگلیس فقط یک بازیکن عملکرد بهتری در این زمینه دارد؛ گری لینکر 35 گل زیر نظر سر بابی رابسون. هری کین سومین گلزن برتر انگلیس در تاریخ یورو/جام جهانی شد؛ گری لینکر (10)، آلن شیرر (9)، هری کین و وین رونی (7)

رحیم استرلینگ دومین بازیکن تاریخ انگلیس در تورنمنت های عظیم است که هر 3 گل ابتدایی این تیم در یک دوره از یورو/جام جهانی را به ثمر می رساند. (گری لینکر جام جهانی 1986) انگلیس برای سیصدمین بار در ومبلی به میدان رفت. (188 برد، 73 تساوی و 39 باخت) انگلیس در 15 بازی اخیر خود در یورو/جام جهانی در ومبلی شکست ناپذیر بوده است. (10 برد و 5 تساوی) انگلیس و آلمان تا به امروز 13 بار در ومبلی به مصاف یکدیگر رفته اند. سه شیرها تا قبل از بازی امشب، در 7 بازی اخیر خود مقابل آلمان در ومبلی پیروز به کسب برد نشده بودند. (2 تساوی و 5 باخت) این طولانی ترین فرایند ناکامی انگلستان مقابل یک رقیب معین در ومبلی بود.

انگلستان برای اولین بار از سال 1975 مقابل آلمان در ومبلی برنده شد. انگلستان برای اولین بار از فینال جام جهانی 1966 باعث حذف آلمان از یورو/جام جهانی شد. یواخیم لوو پس از 198 بازی و 15 سال به کار خود به اسم سرمربی تیم ملی آلمان پایان داد. جک گریلیش طی 116 دقیقه بازی در یورو 2020 پیروز به ثبت 2 پاس گل شده است.

تیم های فرانسه، پرتغال و آلمان، گروه مرگ یورو 2020 را تشکیل دادند اما اکنون در سرانجام مرحله یک هشتم نهایی معین شده است که این جمع فقط روی کاغذ و نه بر حسب کیفیت، گروه مرگ لقب گرفته اند. پرتغال به اسم مدافع اسم قهرمانی یورو و قهرمان لیگ ملت های اروپا، فرانسه به اسم قهرمان جام جهانی 2018 و آلمان به اسم پرافتخارترین تیم اروپایی در تورنمنت های عظیم با 7 قهرمانی قطعا در گروه مرگ قرار داشتند اما هر سه تیم خیلی زود از دور رقابت ها خارج شدند و حتی به جمع 8 تیم سرانجامی یورو 2020 نرسیدند. پرتغال با باخت 1-0 مقابل بلژیک، فرانسه با باخت در ضربات پنالتی مقابل سوئیس و آلمان با شکست 2-0 مقابل انگلستان از دور رقابت ها کنار رفتند.

یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی آلمان که برای آخرین بار حضور روی نیمکت مانشافت را تجربه کرد در مصاحبه پس از بازی گفت: این نتیجه یک ناامیدی عظیم برای همه ما است. همه ما امیدوار بودیم که به دستاوردی بالاتر از این برسیم. تیم کاملا به خودش اطمینان داشت. در چنین بازی هایی، بسیار مهم است که از فرصت هایتان بهره ببرید. متاسفانه امروز مولر و ورنر نتوانستند از موقعیت هایشان بهره ببرند. شما نمی توانید کسی را سرزنش کنید، متاسفم که آن شور و اشتیاقی که در آلمان به وجود آورده بودیم حالا از بین رفته است. سکوت مرگباری میان بازیکنان ما حاکم است؛ حذف شدن واقعا احساس بدی دارد. تعدادی از این بازیکنان، اوج فوتبالشان در یورو 2024 خواهد بود. آنها در آنجا بی رحم تر، پخته تر و باتجربه ظاهر می شوند.

پس از 15 سال حضور روی نیمکت آلمان و مسئولیت هایی که بر عهده داشتم، به استراحت احتیاج دارم. روزی فرا می رسد که انرژی لازم برای انجام یک کار تازه را به دست خواهید آورد. در این لحظه هیچ برنامه معینی برای آینده ندارم.

2014 دیگر همه چیز معتلق به تیم یوواخیم لوو بود. علییرغم نمایش های نه چندان فوق العاده در دور گروهی، آلمان در نهایت در نیمه نهایی یکی از مهم تری پیروزی های تاریخ فوتبال را به دست آورده و برزیل را با هفت گل در هم کوبید. در فینال هم اتفاقات جام 90 تکرار شد و در شبی که گونسالو ایگواین آرژانتینی ها را سکته داد، ماریو گوتزه معجزه خود را رقم زده و گل رجحان بخش آلمان را در فینال به ثمر رساند. اما دوره افت تقریبی آلمان از آن روزها شروع شد. تیم یوواخیم لوو در سال 2016 در نیمه نهایی مغلوب فرانسه شد و در جام 2018 بدترین عملکرد تاریخ خود را به نمایش گذاشت؛ شکست حتی در مقابل کره جنوبی و چهارم شدن در گروهی آسان. شاید فقط آلمانی ها در چنین شرایطی دست به تغییر نمی زنند. فدراسیون فوتبال آلمان حمایت از یوگی لوو را ادامه داد تا فاجعه دریافت شش گل از اسپانیا در لیگ ملت های اروپا، یکی از بدترین شب های تاریخ فوتبال این کشور را رقم بزند.

در حالیکه به نظر می رسید تردیدی در خصوص اخراج لوو وجود ندارد، راهنمایی آلمان در یورو 2020 هم به دست او سپرده شد تا ژرمن ها تنها با پیروزی برابر پرتغال، در اولین دور حذفی با تورنمنت وداع نمایند. یوواخیم لوو در طول این 16 سال و در 198 مسابقه 124 پیروزی کسب نموده و تنها 34 بار بازنده شد. بی تردید نام این سرمربی خوش تیپ با قهرمانی در جام جهانی و رسیدن به مراحل سرانجامی تورنمنت های عظیم در تاریخ درخشان آلمان ماندگار است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1720

به "خداحافظی لوو بعد از 16 سال؛ از تحقیر برزیل و قهرمانی دنیا تا پایانی ناامید کننده در یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی لوو بعد از 16 سال؛ از تحقیر برزیل و قهرمانی دنیا تا پایانی ناامید کننده در یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید